Gescheiden wonen, tijdelijk internet op nieuwe adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik wil liever niet al te diep op de materie in gaan, maar de situatie is als volgt:
- Samenwonend met vrouw met Ziggo Internet + TV abbo
- Vervelende situatie ontstaan waardoor mijn vrouw tijdelijk in het huis van haar pa gaat wonen zodat we even apart kunnen leven en nadenken.
- In dat huis van haar pa (waar hij zelf niet woont) is geen internet of tv abbo actief. Nu wil zij daar wel graag internet en tv kunnen ontvangen wat logisch is.

Ik heb zitten zoeken naar diensten die je maandelijks kan opzeggen (we weten immers niet voor hoe lang deze situatie duurt, sowieso geen jaar!). Dat blijkt toch lastiger dan gedacht.

Ik heb zelf nog het een en ander aan aansluitmateriaal voor Ziggo (splitter, decoder + kaart etc) maar dat gaat natuurlijk niet werken zonder dat Ziggo weet dat ze daar signaal moeten regelen.
Ik denk dat het belangrijkste is dat ze internet heeft, want dan kan ze via de Horizon app op dr tablet tv kijken lijkt me (kan dit op een ander netwerk dan een ziggo netwerk?).
Ook heb ik gekeken naar Dongles maar dan betaal je je helemaal scheel voor een paar gig aan data per maand.

Heeft iemand nog een ander idee?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:15
Ziggo internet via de buren regelen? Of te wel, een dealtje sluiten

Dan kan ze idd via de ziggo app tv kijken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ziggo Zakelijk nemen.
Dat is maandelijks opzegbaar. En nee, daar hoef je geen bedrijf voor te zijn. Je moet alleen wel bellen om het voor elkaar te krijgen, want om t via de website aan te vragen wordt wel een BTW en KVK nummer vereist.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 16:29

DJVG

Gewoon DJVG

Werkt analoge televisie in de woning van haar vader? Zo ja dan zal decoder daar gewoon werken. Insteken en gaan met die banaan. Zolang er signaal is werkt het. Enige kanttekening die ik me zo kan bedenken is dat de woning van haar vader in een ex-UPC gebied staat en jou kaart geactiveerd is op het Ziggo netwerk, maar volgens mij zou dit ook gewoon moeten werken.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Het is altijd Ziggo gebied geweest, dus dat is een goeie optie om als eerste te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik weet niet of pa nog kpn bel-basis heeft. Maar dat is bijna net zo duur als telfort internet + bellen.

Als jullie de meerprijs betalen vind pa het vast geen probleem dat je het omzet, en dat is misschien wel goedkoper ook al zit je er een jaar aan vast.

Moet je nog wel tv kunnen kijken, maar dat kan met de horizon app. Want die van ziggo is netwerk onafhankelijk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Ziggo hotspots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Volgens mij is er ook geen tel abbo aangesloten daar, maar dat moet ik even uitzoeken.

Ziggo hotspots gaat niet werken omdat onze modem in bridge mode staat en dan vervalt de mogelijkheid om gebruik te maken van de hotspots (omdat je er dan zelf geen eentje levert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 10:26
Ziggo Zakelijk is inderdaad maandelijks opzegbaar (telefonisch bestellen en specifiek om vragen).
Voor het ZZP pakket heb je bovendien geen KvK nummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Sluuz schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:10:
Volgens mij is er ook geen tel abbo aangesloten daar, maar dat moet ik even uitzoeken.

Ziggo hotspots gaat niet werken omdat onze modem in bridge mode staat en dan vervalt de mogelijkheid om gebruik te maken van de hotspots (omdat je er dan zelf geen eentje levert).
Geen ouders o.i.d. die bij Ziggo zitten en die wel zo'n code hebben? Ik zit bij Telfort maar heb als back-up die WiFi-spots code van m'n ouders, mocht ik internetproblemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Sluuz schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:10:

Als je je modem in bridge hebt kan je als nog gebruik maken van wie wifispots.
Je moet dit alleen even aanzetten in het klantenpaneel en dan kan je er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Er staat dan dat je modem zal herstarten als je dat aanzet en ik vrees dat ze dan ook automatisch weer die bridge mode opheffen...

Of kan je bevestigen dat dat niet het geval is? Ik wil niet dat mijn thuisnetwerk op z'n gat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13
Sluuz schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:28:
Er staat dan dat je modem zal herstarten als je dat aanzet en ik vrees dat ze dan ook automatisch weer die bridge mode opheffen...

Of kan je bevestigen dat dat niet het geval is? Ik wil niet dat mijn thuisnetwerk op z'n gat gaat.
In het ergste geval moet je dan even met Ziggo bellen, zetten ze hem weer in bridge mode voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:59
ThinkPadd schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:32:
[...]

Geen ouders o.i.d. die bij Ziggo zitten en die wel zo'n code hebben? Ik zit bij Telfort maar heb als back-up die WiFi-spots code van m'n ouders, mocht ik internetproblemen hebben.
Inderdaad, zijn toch zat vrienden/kennissen die van de situatie weten en tijdelijk deze info willen verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 22:42
Ziggo had altijd ook voor particulieren maandelijks opzegbare abonnementen. Dan krijg je niet de kortingen ('eerste x maanden voor de halve prijs'), maar heb je wel gewoon internet. Kun je vrij makkelijk telefonisch regelen. Ik heb dat vorig jaar een paar maanden gehad nadat ik net verhuisd was en ik nog even moest wachten tot glasvezel werd aangelegd.

dus...

• Sluuz
Even een update:

Er stond nog een tv met een decoder. Even een kaartje van ons thuis erin gestoken en hoppa, beeld. Dat is dus gefixt!

Internet zal gewoon via dr mobiele abbo gaan dus dat is ook opgelost.
Bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1