Nieuwe pc samenstelling na kerstcrash (gamen voor e. 700)

Pagina: 1
Acties:

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 22:55
hallo allemaal,

Na een kerstcrash zit ik nu op mn ipadje een systeem in elkaar te knutselen; het is even geleden sinds ik een pc heb gebouwd vandaar dat ik opzoek ben naar bevestiging e/o verbeteringen.

Ik ben geen vlotte ipad typer, dus een vrij korte en platte introductie :|

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, internetten en soms wat werken. Geen state of the art. shooters, maar world of tanks, cities skylines, rome total war, klassiekers, etc. Hoeft niet mooi te zijn, vooral leuk (kerbal space program!)

Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro max, bouwen ga ik zelf weer proberen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb nog een voeding (be quiet lw 430), hdds en een kast, randapparatuur werkt ook nog prima

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
vlotte processor, mobo, wat ram, een nieuwe videokaart en een grotere ssd. Ik heb al rondgekeken op de bgg samenstelling van jan 2016 en kwam daarom uit op een i5 6500, maar of dat wat is? Leek me geschikter dan een i5 4460 qua prijs/snelheid, maar of dat klopt, geen idee...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope! Nouja, toch wel liever nvidia dan amd voor wat de gpu betreft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen herrie, energieslurper of kachel, maar niets bijzonders wat dat betreft. Vormgeving boeit niet, kast is dicht en staat onder t bureau.

Ga je overklokken?
Neuh, dan is bovenstaande niet haalbaar

Wat verwacht je van ons?
bevestiging van een goede koop of het behoud voor een miskoop

Dit is wat ik nu heb bedacht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 88,-€ 88,-
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 220,95€ 220,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 88,45€ 88,45
1Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,15

Gaat dit goed qua compabiliteit, prijs/kwaliteit en gezond boeren verstand?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Voor dat geld wat je voor de videokaart neertelt heb je ook een leuke r9 290 met een goede aftermarket koeler.. heb je toch heel veel meer bang voor buck;)

Of als je alles nieuw wilt, kun je ook deze processor nemen:

pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed

En dan heb je al met al 50 euro extra voor je videokaart..

[ Voor 44% gewijzigd door skipe op 27-12-2015 13:50 ]

Verwijderd

Voor meer prestaties voor je geld zou je onderstaande kunnen overwegen.
Welk type voeding heb je precies?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI B150M PRO-VDH€ 75,95€ 75,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 255,50€ 255,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,30

• BakkerM
Ik heb een be quiet! L8-CM-430w voeding. Werken die stock coolers van de i5's trouwens naar behoren of is een loose cpu cooler aan te raden?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:46
Ze werken maar super stil zijn ze niet. Als je niet van geluid houd raad ik je zeker een koeler zoals de 212 evo of de Gelid Transquillo aan.

Verwijderd

Voeding lijkt mij oké. Heeft alleen geen ondersteuning voor de C6/C7 powerstates van Skylake. Deze moet je dan even op enable zetten in het bios.
Welke behuizing heb je. Het is een beetje onzinnig om een stille cpu koeler te nemen als de fans van de behuizing daar ruim bovenuit komen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Puddi Puddin schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:08:
Ze werken maar super stil zijn ze niet. Als je niet van geluid houd raad ik je zeker een koeler zoals de 212 evo of de Gelid Transquillo aan.
Andersom, ze zijn wel aardig stil maar koelen niet zo best.
Ga je niet overklokken moet dat niet zo'n probleem zijn.

• BakkerM
Ik heb een cooler master cm 690 waar ik lang terug zelf fans in heb gezet.

Het voorgestelde moederboard (Msi B150m PRO-VDH) is een micro atx; is er een speciale reden waarom dit de voorkeur heeft boven een atx mobo?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Een micro ATX bord is goedkoper en zuiniger, als je de extra poorten/slots/etc van een ATX bord niet nodig hebt zou ik gewoon een micro bord nemen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:46
mitsumark schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:22:
[...]

Andersom, ze zijn wel aardig stil maar koelen niet zo best.
Ga je niet overklokken moet dat niet zo'n probleem zijn.
Die vanmij LG1155 was haast een jet engine onder load.
Pagina: 1