Ik heb al een tijdje als hobby project een internet wekker radio.

Dit is een custom stukje elektronica met als functie: tijd weergave, 5 touch knoppen en een acceleratie meter voor de stand. Dit alles communiceert met een raspberry pi met een python script.
Op dit moment werkt het system door een afspraak met een bepaalde naam uit mijn google calendar te halen. Dit wordt iedere 5 minuten gecheckt. Op het moment van de afspraak wordt er dan een play list gestart en zou ik wakker moeten worden
Wat ik nu jammer vind aan het systeem is dat er geen feedback is of het gelukt is om de wekker te zetten. Dit weet ik pas na maximaal 5 minuten. Ook kan ik nu niet een bepaalde stream aanzetten als ik gewoon radio wil luisteren.
Om dit op te lossen wil is graag een continue verbinding met een server opzetten. Hiervoor wil ik graag wat advies.
Wat de server moet kunnen:
Is hier al een handig framework voor?

Dit is een custom stukje elektronica met als functie: tijd weergave, 5 touch knoppen en een acceleratie meter voor de stand. Dit alles communiceert met een raspberry pi met een python script.
Op dit moment werkt het system door een afspraak met een bepaalde naam uit mijn google calendar te halen. Dit wordt iedere 5 minuten gecheckt. Op het moment van de afspraak wordt er dan een play list gestart en zou ik wakker moeten worden
Wat ik nu jammer vind aan het systeem is dat er geen feedback is of het gelukt is om de wekker te zetten. Dit weet ik pas na maximaal 5 minuten. Ook kan ik nu niet een bepaalde stream aanzetten als ik gewoon radio wil luisteren.
Om dit op te lossen wil is graag een continue verbinding met een server opzetten. Hiervoor wil ik graag wat advies.
Wat de server moet kunnen:
- Webserver zodat de gebruiker ‘real-time’ settings kan aanpassen (of dat google calendar een push notificatie stuurt)
- Continue verbinding met de client houden. Dit is de raspberry pi die zich waarschijnlijk achter een firewall/NAT bevind
- Bij een simpele web hosting wat php scripts draaien. De client moet dan alleen continue de web server pollen om te zien of er een update is. Dit klinkt nogal inefficiënt.
- Zelf een http server draaien (in python). Als er dan een request binnen komt kan dit script de bijbehorende socket vinden en de commando’s doorgeven.
Is hier al een handig framework voor?
"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert