Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding drops (draad en draadloos)

Pagina: 1
Acties:

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn ouders hebben glasvezel van Solcon en ergens in het afgelopen jaar hebben ze een nieuwe router gekregen, een Fritzbox 7360. Sindsdien zijn er constant problemen met de verbinding.

Mijn ouders merken er doorgaans niet gigantisch veel van, die vragen zich alleen af waarom die website er zo lang over doet om te laden.... Dit komt dus omdat de verbinding gewoon weg is gevallen. Ik zie het op mijn eigen PC direct omdat deze gewoon met een kabel is verbonden. Hierdoor zie ik direct in de system tray dat de verbinding is weg gevallen. De apparaten van mijn ouders zijn allemaal via Wifi verbonden en ik neem aan dat die icoontjes pas aangeven dat er iets mis is na een bepaalde timeout, en meestal is de verbinding binnen die timeout al weer terug. Ondertussen zitten ze dus 20 seconden te wachten op een website die binnen twee seconden voor hun neus zou moeten staan.

Het gaat om drops van een paar seconden tot een halve minuut. Niet echt volgens een vast patroon. Ik heb het ondertussen meerdere keren gehad dat ik tijdens aan betaling online opeens geen verbinding meer heb, erg prettig.

Ik wil dit dus gaan troubleshooten, maar weet zo niet direct waar te beginnen. De router is al meer dan eens gereset, ik heb de instellingen al meerdere keren nagelopen en alles lijkt in orde. Misschien weet iemand een goede tool waarmee ik de verbinding kan monitoren en dan met een logje naar Solcon kan stappen ofzo?

Want ik weet dat de eerste aanbeveling van de klantenservice zal zijn om hem eens uit en aan te zetten, of ze even remote de instellingen mogen checken, dat ze hem even resetten en of we het dan even een weekje aan willen kijken etc. :P

Verwijderd

Is dat laatste wat jij zegt, ook een keer gebeurd?

De Fritzbox heeft ook een log. Kan je die eens bekijken. Staat in gewoon Engels wat er gebeurd is of zo.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, ik heb het log ook bekeken en rond de tijden dat ik de drops zie staat er niets in. Dus het is een beetje een raadsel waar het nu mis gaat. En we hebben het inderdaad al eens tijdje aangekeken nadat er vanop afstand even werd rondgekeken in de router.

[ Voor 28% gewijzigd door Propane op 28-12-2015 12:23 ]