Aankoopadvies 5.1 Home Cinema systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
Ik zoek een?
5.1 Home Cinema Systeem

Wat is je budget?
€1000 met een max uitloper tot €1500 maar het liefst gebruik ik de overgebleven gelden voor NAS/ mediaplayer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een receiver met 5.1 boxenset welke klaar is voor de toekomst. Voor mij houdt het in dat het apparaat genoeg HDMI 2.0 connecties moet hebben. 4K moet kunnen verwerken. Subliem surround geluid moet hebben maar ook een nagenoeg helder geluid voor muziek moet hebben. En dat het contact moet kunnen maken met functies zoals Spotify connect etc. (geïntegreerd). Daarnaast ook fijn dat het apparaat connectie kan maken met standalone wireless boxen die verdeeld staan door het huis (die dan wel seperaat eigen muziek kunnen afspelen). Daarnaast wil ik graag dat het apparaat via de afstandsbediening alle andere apparaten kan bedienen.
Preset knoppen zitten op de Bose die ik heb gevonden. Het zou fijn zijn als een alternatief dit ook zou hebben.

Naast dit alles ben ik dus ook op zoek naar een opslag/ mediaspeler. Dat hoeft niet perse in dit topic maar als iemand wat mooie info heeft over complete systemen voor zowel het binnenhalen van video als het afspelen ervan in de woonkamer zou dit fijn zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Afgelopen week bij de BCC werd mijn aandacht getrokken door het relatief nieuwe systeem van Bose. De soundtouch 520. Een compleet 5.1 Home cinema systeem met alle mogelijkheden die ik zoek. Echter door mij deze week wat in te lezen op verschillende sites moet ik concluderen dat volgens verschillende experts en gebruikers er zeer getwijfeld wordt over de geluidskwaliteit bij muziek binnen de apparaten van Bose. Daarnaast zijn er weinig reviews beschikbaar van de Bose Soundtouch 520: https://www.bose.nl/NL/nl...h-520-home-cinema-system/. Zelfs van de Cinemate zijn de reviews beschikbaar niet heel betrouwbaar. Het meeste wat je te horen krijgt is dat je niet echt bang for buck krijgt bij Bose en dat ze erg bezig zijn reviews en fora's aan te klagen. Beide houd ik niet zo van.

Ik ben zelf wat gaan lezen over het zelf samenstellen van een dergelijk apparaat en mijn aandacht is getrokken door de Denon AVR-X2200 http://www.whathifi.com/denon/avr-x2200w/review

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb echter zo weinig verstand van dit soort zaken. Kan ik met deze receiver alles wat ik ook met Bose kan?
Het vinden van een betaalbaar boxen set voor 5.1 is voor mij een moeilijkere opgave. Volgens dezelfde site is dit setje betaalbaar en erg goed Dali Zensor 1 5.1 pack: http://www.whathifi.com/dali/zensor-1-51/review
Ik kan dit boxensetje nergens compleet vinden. Wie kan mij helpen met het komen tot een goed boxensetje bij de Denon AVR-X2200. Het oog wil ook wat, ze mogen best groot zijn maar ik hou wel van enige vormgeving en zwart.

Verder ben ik gewoon heel nieuwsgierig waar iemand mee kan komen als alternatief. (Eventueel met opslag en mediaplay er bij binnen verwerkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
~Bump~

Ik ben vandaag wat aan het zoeken geweest bij de MediaMarkt (vorige keer bij de BCC). Wel grappig dat de BBC mij heel erg stuurt om te kiezen voor een Bose Soundtouch 520 en de Mediamarkt alles (wat ze zelf verkopen) rommel vindt en mij toch echt wijst op het gemak van de Sonos.

Ik zit zelf nog heel erg in twijfel. Ik ben zelf wat meer geneigd om te kiezen voor een Denon AVR-X1200. Is nu in de aanbieding en biedt voldoende mogelijkheden om de duurdere broer links te laten liggen.
Kan iemand mij vertellen:
*Kan ik Heos boxen standalone gebruiken op deze amp voor multiroom stream?
*Ik lees op een site dat ik tot maximaal 2 verschillende geluidszones kan gaan op deze amp? (kan ik dus in mijn woonkamer 5.1 naar een film luisteren terwijl mijn vrouw in de douche muziek luistert?)
*op welke site ik goede 5.1 boxensetjes kan vinden voor een Home cinema systeem/ deze receiver?
*Welke boxen set (zoals Dali 1 5.1) daarin aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14
Tja, dat soort zaken blijft altijd gevuld met all-round verkopertjes die producten willen verkopen waar ze flinke marges op hebben. Ik zou daar alleen wat halen als je precies weet wat je wilt en de prijs er goed is, maar niet voor advies.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Als ik het goed heb wil je een totaaloplossing voor maximaal €1500,-
- receiver
- 5.1 speakerset
- mediaspeler
- nas

Persoonlijk denk ik dat je je dat niet gaat lukken tenzij je ergens concessies doet.
Het is een beetje afhankelijk van hoeveel data je op je NAS wil opslaan, maar een 1 disk variant zou ik sowieso links laten liggen. Dan kom je dus uit op een 2 of 4 disk variant die ook nog gevuld moet worden. Nieuw zit je dan al snel op €400,- (2disks) of €850,- (4 disks).

Wat betreft speakers kun je beter eens gaan luisteren, mogelijk valt die bose helemaal in jouw straatje en dan ben je snel klaar. Het gaat er uiteindelijk om wat jij zelf vindt, niet wat anderen vinden.

Als referentie zou je ook naar andere speakers kunnen luisteren. Echte audio-winkels (dus geen bcc of mediamarkt) hebben veel keuze in verschillende prijsklassen. Ook Dali is een merk wat je vaak terug vindt bij dergelijke winkels.

Als blijkt dat je een groot verschil hoort tussen de Bose set en bijvoorbeeld de eerder genoemde Dali set, dan heb je iets om naar toe te werken. Het lijkt mij dan ook verstandiger om de set langzaam op te bouwen. Je begint bijvoorbeeld eerst met 2 of 4 speakers (front of front+back), daarna voeg je een center en een subwoofer toe. Dan heb je toch de geluidskwaliteit, maar verspreid je de kosten.

Wat betreft receiver lees ik meestal dat het niet uit maakt wat je koopt. Zo lang de receiver aan jouw aansluiteisen voldoet is het al snel goed. De genoemde waardes als vermogen en impedantie zijn nietszeggend, omdat je in de thuissituatie zelden tot nooit tegen de limieten van de receiver aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

propheseus schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:19:
Ik lees op een site dat ik tot maximaal 2 verschillende geluidszones kan gaan op deze amp? (kan ik dus in mijn woonkamer 5.1 naar een film luisteren terwijl mijn vrouw in de douche muziek luistert?)
Dat is inderdaad het idee achter Main Zone en dan Zone 2, Zone 3, et cetera. Let wel op dat niet elke receiver elke bron/ingang door kan zetten naar een tweede zone. Instap/goedkopere receivers kunnen veelal alleen analoge bronnen doorzetten naar een andere zone. Ga je duurder dan komen daar ook digitale bronnen bij tot de hoogste modellen die zelfs een extra HDMI hebben voor een tweede zone. Enige manier om dat zeker te weten is de handleiding te lezen en dan is het nog niet eens altijd goed en duidelijk beschreven.
op welke site ik goede 5.1 boxensetjes kan vinden voor een Home cinema systeem/ deze receiver?
Als je naar kant-en-klare setjes kijkt dan kom je toch snel uit op sites als BCC en Mediamarkt. Al heeft een site als Hifi Corner ook een selectie van 5.1 setjes van wellicht andere merken dan de bovengenoemde hebben staan. Misschien nog enkele lokale ketens die dat aanbieden, maar dan houdt het toch wel snel op. Bij andere HiFi zaken hebben ze zeker wel 5.1 setjes (al dan in de minderheid), maar dan kom je bij merken/series die je budget in één keer of voor een groot deel opslokken.

Natuurlijk ben je met HiFi gelimiteerd door budget en wat je kwijt kan. Als je zelf losse speakers wilt kopen om zelf een surround set te creëren kan dat natuurlijk ook. Alleen geldt daarvoor wederom dat je budget niet aan de hoge kant is voor de gehele wensenlijst. De vraag is ook wat je wilt: wil je kleine speakers die je in de hoeken van de kamer moet hangen of zoek je echt een set met minimaal boekenplankmodellen zodat de muziek ook wat meer body heeft? Het nadeel van kleinere speakers (zoals ook de genoemde Bose en Sonos) is al vaker beschreven. De subwoofer moet dan te veel opvangen qua middentonen en dat klinkt niet altijd even goed dan wel natuurlijk.
Welke boxen set (zoals Dali 1 5.1) daarin aan te raden zijn?
Zo niet te zeggen aangezien audio persoonlijk is en het (nog niet) duidelijk is wat voor speakers je nu precies wilt. Ik denk alleen dat termen als "subliem surround geluid" en "nagenoeg helder geluid voor muziek" toch lastig wordt als je voor 1500 euro klaar wilt zijn. Scheelt wel dat de één sneller tevreden is dan de ander. De genoemde termen zijn ook voor iedereen anders in te vullen. Helder kan al snel schel worden bijvoorbeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
Ik denk dat ik wat onderdelen dan maar later moet toevoegen.

Vooralsnog begrijp ik dat ik met een receiver met 5.1 boxen beter uit ben kwa geluid. Daarnaast krijg ik de indruk dat een volwaardige receiver zoals de Denon AVR-X1200W mij veel meer flexibiliteit geeft binnen mijn thuisnetwerk dan wanneer ik voor een puur streaming audio systeem ga zoals Sonos, Bluesound of Heos. Welke weliswaar veel meer zones toevoegt en veel gebruiksvriendelijker is.

Ik zou dan dus wel weer met een link de homecinema kunnen integreren binnen mijn streaming network. Bijv. door een Heos Link aan te schaffen. Een mogelijkheid voor mij zou kunnen wezen:

Denon AVR-X1200W €349
Boxenset 5.1 €500

Denon HEOS link €399
Denon Heos 1 + Go pack €249 + €79

Volgens mij is €399 voor alleen een link wel heel veel geld.
Dan zou ik in een later stadium een NAS kunnen aanschaffen zoals de DS216play en een mediaspeler kunnen toevoegen. En alle systemen waarop media staat kan ik dan aansluiten op mijn receiver welke dan ook onderdeel is van mijn streaming network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propheseus schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:41:
Ik denk dat ik wat onderdelen dan maar later moet toevoegen.

Vooralsnog begrijp ik dat ik met een receiver met 5.1 boxen beter uit ben kwa geluid. Daarnaast krijg ik de indruk dat een volwaardige receiver zoals de Denon AVR-X1200W mij veel meer flexibiliteit geeft binnen mijn thuisnetwerk dan wanneer ik voor een puur streaming audio systeem ga zoals Sonos, Bluesound of Heos. Welke weliswaar veel meer zones toevoegt en veel gebruiksvriendelijker is.

Ik zou dan dus wel weer met een link de homecinema kunnen integreren binnen mijn streaming network. Bijv. door een Heos Link aan te schaffen. Een mogelijkheid voor mij zou kunnen wezen:

Denon AVR-X1200W €349
Boxenset 5.1 €500

Denon HEOS link €399
Denon Heos 1 + Go pack €249 + €79

Volgens mij is €399 voor alleen een link wel heel veel geld.
Dan zou ik in een later stadium een NAS kunnen aanschaffen zoals de DS216play en een mediaspeler kunnen toevoegen. En alle systemen waarop media staat kan ik dan aansluiten op mijn receiver welke dan ook onderdeel is van mijn streaming network.
Kan je tv niet streamen dan? volgensmij kunnen alle moderne tv's dat en die doen het stukken beter dan receivers scheelt je ook een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Als ik het goed heb zijn die play-versies van synology alleen geschikt wanneer er problemen zijn met het afspelen van bepaalde bestands- en geluidsformaten. De NAS zet deze namelijk om naar een formaat wat wèl leesbaar is voor het afspeelmedium. Als de TV het belangrijkste medium is en je kiest voor een receiver en een mediaspeler als een Intel NUC met Kodi, dan kun je alle formaten probleemloos afspelen en heeft die play-versie geen nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:39:
Als ik het goed heb zijn die play-versies van synology alleen geschikt wanneer er problemen zijn met het afspelen van bepaalde bestands- en geluidsformaten. De NAS zet deze namelijk om naar een formaat wat wèl leesbaar is voor het afspeelmedium. Als de TV het belangrijkste medium is en je kiest voor een receiver en een mediaspeler als een Intel NUC met Kodi, dan kun je alle formaten probleemloos afspelen en heeft die play-versie geen nut meer.
Ok, dan kan ik dus ook uit met een budget versie vanuit de Synology reeks. Intel Nuc heb ik ook vaker naar staan kijken. Ik kan dan dus wel automatisch downloaden en uitpakken op de Synology, koppelen met de NUC en dan vervolgens aan tv koppelen? Vooralsnog is het:

Denon AVR-X1200
5.1 boxenset
Intel NUC + Kodi
Synology double bay NAS + 2 schijven

En dan zou ik in een later stadium uit kunnen gaan bouwen met een Link en het Heos systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Downloaden en uitpakken moet volgens mij wel gaan, maar dat zal op een budget-model niet zo snel gaan. Wat dat in de praktijk precies betekend weet ik niet. Ik gebruik mijn Nas er namelijk niet voor.

Ik laat mijn receiver het werk doen, dwz het beeld en geluid wordt zonder aanpassing naar de receiver gestuurd (pass-through). De receiver zorgt vervolgens voor evt upscalen. Niet alle mediaspelers kunnen geluid op die manier doorsturen, maar de Intel NUC iig wel. Toen ik mijn NUC kocht kon alleen de celeron variant niet overweg met true-hd, of dat nog steeds is weet ik niet.

De aansluiting is bij mij als volgt;
Van de NAS, via modem, naar switch. Van daaruit naar alle overige apparaten.
De NUC zendt via hdmi naar de receiver, van daaruit via hdmi naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een synology ds215j. Deze download en pakt alles uit. En staan al mijn media bestanden op.
Ding is entry level voor synology maar meer dan snel genoeg om mee te werken. Tenzij je websites gaat hosten en met 10 man gaat VPN-en etc.

Op de NAS is een Intel NUC PPHY (pentium n3700) aangesloten waar W10 op draait.
Hiermee kan ik netflixen en draai ik Kodi die de media bestanden van de NAS haalt. Dit werkt vlekkeloos.
Enige nadeel van deze nuc is dat hij onder windows geen DTS-HD en DD True HD aan kan. Hiervoor moet je overstappen op een ix reeks nuc (nieuwe skylakes werkt het wel volgens mij).

Verder heb ik een marantz nr1604 welke helemaal klaar is voor de toekomst. Met genoeg HDMI 2.0 aansluitingen etc. Hier kan ik via spotify connect meteen audio luisteren. Of vanaf mijn NAS muziek afspelen. De TV hoeft hiervoor niet aan. Kan bedient worden middels smartphone.

Deze setup werkt echt prima. Voor luidsprekens heb ik nog DM604 S3 staan.
Misschien wil ik later nog een keer een wat sterkere marantz. Maar de kleine 1604 doet het verbluffend goed en is lekker compact.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
LA-384 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:31:

Ik laat mijn receiver het werk doen, dwz het beeld en geluid wordt zonder aanpassing naar de receiver gestuurd (pass-through). De receiver zorgt vervolgens voor evt upscalen. Niet alle mediaspelers kunnen geluid op die manier doorsturen, maar de Intel NUC iig wel. Toen ik mijn NUC kocht kon alleen de celeron variant niet overweg met true-hd, of dat nog steeds is weet ik niet.

De aansluiting is bij mij als volgt;
Van de NAS, via modem, naar switch. Van daaruit naar alle overige apparaten.
De NUC zendt via hdmi naar de receiver, van daaruit via hdmi naar de TV.
Mijn bedoeling was eigenlijk internet naar kpn box. Vanuit hier door verbinden met de NAS en de digitale decoder. Dit dan weer allemaal samen laten komen op de receiver. Zoiets in ieder geval.

Wat bedoel je met 'pass-through' dit ken ik niet. Download je dan wel iets naar je NAS wat dankzij je receiver niet uitgepakt hoeft te worden? Of bedoel je dat je alleen via services zoals Netflix kijkt?
DarkSide schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:47:
Ik heb een synology ds215j. Deze download en pakt alles uit. En staan al mijn media bestanden op.
Ding is entry level voor synology maar meer dan snel genoeg om mee te werken. Tenzij je websites gaat hosten en met 10 man gaat VPN-en etc.

Op de NAS is een Intel NUC PPHY (pentium n3700) aangesloten waar W10 op draait.
Hiermee kan ik netflixen en draai ik Kodi die de media bestanden van de NAS haalt. Dit werkt vlekkeloos.
Enige nadeel van deze nuc is dat hij onder windows geen DTS-HD en DD True HD aan kan. Hiervoor moet je overstappen op een ix reeks nuc (nieuwe skylakes werkt het wel volgens mij).

Verder heb ik een marantz nr1604 welke helemaal klaar is voor de toekomst. Met genoeg HDMI 2.0 aansluitingen etc. Hier kan ik via spotify connect meteen audio luisteren. Of vanaf mijn NAS muziek afspelen. De TV hoeft hiervoor niet aan. Kan bedient worden middels smartphone.

Deze setup werkt echt prima. Voor luidsprekens heb ik nog DM604 S3 staan.
Misschien wil ik later nog een keer een wat sterkere marantz. Maar de kleine 1604 doet het verbluffend goed en is lekker compact.
Dit klinkt eigenlijk zoals ik het wil volgens mij. Ik zou dan wel voor de wat duurdere NUC gaan die wel DTS-HD en DD true HD aankan maar dat is natuurlijk makkelijk praten omdat ik alles nu aan het inrichten ben.

Edit:
Is de nieuwe NUC met skylake I3 zonder M2 bay snel genoeg voor bovenstaande?
pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYK

Bedankt iedereen. De trechter met mogelijkheden lijkt zich wat meer te sluiten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
propheseus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:10:
Mijn bedoeling was eigenlijk internet naar kpn box. Vanuit hier door verbinden met de NAS en de digitale decoder. Dit dan weer allemaal samen laten komen op de receiver. Zoiets in ieder geval.

Wat bedoel je met 'pass-through' dit ken ik niet. Download je dan wel iets naar je NAS wat dankzij je receiver niet uitgepakt hoeft te worden? Of bedoel je dat je alleen via services zoals Netflix kijkt?
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen qua aansluiting, maar hier even een overzichtje van mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCnagc7l.jpg

Met "pass-through" wordt bedoeld dat audio (of beeld) bit voor bit wordt doorgestuurd. Stel je hebt een bestandje waarbij het geluid in true-hd formaat is gecodeerd (of hoe je het ook noemt). Als je een mediaspeler hebt die dit formaat zelf niet kan encoden naar een bruikbaar geluidssignaal, maar jouw receiver wel, dan wil je dat het signaal dus wordt doorgestuurd naar jouw receiver. Als de mediaspeler dat niet kan, kan het zijn dat je dat alleen het normale dolby digital signaal hoort, of je hoort helemaal niets.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn vorige mediaplayer niet overweg kon met die hd signalen, waardoor ik bij bestanden met de betreffende signalen gewoon geen geluid had.

Als je de NUC overigens alleen als mediaplayer wilt gebruiken, dan doe je er waarschijnlijk beter aan geen Windows te installeren, maar Openelec. Dat is eigenlijk een zeer uitgeklede versie van Linux met enkel Kodi. Bij het opstarten beland je gelijk in Kodi. Is supersnel, vrij licht qua hardware-eisen (werkt zelfs op raspberry Pi) en speelt nagenoeg alle formaten af.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 30-12-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

is de nieuwe NUC met skylake I3 zonder M2 bay snel genoeg voor bovenstaande?
pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYK[/b]

Bedankt iedereen. De trechter met mogelijkheden lijkt zich wat meer te sluiten. _/-\o_
Meer dan. Mijn n3700 speelt alles vloeiend af. ook 4k materiaal.
wat me op het volgende brengt. Er is geen enkele nuc die HDMI 2.0 heeft voor 4k op 60fps.
Wel zijn er een aantal met Displayport. Dus iets om rekening mee te houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:29:
[...]

Er is geen enkele nuc die HDMI 2.0 heeft voor 4k op 60fps.
Wel zijn er een aantal met Displayport. Dus iets om rekening mee te houden.
Wat houdt dit precies in. Je bedoelt dat de NUC 4K niet door kan geven aan de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

4k 60fps heeft hdmi 2.0 of displayport nodig.
Als je een hdmi 1.4 aansluiting hebt kan er max 4k 30fps overheen.
Nu is de vraag hoeveel 4k films er straks meer dan 30fps gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
Volgens de pricewatch zou de NUC deze uitgangen hebben:

Video uit HDMI, Mini DisplayPort, Wireless Display (WiDi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De HDMI versie is dus niet toereikend.
De DP versie wel. Er kan ook audio over DP. En volgens mij heb je DP-HDMI converters.
Als je er een hebt met die alles omzet naar HDMI 2.0 kan die in de receiver.
Welke weer naar de TV kan.

Heb zelf hier geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:47:
De HDMI versie is dus niet toereikend.
De DP versie wel. Er kan ook audio over DP. En volgens mij heb je DP-HDMI converters.
Als je er een hebt met die alles omzet naar HDMI 2.0 kan die in de receiver.
Welke weer naar de TV kan.

Heb zelf hier geen ervaring mee overigens.
nieuws: Club 3D introduceert displayport 1.2 naar hdmi 2.0-adapters

Ik ben er denk ik uit. Ik ga eerst voor een NAS + NUC:

Synology 216SE: Ideaal voor mij om in te stappen. Enige nadeel zijn de ouderwetse USB poorten maar als ik de NAS eenmaal aan mijn netwerk heb hangen dan gebruik ik ze weinig gok ik. De NAS €132,08 + 2 x WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB €322 Subtotaal €454,08
met daarnaast een:
Mini PC—Intel® NUC Kit NUC6i3SYK: Deze hang ik in mijn netwerk dichtbij mijn tv en wordt een dedicated mediaplayer. Ik vind dit nog niet echt een goedkope oplossing. Hoewel dit de goedkoopste van de nieuwe generatie NUC's is kost hij barebone €299. + Geheugen (Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8) €56 en een vlotte SSD (Samsung 850 EVO M.2 250GB) €102,95. Subtotaal €475,95

Kom ik totaal uit op €912,03. Dat is wel jammer. Dit had ik niet zo prijzig ingecalculeerd.

Misschien haal ik ook wel snel volgend de Denon AVR-X1200W erbij. Ff kijken hoe snel ik eerste twee goed werkend (en begrijpend) in mijn netwerk krijg. Ik vind de tip van LA-384 ook goed. Met boxen op gaan bouwen. Ik heb nu een 5.1 boxensetje welke bij mijn Thomson surround set zat 10 jaar geleden. Deze kan ik natuurlijk bekabelen met banaanplugs om aan te sluiten op de nieuwe receiver. Anders wordt het wel een hele dure maand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Waarom koop je geen raspberry pi 2 en zet daar openelec op en je bent voor 60 euro klaar en heb je een prima mediaspeler met kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Tja, zoals ik al zei:
LA-384 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:26:
Persoonlijk denk ik dat je je dat niet gaat lukken tenzij je ergens concessies doet.
Audio is mooi, maar hoe meer eisen er bij komen, hoe duurder het gaat worden. Het kostte mij 3 jaar om te komen waar ik nu ben;
Begonnen met een tv, een receiver en 2 zuilspeakers.
Daarna 2 boekenplank speakers en een NUC gekocht.
Daarna de NAS.
En nu aan orriënteren op een subwoofer.

Het geluk wil dat de speakers en tv niet snel verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Synology DS216SE met 2x 3TB dan?

#ProductPrijsSubtotaal
2Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB€ 88,50€ 177,-
1Synology DiskStation DS216se€ 132,08€ 132,08
Importeer productenTotaal€ 309,08

Mediapeler: Rpi2 met case van Ebay en HDMI van de Action, voeding van Ikea, Micro SD en Sandisk USB3 stick voor storage. OSMC er op. Ben je voor ca. 60,- klaar.

4K 3D 60fps Ultra Mega true HD iMax Turbo media player komt wel een keer....

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 30-12-2015 22:51 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Rpi2 kan toch geen 4k hevc files aan?
Mijn i7 laptop moet het software matig doen. En heeft dan 40-45% cpu load.
Mijn nuc heeft dan slechts 5% load max. Die kan hevc hardware matig decoden.
Een Rpi2 is verder prima voor openelec. Maar dan mis je weer een goede netflix app.
Die van windows werkt weer goed incl DD geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
Ik zet er aan te denken om voor de mediaspeler te gaan voor een Minix Neo U1 pricewatch: Minix NEO-U1 16GB
Ik ben fan van Android en dit apparaat lijkt klaar voor mijn setup.

Mijn setup om aan te schaffen zou dan worden:

Receiver: Denon AVR-X1200W
Boxenset nader te bepalen
Synology 216se met inderdaad 2x3TB
Minix Neo U1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als media speler volgens mij prima. Kodi heeft voor android wel wat hardware accelleratie voor 4k.
En je kunt vast eea makkelijk sideloaden. De Spelers zijn niet duur.
Mijn grootste minpunt is slechte Netflix ondersteuning. volgens mij heeft de android app nog steeds geen DD ondersteuning.
Als je verder geen apps e.d draait die een windows omgeving eisen zijn dit leuke spelers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Topicstarter
Ok, tot nu toe aangeschaft: Noppes.

Stond op het punt om de Synology 216SE aan te schaffen. Dankzij twijfel wat verder naar gekeken en dankzij uiteindelijk een video review van snap.com de aankoop niet doorgezet. Hieruit bleek dat de 215j toch een iets krachtiger instapper is. En aangezien ik naast video en foto-opslag ook een eigen VPN netwerk wil draaien met toegankelijke cloud storage heb ik dat wel minimaal nodig lijkt mij.

Vermoeiend dit, komt steeds meer bij kijken:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerste stap die ik ga uitvoeren van dit plan is een netwerkbekabeling (Cat6a) aanleggen van de meterkast door de kruipruimte naar de woonkamer. Ik heb al gelezen dat dit met een stugge kabel zou moeten met LSA punten welke eerst op een wandcontactdoos of patchkast aangesloten dienen te worden.
Ik wil een netwerk aanleggen wat klaar is voor een 10Gig netwerk.

Hoeveel kabels raden jullie aan voor in de woonkamer?
Hoe hebben jullie de netwerkbekabeling aangesloten bij het hoofdpunt (bij mij meterkast) Via een patchkast?
Moet ik verder nog ergens rekening mee houden?

Dit alles is dus voorliggend aan de aanschaf en aansluiten van al het bovenstaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb de ballen weinig verstand van netwerken en electronica, maar "dat dit met een stugge kabel zou moeten met LSA punten welke eerst op een wandcontactdoos of patchkast aangesloten dienen te worden" klinkt erg als "zilveren hifi kabels gesmeed door elfen bij maanlicht". Let wel ik weet niet wat het betekent.

Als alle media op dezelfde plek staat, zou je ook met een netwerkswitch kunnen werken. Ik heb zelf de pricewatch: TP-Link TL-SG1005D en dat werkt gewoon perfect. Dan heb je maar 1 utp kabel van meterkast naar kamer nodig.

Verder heb ik een andere utp-kabel van een meter of 10 naar de 1e verdieping lopen. Gewoon via zo'n gele pvc buis welke in de muur zit gemetseld en ook dat werkt zonder problemen. Electriciteitskabel loopt ernaast.

Tot slot kun je je afvragen hoe lang we nog gebruik moeten maken van een bekabeld netwerk. Draadloze verbindingen worden sneller en sneller en denk dat het over niet al te lange tijd ook bruikbaar wordt voor streaming van hd/4k materiaal.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 05-01-2016 19:49 ]

Pagina: 1