NAS Synology 216, 216play, 214play of 215+

Pagina: 1
Acties:

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe 2-bay NAS. Ik heb momenteel een Synology 112j met een 2TB schijf, en die is stiekem best wel traag om te benaderen. Ik wil bij Synology blijven en twijfel tussen 216 pricewatch: Synology DiskStation DS216, 216play pricewatch: Synology DiskStation DS216play, 214play pricewatch: Synology DiskStation DS214play en 215+ pricewatch: Synology DiskStation DS215+. Sta ook open voor andere suggesties. Wil soepel streamen, backuppen en cloudsync draaien (tegelijkertijd).

Wat is je budget?
Qua budget ben ik vrij flexibel, maximaal €300 voor de NAS exclusief disks (Ik ga er nog een 4TB disk pricewatch: HGST Deskstar NAS, 4TB in plaatsen en zal de 2TB disk verplaatsen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology. Ik twijfel tussen een specifiek streamingapparaat en of ik dan beter voor betere 'algemene' specs kan gaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de NAS om media te "verzamelen" O+, te streamen (naar Apple TV) en twee Macs te backuppen (via Time Machine. Ik wil graag cloudsync draaien met mijn OneDrive. Momenteel gaat dat echt niet samen met media streamen. Ik heb geen redundancy nodig voor de backup, we draaien ook een cloud-backup, maar mijn vriendin zal nooit een schijf inpluggen om lokaal te backuppen.

Ik ben geen expert, sta open voor advies! Dank!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57
Ga voor de Synology DiskStation DS215+. Het is de duurste, maar in dit model uit de Plus serie maakt het geen zak uit wat je er tegen aan gooit, hij kan het aan, en vaak met de volle 1 Gigabit/s snelheid (125 MB/s).

[ Voor 16% gewijzigd door Balance op 27-12-2015 21:25 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Balance schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:22:
[...]
in dit model uit de Plus serie maakt het geen zak uit wat je er tegen aan gooit, hij kan het aan, en vaak met de volle 1 Gigabit/s snelheid (125 MB/s).
Bedankt voor je reactie! Dus ook voor streaming naar Apple TV een geschikte keuze? Ik begin mij te ergeren aan de not compatible meldingen bij mkv bestanden...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57
Verbal_Kint schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:17:
Bedankt voor je reactie! Dus ook voor streaming naar Apple TV een geschikte keuze? Ik begin mij te ergeren aan de not compatible meldingen bij mkv bestanden...
Jep: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/577

Samengevat: Je DS112j heeft helemaal geen transcoding capabilities, de DS215+ valt onder Group 1 (Type 2), je kan in de tabel in de link hierboven zien wat dat allemaal is.