Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn broertje heeft zijn BSA niet gehaald vorig jaar, omdat hij zijn werkstuk te laat ingeleverd had. Hij dacht dat hij nog een week extra tijd hiervoor had.

Omdat hij zijn 2e jaar ook bijna af had, had hij zijn huur opgezegd om het 3e jaar naar het buitenland te gaan. De examencommissie had post naar kameradres gestuurd met negatief studieadvies, maar die had hij nooit ontvangen, hij wist niet dat hij negatief studieadvies had en de 6 weken waren verlopen.

Is er nog iets te doen? Het lijkt me zo zonde van de 2 jaar die bijna compleet zijn afgerond vanwege het missen van een simpele deadline van een werkstuk. De universiteit werkt ook niet echt mee, omdat hij dus verzaakt heeft om te zorgen dat alles goed geregeld was. Mijn broertje zit ook met hevige depressie, dus hij is heel slecht in het nemen van zijn verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft hij deze adreswijziging doorgegeven? Want dat is z'n eigen verantwoordelijkheid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25

MsG

Forumzwerver

Misschien even naar het decanaat? En daar de zaak ook voorleggen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat verwacht je van de uni?

Als je broertje zijn kamer opzegt en dit niet doorgeeft, kan de uni er weinig aan doen. Die sturen informartie maar het bij hun bekende adres...

Je kan proberen het verhaal uit te leggen, maar vrees helaas dat je broertje pech heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Ofwel leg jij het niet voldoende uit ofwel ligt het aan mij, maar de titel en tekst van je topic kan ik niet zo eenvoudig met elkaar vereenzelvigen...

BTW enkel en alleen voor te laat indienen van werkstuk negatief studieadvies? Ik denk dat er wel wat meer aan gekkopeld is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als de hevige depressie erkend wordt door de studentenpsycholoog kan worden afgeweken van een bindend studieadvies. Ik weet niet of die weg nu afgesloten is, maar hij zou het kunnen proberen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat Canaria zegt is je enige optie, om welke universiteit gaat het hier? Wel werken studentenpsychologen vaak met vooraf melden ipv achteraf iets aandragen waarom het allemaal niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Anoniem: 432173 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:01:
Ofwel leg jij het niet voldoende uit ofwel ligt het aan mij, maar de titel en tekst van je topic kan ik niet zo eenvoudig met elkaar vereenzelvigen...

BTW enkel en alleen voor te laat indienen van werkstuk negatief studieadvies? Ik denk dat er wel wat meer aan gekkopeld is...
Ja, dat is de enige reden. Hij was een week te laat.
D4NG3R schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:55:
Heeft hij deze adreswijziging doorgegeven? Want dat is z'n eigen verantwoordelijkheid.
Nee, klopt. Mijn broertje neemt totaal zijn verantwoordelijkheid nooit niet.
MsG schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:57:
Misschien even naar het decanaat? En daar de zaak ook voorleggen?
Ja, die werken helaas niet mee. Die werken simpelweg volgens de regeltjes, 6 weken beroepstermijn zijn verlopen.
Canaria schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:02:
Als de hevige depressie erkend wordt door de studentenpsycholoog kan worden afgeweken van een bindend studieadvies. Ik weet niet of die weg nu afgesloten is, maar hij zou het kunnen proberen.
Ja klopt, maar ze zeggen dat hij dat binnen 6 weken had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:13
Anoniem: 432173 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:01:
Een BSA krijg je voor het niet hebben van voldoende punten. Dus een werkstuk niet af hebben kan inderdaad een reden zijn voor een BSA, zeker als de opleiding aanvullende eisen stelt (bijv BSA bij het niet af hebben van de praktische opdrachten voor datum DD-MM-YYYY).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:36
Je kan protest aantekenen en dan moet je op een later tijdstip "voorkomen" bij de examencommisie. Mits je dan een sterk verhaal hebt kan het zijn dat ze de BSA schrappen. Ik ken meerdere mensen die op die manier alsnog hun studie voor mochten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Is het een vak van het eerste jaar?
Als het niet lukt om op de huidige uni te blijven, succes met de nieuwe uni.
Hij kan het dus het wel aan blijkbaar.

[ Voor 62% gewijzigd door MedionAkoya op 27-12-2015 13:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Crazyanz schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:07:
Je kan protest aantekenen en dan moet je op een later tijdstip "voorkomen" bij de examencommisie. Mits je dan een sterk verhaal hebt kan het zijn dat ze de BSA schrappen. Ik ken meerdere mensen die op die manier alsnog hun studie voor mochten zetten.
Ja, maar dat moest dus binnen het beroepstermijn van 6 weken.
MedionAkoya schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:07:
Is het een vak van het eerste jaar?
Als het niet lukt om op de huidige uni te blijven, succes met de nieuwe uni.
Hij kan het dus het wel aan blijkbaar.
Ja, hij heeft na 2 jaar dus het 2e jaar en het 1e jaar bijna, dus BSA niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Daar moet met een EC toch wel iets te fixen zijn? Des noods een kans naar voren trekken uit het 3e jaar en die voor het begin van jaar 3 al afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Pizza_Boom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:20:
Daar moet met een EC toch wel iets te fixen zijn? Des noods een kans naar voren trekken uit het 3e jaar en die voor het begin van jaar 3 al afnemen.
Je bedoelt een nieuwe school en de EC (studiepunten) overzetten?

Hij heeft contact opgenomen met de Hogeschool van Arnhem, maar die zeggen niet te kunnen zeggen welke vakken hij mag meenemen van zijn vorige opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar waarom dit allemaal in gang zetten als broertje in een forse depressie zit? Hoe groot is de kans dat hij volgend jaar er wel iets van gaat bakken als hij ook zijn verantwoordelijkheid niet neemt?

Of te wel, wordt nu wel de juiste prioriteit gesteld (let wel, over 10 jaar, zeggen die 2 jaar niets meer als vanaf nu alles goed gaat).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het gaat nu wel weer wat beter met hem, maar het heeft nog steeds pieken en dalen. Hij is alleen vrij angstig met communicatie en heel onzeker. Hij durft ook haast geen vragen te stellen.

Ik denk wel dat het de beste keuze voor hem is om verder te gaan met zijn opleiding. Hij heeft in ieder geval wel in 2 jaar vrijwel al zijn vakken kunnen halen, dus dat lukt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
chronoz schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:22:
[...]
Je bedoelt een nieuwe school en de EC (studiepunten) overzetten?

Hij heeft contact opgenomen met de Hogeschool van Arnhem, maar die zeggen niet te kunnen zeggen welke vakken hij mag meenemen van zijn vorige opleiding.
Nee, excuus, ik gebruikte EC als examencommissie. Met 1 vak moet er toch wat te regelen zijn? Best kans dat hij automatisch afgehamerd is vanwege geen bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Zeg gewoon dat de docent verzuimd heeft om een datum te prikken bij het opgeven van opdracht.
Of is hij niet bij de lessen geweest? Dan word het wel erg moeilijk.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pizza_Boom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:30:
[...]
Nee, excuus, ik gebruikte EC als examencommissie. Met 1 vak moet er toch wat te regelen zijn? Best kans dat hij automatisch afgehamerd is vanwege geen bezwaar.
Examencommissies zijn in het algemeen extreem zuinig met uitzonderingen. Met name om geen precedent te scheppen. Studenten vertellen elkaar natuurlijk alles over problemen met de studie, dus voor je het weet staat iedereen die z'n BSA niet haalt op de stoep met "Ja maar bij Pietje ging het ook!"

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De examencommissie en opleidingsdecaan kon het weinig meer interesseren. We hebben nog wel gebeld en brieven geschreven, maar die waren simpel dat mijn broertje in gebreke is gebleven. Mijn broertje is zich nooit bewust geweest hiervan.

Jullie hebben allemaal gelijk, het is duidelijk dat hij nog heel wat kan leren over zijn verantwoordelijkheid nemen.

Het feit dat hij verhuisd is en zijn post niet heeft ontvangen is natuurlijk ook hem te verwijten. De hele opleiding gaat per e-mail en inloggende, maar helaas de BSA-brief is simpel per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
MedionAkoya schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:33:
Zeg gewoon dat de docent verzuimd heeft om een datum te prikken bij het opgeven van opdracht.
Of ben je niet bij de lessen geweest? Dan word het wel erg moeilijk.
De docent had ook verzuimd. Op Blackboard was de deadline naar voren geschoven van 1 juli naar 29 juni. Hij had zijn werkstuk zelfs op 1 juni al in het postvak gedaan, maar het was te vroeg en niet geaccepteerd als permanente inlevering. Hij was later ook wel voor 1 juli, maar dus niet voor 29 juni. Het hele drama met deze juffrouw is ook afschuwelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

chronoz schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:35:
Het feit dat hij verhuisd is en zijn post niet heeft ontvangen is natuurlijk ook hem te verwijten. De hele opleiding gaat per e-mail en inloggende, maar helaas de BSA-brief is simpel per post.
Meestal hebben uni's alsnog online overzichten van de studievoortgang/BSA etc. Hoe dat ook is het wel duidelijk dat je broertje het vern...t heeft. Maar hij zal toch verantwoordelijkheid moeten nemen nu. Officiële wegen via de examencommissie zijn meestal niet heel vruchtbaar. Als hij niet op z'n mondje gevallen is zou ik vooral aanraden bij mensen persoonlijk langs te gaan en verhaal te doen, als hij bot vangt telkens een stapje hoger gaan, decaan, onderweisdiriecteur, rector, gewoon heen gaan en de zaak onder de aandacht brengen. Dan kan vaak een hoop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
fsfikke schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:33:
[...]

Examencommissies zijn in het algemeen extreem zuinig met uitzonderingen. Met name om geen precedent te scheppen. Studenten vertellen elkaar natuurlijk alles over problemen met de studie, dus voor je het weet staat iedereen die z'n BSA niet haalt op de stoep met "Ja maar bij Pietje ging het ook!"
Daarom zeg ik ook bewust: een kans naar voren trekken. Geen extra herkansing, maar de herkansing eerder afnemen. Verder is, naar mijn idee, behalve het goedkeuren van afstuderen, een examencommissie er juist om moeilijke gevallen de mogelijkheid te geven ook een opleiding te kunnen volgen en succesvol af te ronden. Een examencommissie die alles af zou wijzen om geen precedent te scheppen, is imho niet geschikt voor zijn taak en de daarbij horende bevoegdheden om buiten bepaalde regels te treden indien een specifieke situatie daarom vraagt. Juist omdat geen 2 gevallen gelijk zijn. De kans dat je binnen 4 jaar nog iemand met een BSA krijgt die ook alles uit jaar 2 en op 1 vak na alles uit jaar 1 heeft gehaald, datzelfde vak niet heeft gehaald, depressief is, zijn kamer heeft opgezegd om naar het buitenland en daardoor briefwisseling heeft gemist, is nagenoeg 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pizza_Boom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:45:
[...]
een examencommissie (is) er juist om moeilijke gevallen de mogelijkheid te geven ook een opleiding te kunnen volgen en succesvol af te ronden. Een examencommissie die alles af zou wijzen om geen precedent te scheppen, is imho niet geschikt voor zijn taak en de daarbij horende bevoegdheden
[...]
Geef ik je helemaal gelijk in, maar helaas heb ik zo mijn eigen ervaring gemaakt en die van vele anderen gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
chronoz schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:38:
[...]
De docent had ook verzuimd. Op Blackboard was de deadline naar voren geschoven van 1 juli naar 29 juni. Hij had zijn werkstuk zelfs op 1 juni al in het postvak gedaan, maar het was te vroeg en niet geaccepteerd als permanente inlevering. Hij was later ook wel voor 1 juli, maar dus niet voor 29 juni. Het hele drama met deze juffrouw is ook afschuwelijk geweest.
Is dat echt zo? En dat ingeleverde werk was "af"? En het moest ook op papier? Staat er een datum vanaf wanneer je het mag inleveren? Nee? Dus het is ingeleverd en niet geaccepteerd vanwege te vroeg, zonder dat dit in de lesbrief oid genoemd was. Dat zou je mogelijkheden moeten geven om het als fraude/sabotage van desbetreffende docent aan te merken.
Doorstappen naar de inspectie als het echt zo is als jij stelt. Daar liggen mogelijkheden. Beginnen met de directie direct te benaderen over deze gang van zaken, duidelijke antwoordtermijnen geven en vanaf je eigen email doen (als ze je afsluiten kan je niets meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
fsfikke schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:48:
[...]

Geef ik je helemaal gelijk in, maar helaas heb ik zo mijn eigen ervaring gemaakt en die van vele anderen gehoord :+
De mijne was niet zo. Kritisch, maar wel redelijk. :) Geluk mee gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, hij heeft wel de documenten dat hij zijn werkstuk via Blackboard had ingeleverd op 1 juni al en later opnieuw op 1 juli. De juffrouw zei hem alleen dat hij het werkstuk weer terug moest nemen en moest aanpassen met haar feedback, maar de deadline van 1 juli had was dus vervolgens op blackboard aangepast en hij was te laat.

Hij had waarschijnlijk wel een voldoende gekregen bij de eerste keer, maar het is een hele nachtmerrie geworden dus. Het vak "Law 2" had hij ook wel gehaald, maar "Law 1" vanwege dit werkstuk dus niet.

De hogeschool blijft zeggen dat student meer verantwoordelijkheid had kunnen nemen en inderdaad... mijn broertje is altijd bezig met het verdwijnen in zijn computerspelletjeswereld om van de werkelijkheid te ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Welke datum staat er in de lesbrief. En waarom is het van 1 juli naar 29 juni verplaatst? Is dat medegedeeld per email of BB announcement?

En aan de andere kant, jouw broertje had meer verantwoordelijk kunnen nemen, maar hij is pas tweede jaars, enige begeleiding vanuit de opleiding kan prima. De wereld is, anders dan zij nu doen schetsen, niet zwart wit.

[ Voor 44% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-12-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Pizza_Boom schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:06:
Welke datum staat er in de lesbrief. En waarom is het van 1 juli naar 29 juni verplaatst? Is dat medegedeeld per email of BB announcement?
BB announcement. De deadline was inderdaad eerst 1 juli. Je hebt de plicht om je Blackboard constant bij te houden, aldus de school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Maar als ie te laat was, dan had hij het niet meer kunnen inleveren, toch? Mijn ervaring is dat je blackboard dan een opdracht laat sluiten en dan kan men niets meer inleveren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hij heeft wel gewoon een ontvangstbevestiging van 1 juli van Blackboard, dus dat was blijkbaar nog wel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Heel vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:07
Als er sprake is van depressie dan kan je aanspraak maken op een profileringsfonds. Elk HBO/WO instelling heeft wel een profileringsfonds. Op basis van problemen, die eerst wel erkend moet worden via de SSLB-er of College van Beroep, mag je meer studievertraging oplopen en krijg je zelfs schoolgeld vergoed.

Ik zou het via het profileringsfonds proberen.

Gaat het om de Radboud universiteit in Nijmegen? Omdat je ook al plaatste dat je broertje contact heeft gehad met de HAN.

EDIT:
Ik heb de statuten even nagekeken voor je. Op basis van artikel 3, lid D (en wellicht C), kan je aanspraak maken op de Profileringsfonds. Hierdoor mag je extra studievertraging oplopen en zou jouw broertje hierdoor op de universiteit mogen blijven. Je moet alleen nu wel meteen actie nemen en met de studentendecaan een gesprek voeren. Last van depressie moet binnen 3 maanden wel gemeld worden. Je moet dus jouw decaan overtuigen dat tussen nu en drie maanden geleden depressie is ontstaan.

[ Voor 42% gewijzigd door TZC-T1-FX op 27-12-2015 15:38 . Reden: Check edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je nu nog probeert te veranderen.
Deadline voor indienen was 29 juni. Blijkbaar heeft je broer daar niet aan voldaan.

Verder heeft ie na 2 jaar studeren zijn 1e jaar nog niet volledig behaald en moet hij bepaalde vakken voor de 3de keer opnemen.

En wat met herkansing? Voor elk vak krijg je toch een 2de kans?

En nu, in DECEMBER kom je raad vragen...

Ik ben zelf Belg maar kan me niet inbeelden dat Nederlandse universiteiten en hogescholen zo verschillend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Op hbo krijg je een tweede kans, helaas omdat de zomervakantie zo dichtbij is in juni/juli, word vaak de inleverdatum vervroegd, omdat de docent ook op vakantie wil.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Niet alleen omdat de docent op vakantie wil, maar ook omdat het soms vervroegd moet worden omdat anders de herkansing niet meer in het studiejaar valt vanwege de nakijktermijn van bijvoorbeeld drie werkweken.

Groetjes, een docent op het HBO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Overigens, je stelt dat "Ja, dat is de enige reden. Hij was een week te laat." Als in de OS/OER (Onderwijsexamenreglement) is opgenomen dat er twee kansen per jaar per vak zijn dan zou je daar nog wat aan kunnen hebben. Of heeft hij geen gebruik gemaakt van de eerste kans en was hij met zijn herkansing te laat? In dat geval is het dus wel meer als het te laat inleveren van een verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
chronoz schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:54:
Mijn broertje zit ook met hevige depressie, dus hij is heel slecht in het nemen van zijn verantwoordelijkheid.
chronoz schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:59:
De hogeschool blijft zeggen dat student meer verantwoordelijkheid had kunnen nemen en inderdaad... mijn broertje is altijd bezig met het verdwijnen in zijn computerspelletjeswereld om van de werkelijkheid te ontsnappen.
Dit is toch iets waar hij aan zal moeten werken, het is immers de achterliggende oorzaak van het huidige probleem. Plannen, deadlines halen en verantwoordelijkheid nemen zijn erg belangrijk niet alleen op de hoge school maar ook in zijn latere leven. Indien je niet de oorzaak probeert aan te pakken zal je broertje altijd achter de feiten aan blijven rennen.

Het is misschien een idee voor je broertje om naar de huisarts te gaan om te bekijken welke opties er zijn voor behandeling van zijn depressie cq. psychische problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door CMD-Snake op 27-12-2015 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 19:53
Een depressie in combinatie met het zichzelf verstoppen in computerspelletjes zegt mij dat er wel grotere zorgen zijn dan een werkstukje te laat inleveren. Een bindend (negatief) studieadvies wordt gegeven als alle eerstejaarsvakken na twee jaar (en dus veelal vier pogingen per vak; eerste kans + drie herkansingen) nog niet behaald zijn. Als broertje van topicstarter enigszins logisch had nagedacht was het slimmer geweest om te zorgen dat all eerstejaarsvakken compleet afgerond zijn in plaats van verhuizen en hopen dat alles goed komt.
Als ik één ding geleerd heb in mijn schoolcarrière is het wel dat níets vanzelf gaat en je zelf achter dingen aan moet; dat is een stukje verantwoordelijk inderdaad. Zo'n beetje het belangrijkste in je leven.

Ik wens broertje van topicstarter veel succes, maar heb zo het vermoeden dat hetgeen er speelt wellicht meer inhoudt dan een gemist werkstuk; denk aan lakse houding, weinig inzet en/of colleges missen. Daar kunnen leraren ook zo hun mening over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Pizza_Boom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:53:
[...]
Is dat echt zo? En dat ingeleverde werk was "af"? En het moest ook op papier? Staat er een datum vanaf wanneer je het mag inleveren? Nee? Dus het is ingeleverd en niet geaccepteerd vanwege te vroeg, zonder dat dit in de lesbrief oid genoemd was. Dat zou je mogelijkheden moeten geven om het als fraude/sabotage van desbetreffende docent aan te merken.
Doorstappen naar de inspectie als het echt zo is als jij stelt. Daar liggen mogelijkheden. Beginnen met de directie direct te benaderen over deze gang van zaken, duidelijke antwoordtermijnen geven en vanaf je eigen email doen (als ze je afsluiten kan je niets meer).
Ik zou eerder de OER nakijken of een te vroege inlevering wel reglementair geweigerd mag worden. Indien niet, dan kan je aanvoeren dat dit nietig is en de inlevering als geldig dient te worden aangemerkt. Wel eerst nagaan of je je in dat geval nog wel tijdig hierop beroept.

Algemeen advies: OER goed bestuderen. Docenten zijn er vaak niet bekend mee en houden zich er regelmatig niet aan, wat in jouw geval kansen biedt. Je hebt weinig meer te verliezen. Let in dit geval in het bijzonder op termijnen van bijv. de vervroeging en op welke wijze dit gecommuniceerd dient te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 27-12-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:22

BLN

Ik lees hier een aantal problemen die achter elkaar liggen:

Student leidt aan depressie wat zich o.a. uit in onverschilligheid/onverantwoordelijkheid => Student krijgt negatief BSA wegens het te laat inleveren van werkstuk voor 1ste jaars vak => Student dient te laat bezwaar in

Voor andere mensen die dit lezen wil ik vast zeggen, als je tijdens je studie tegen problemen aanloopt (zeker op de universiteit waar je vogelvrij bent) ga dan direct naar een studie adviseur en meld die problemen. Doe je dat niet, dan wordt dat altijd een probleempunt als je er later op terug wil komen. Dat zie je in de geval dus ook.
Mocht het gebeuren dat het te laat inleveren daadwerkelijk je hele studie gaat kosten, begin dan met verzoek mailtjes naar de docent te sturen. Hou correspondentie bij.
Als de docent (en dat doen ze meestal als ze 200+ studenten hebben) geen maatwerk wil leveren stap dan direct naar de examencommissie met je verhaal, en eventueel begeleidend schrijven van de studie adviseur.

Wij hebben natuurlijk geen inzicht in de correspondentie met de examencommissie en decaan (de laatste heeft overigens geen zeggenschap over herkansingen/extra kansen) maar ik heb het idee dat de situatie misschien niet goed uitgelegd is. Ik denk dat het wijs is om zo snel mogelijk contact te leggen met de ombudsman van de universiteit. Snelheid en druk op de organisatie uitoefenen is in ieder geval van belang.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
rr7r schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:56:
[...]

Ik zou eerder de OER nakijken of een te vroege inlevering wel reglementair geweigerd mag worden. Indien niet, dan kan je aanvoeren dat dit nietig is en de inlevering als geldig dient te worden aangemerkt. Wel eerst nagaan of je je in dat geval nog wel tijdig hierop beroept.

Algemeen advies: OER goed bestuderen. Docenten zijn er vaak niet bekend mee en houden zich er regelmatig niet aan, wat in jouw geval kansen biedt. Je hebt weinig meer te verliezen. Let in dit geval in het bijzonder op termijnen van bijv. de vervroeging en op welke wijze dit gecommuniceerd dient te worden.
Eens, die vergat ik. Echter heeft een OER veelal een artikel dat termijnen in een lesbrief bindend zijn o.i.d. Lesbrief + OER zijn absoluut heilig.

Een pijnpunt, naar mijn idee, blijft, dat er dus documentatie gewist lijkt te zijn. Je kan blackboard op verschillende manieren opnieuw open zetten voor studenten, een daarvan is wissen, een ander is tweede keer openen. Docenten zijn daar ook vaak niet goed mee.

Toch, zeker als je het hogerop gaat zoeken, zou ik met een schuin oog kijken naar een andere hogeschool. Docenten, zeker in examencommissies, houden er niet van opdrachten van hogerhand te krijgen en mijn ervaring dat er dan een aantal heel kinderachtig gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:43
Meestal krijg je toch nog een herkansing om een verslag in te leveren (tenminste dit was in Tilburg zo). Daarnaast was de eerste inleverpoging op 1 juni of was dit een feedbackmoment van de docent op zijn ingeleverde stuk? Als het een feedbackmoment was geweest dan is het wel te begrijpen waarom de docente het afkeurde. Daarnaast is het niet handig geweest van jouw broertje om niet op blackboard in te loggen. In principe had hij op 1 juli al een mail moeten sturen naar de docente aangezien hij toen al wist dat de deadline verstreken was.

Mocht hij ergens anders willen gaan studeren dan kan hij bij de nieuwe opleiding proberen om voor sommige vakken vrijstelling te vragen (mits soortgelijke opleiding). Hij moet dan waarschijnlijk wel de syllabi hebben van zijn gehaalde vakken en een gewaarmerkte puntenlijst. Hoe dan ook, een gesprek met de studentenbegeleider is hoe dan ook handig voor zijn vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17
Hij zal toch niet letterlijk van de school zijn getrapt mag ik hopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 28-12-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet om vervelend te doen TS, maar wat wil je broertje nu eigenlijk ZELF? Is hij daadwerkelijk bereid om het gevecht (met kleine slaagkans, laten we realistisch zijn) aan te gaan, wil hij een nieuwe start maken of is hij zodanig ziek dat het hem allemaal niet interesseert? Behalve computergames dan...

In alle gevallen hoort het initiatief bij je broertje, eventueel bij je ouders te liggen. Niet bij jou, ook al voel jij jezelf verantwoordelijk.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit ga je nagenoeg nooit redden. Wel triest dat de decaan weigert mee te werken, die hoort hier juist voor te vechten. Maar ik gok dat jou "het kan ze weinig interesseren" misschien zwaar overdreven is.

Examencommissies zijn over het algemeen de hel op deze aarde. Mensen die vaak totaal geen verstand hebben van de materie waarover zij moeten oordelen, maar puur en alleen semi-ambtenaren die regeltjes tot op het bot volgen en zelfs uitzonderingen in de regels vaak niet willen toepassen omdat dat van hoger af liever niet zo mag; en ze zijn tegenwoordig doodsbang dankzij de InHolland affaire. Die zijn ongevoelig voor persoonlijke situaties; vroeger waren ze er voor de leerling, nu zijn ze er voor het management. Helaas.

Dat terzijde. Je broertje, en jullie (de familie) ook als jullie van de problemen wisten en niet eerder contact hebben opgenomen met de school om de problemen aan te kaarten, hebben grove fouten gemaakt.
Procedures zijn niet gevolgd, et cetera. Wat ik ook niet snap is dat je het hebt over "vorig jaar niet behaald", waarom heeft hij nu geen herkansing gekregen dan? Of toen al?

Either way... Er is een College van Beroep op elke Universiteit. Maar omdat jullie hebben verzuimd om naar de EC te gaan, mag je waarschijnlijk geen aanspraak maken op het CvB.
... Echter, waar je nog wél kans op hebt is dat je terecht kan bij het CBHO. http://www.cbho.nl/
Maar ook daar gelden zeer stricte regels. Ik weet niet wanneer dat bindend advies is ontvangen, maar als dat al meer dan vier weken geleden is kan je het geheel op je buik schrijven al bestaat er hier wat twijfel over wanneer "je beroep"* is afgewezen; daar kan je mazzel mee hebben maar lijkt me heel erg stug... Anyway; zo niet: ga dan *NU* aan de slag, en volg hun regels uiterst punctueel.
* = "beroep" in de zin van: wanneer je van de EC te horen kreeg dat je niet in beroep meer kon gaan. Maar ik gok dat ze het over die boeg heen niet zullen accepteren.

Zorg ook dat de diagnose van je broertje, een depressie, wordt bevestigd.
Maar let wel... Dit kan problemen opleveren later. (Zelfs bij een rijbewijs halen kan je dan gezeik krijgen dat hij eerst getest moet worden.) Als jij dus *denkt* dat hij depressief is, moet je niet pushen dat hij dat ook echt is, maar dat over laten aan een professional. Heb je die diagnose al van een erkend professional? Prima, laat dat op papier zetten en stuur het als bewijs mee voor verzachtende omstandigheden. Daar houdt het CBHO rekening mee.

Zijn de vier weken bijna om, maar kan je die brief niet op korte termijn krijgen?
Ga dan op z'n minst Pro-forma in beroep door de zaak aanhangig te maken met zoveel mogelijk details, en geef aan dat je bewijsstukken voor de depressie later toestuurt. (Binnen korte termijn. Benoem die termijn.)

Als je binnen die vier weken zit, is dit je allerlaatste kans.
Zo niet? Dan hebben jullie zo te lezen geheel pech en is het echt einde verhaal...
Je kan nog proberen om de zaak toch gehoord te krijgen als je aannemelijk kan maken dat je broertje zich niet aan die vier weken termijn kon houden vanwege zijn psychische problemen en omdat je het eerst alsnog minnelijk met de uni probeerde op te lossen, maar ik weet niet hoe ze daar op reageren. Niet gespoten is nooit zwanger Niet geschoten is altijd mis, dus je kan het vragen.
Ik geef het weinig kans van slagen, maar je weet maar nooit; het ligt aan jullie zelf en hoeveel bewijs je hebt dat je broertje werkelijk problemen heeft.

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 28-12-2015 01:31 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-04 19:03
Wat ik hier vooral een beetje lees is "mijn broertje dit, mijn broertje dat" en "gebrek aan verantwoordelijkheid nemen". Punt is wel dat als je op de universiteit, je oud en wijs genoeg zou moeten zijn om zélf naar je studiebegeleider toe te stappen, zélf naar die examencommissie gaan en daar je verhaal houden. Als ik het zo lees lijkt het me een zeer schrijnende situatie waar ze best een uitzondering voor zouden mogen maken, maar hij moet wel (om het simpel te zeggen) even z'n ballen tonen en naar die examencommissie gaan en daar fatsoenlijk zijn verhaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
sandr schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:52:
Punt is wel dat als je op de universiteit, je oud en wijs genoeg zou moeten zijn om zélf naar je studiebegeleider toe te stappen, zélf naar die examencommissie gaan en daar je verhaal houden.
Ben ik niet geheel met je eens. Ja, men moet zelfstandig worden, maar dat gaat niet in 1 jaar, de stap tussen VO en HBO/WO is daarvoor simpelweg te groot. Ik ben ervan overtuigd dat een deel van de uitstroom ieder jaar na jaar 1 daarmee te maken heeft. Ja, je mag zelfstandigheid verwachten, maar je mag als opleiding zijnde best zo nu en dan nog zelf wat initiatief nemen, zeker met 1e en 2e jaars. Je ent er nog steeds voor de studenten, ook voor die paar procent moeilijkere gevallen.

Ik heb wel eens ergens de stelling gedropt dat 50% van de docenten niet geschikt is voor hun taak en in het bedrijfsleven al helemaal niet zou kunnen functioneren, helaas lijkt dat keer op keer bevestigd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pizza_Boom schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:36:
[...]
Ben ik niet geheel met je eens. Ja, men moet zelfstandig worden, maar dat gaat niet in 1 jaar, de stap tussen VO en HBO/WO is daarvoor simpelweg te groot. Ik ben ervan overtuigd dat een deel van de uitstroom ieder jaar na jaar 1 daarmee te maken heeft. Ja, je mag zelfstandigheid verwachten, maar je mag als opleiding zijnde best zo nu en dan nog zelf wat initiatief nemen, zeker met 1e en 2e jaars. Je ent er nog steeds voor de studenten, ook voor die paar procent moeilijkere gevallen.

Ik heb wel eens ergens de stelling gedropt dat 50% van de docenten niet geschikt is voor hun taak en in het bedrijfsleven al helemaal niet zou kunnen functioneren, helaas lijkt dat keer op keer bevestigd te worden.
Ik denk dat het te simpel is om met scherp naar de docenten te schieten. De jongeman in kwestie heeft te laat ingediend in 1e zittijd, is er niet in geslaagd om na 2 jaar het 1e jaar volledig af te werken en heeft pas na 6 weken (of zelfs veel langer want topic is nu pas geopend) beslist om er eens naar te kijken.
De enige schuldige in dit geval is broer van TS en persoonlijk vind ik verschillende "oplossingen" die hier aangereikt worden een beetje flauw. Broer van TS heeft het verknoeid en is terecht verplicht tot stoppen met het studieadvies.

Broer van TS kan volgens mij maar 1 ding doen en open kaart spelen met zijn huidige school, zijn eigen fout erkennen zonder de docenten erin te betrekken en eventueel ook situatie voorleggen aan andere scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, volgens mij is het inderdaad ook te laat. Een wijze levensles in ieder geval.

Er is een nieuwe opleiding met dezelfde naam in Arnhem, maar zij zeggen dat ze pas kunnen kijken welke vrijstellingen je kunt krijgen nadat je aan de opleiding begonnen bent per 1 februari. Met een beetje pech mag je dan 2 jaar opnieuw doen.

Hij zou al wel collegegeld + kamer per 1 februari moeten betalen, maar weet nog niets over de vakken die hij mee mag nemen van de Hanze naar de HAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Anoniem: 432173 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat het te simpel is om met scherp naar de docenten te schieten. De jongeman in kwestie heeft te laat ingediend in 1e zittijd, is er niet in geslaagd om na 2 jaar het 1e jaar volledig af te werken en heeft pas na 6 weken (of zelfs veel langer want topic is nu pas geopend) beslist om er eens naar te kijken.
De enige schuldige in dit geval is broer van TS en persoonlijk vind ik verschillende "oplossingen" die hier aangereikt worden een beetje flauw. Broer van TS heeft het verknoeid en is terecht verplicht tot stoppen met het studieadvies.

Broer van TS kan volgens mij maar 1 ding doen en open kaart spelen met zijn huidige school, zijn eigen fout erkennen zonder de docenten erin te betrekken en eventueel ook situatie voorleggen aan andere scholen.
Ik heb zelf weinig verstand van de materie, maar is er (vooral op de Universiteit) niet een zorgplicht vanuit de Universiteit, voor studenten in de vorm van een mentor/studiebegeleider, die bij het niet halen van de P (dus het 1e jaar) actief zoekt naar contact om een gesprekje te plannen?

Deze zorgplicht zou ook uitgelegd kunnen worden in de vorm van dat de docent bij het niet ontvangen van een document met deadline, waarbij de rest van het vak wel inzet en werk is geleverd door de student, even contact opneemt met de desbetreffende student. Het is bovendien in het eigen belang van de docent/universiteit om zoveel mogelijk EC's "te geven" i.v.m. de vergoeding/subsidie van de overheid...

Ik vind het sowieso een raar verhaal... :?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hij wist niet dat hij zijn propedeuse niet gehaald had zegt hij, omdat hij het werkstuk wel had ingeleverd, alleen was hij afgekeurd omdat hij 2 dagen te laat was.

Ik vind het ook maar raar dat je zelf niet wat pro-actiever bent als student, gezien je opleiding het belangrijkste in je leven is op die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Neodymium schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:37:
Ik heb zelf weinig verstand van de materie, maar is er (vooral op de Universiteit) niet een zorgplicht vanuit de Universiteit, voor studenten in de vorm van een mentor/studiebegeleider, die bij het niet halen van de P (dus het 1e jaar) actief zoekt naar contact om een gesprekje te plannen?

Deze zorgplicht zou ook uitgelegd kunnen worden in de vorm van dat de docent bij het niet ontvangen van een document met deadline, waarbij de rest van het vak wel inzet en werk is geleverd door de student, even contact opneemt met de desbetreffende student. Het is bovendien in het eigen belang van de docent/universiteit om zoveel mogelijk EC's "te geven" i.v.m. de vergoeding/subsidie van de overheid...
Het is natuurlijk niet meer de kleuterschool waar we het over hebben.

Op hoge scholen en universiteiten lopen heel wat studenten rond en een docent ziet er behoorlijk veel op een dag, zeker bij massale hoor colleges. Het zou dan een dagtaak alleen al worden om elke student te leren kennen om die te volgen. Dat is niet te doen. Zeker op de universiteit heb je docenten die het lesgeven een vervelende bijkomstigheid vinden van hun aanstelling. Ze doen liever onderzoek voor hun volgende boek dan dat ze een college geven.

Hoe het zit met een mentor weet ik niet. Toen dat ik studeerde was het er niet, je kreeg in je eerste jaar een oudere student als mentor. Enige wat die deed voor zover ik weet was zeggen waar de goede kroegen waren. :+

Puur en enkel de hoge school de schuld geven is niet juist. Er is hier meer aan de hand. De titel van het topic is ook wat tendentieus daarom.

Het is natuurlijk voor het broertje van de TS een hard gelag. Mogelijk kunnen dit soort situaties in de toekomst voorkomen worden door hiervan te leren en de achterliggende oorzaak aan te pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door CMD-Snake op 28-12-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb volgens mij wel een goede indruk gegeven dat mijn broertje totaal niet verantwoordelijk is... dus hij heeft een groot aandeel in de schuld. Hij kan veel actiever met zijn BSA bezig moeten zijn, zijn nieuwe postadres doorgeven, etc.

Hij deed het wel redelijk goed op school, bijna alle vakken gehaald in 2 jaar, maar heeft sociale angsten, uitstelgedrag, etc. etc. dus het komt extra pijnlijk uit dat er vanaf de school bijna niemand mee wilde werken gezien hij precies 2 dagen na de 6 weken beroepsdeadline achter zijn negatief BSA kwam en de juffrouw van het werkstuk reageerde ook nooit op e-mails naar haar gestuurd, dus dat liep ook dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even realistisch gezien: stel dat je hij hier nog wel doorkomt, gaat het dan niet weer fout bij de volgende horde? Of komen dezelfde excuses dan weer terug? En in het leven na de school gaat men ook van deadline naar deadline.

Ipv de pijlen op de school en examencommissie te richten (het gevolg), is het niet beter om je op de oorzaak te richten (je broertjes problemen)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, daar zijn we ook mee bezig. Maar ik heb het vroeger ook wel gehad en bij mij is het ook goedgekomen. Ik was ook altijd uitstellen, geen verantwoordelijkheid nemen, tot 15 belastingbrieven opgestapeld.

Geestelijk moeilijke momenten en dat ging allemaal wel goed toen ik een goedbetaalde baan had met weinig verantwoordelijk, waarbij alles op zijn plaats liep te vallen. Een baan waar ik goed in was en buiten werktijden had ik er totaal geen stress aan.

We zijn bezig met die problemen, maar we willen ook graag het beste voor hem qua opleiding en geen idee wat nu het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar dat is een beetje wishful thinking: omdat het met jou blijkbaar wel goed is gegaan, zegt niets over je broertje. Ook lijkt het erop dat je mazzel hebt gehad, want goedbetaalde banen zonder verantwoordelijkheid of stress zijn er niet veel :)

Het lijkt eerder beter om een jaartje geen opleiding te doen en pas weer te beginnen als zijn leven zich in de goede richting begeeft. En een school is er niet om die problemen voor hem op te lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Is een hogeschool geen beter idee? Het verschil tussen universiteit en hogeschool is vooral de vereiste zelfstandigheid, en dat is precies het probleem hier.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het feit dat jij dit allemaal voor hem onderneemt geeft wel een indicatie waarom het BSA is ontstaan imho. Laat hem het lekker zelf regelen, eventueel wat richtlijnen geven op basis van feedback ontstaan uit je eigen ervaringen en dit topic. Op universitair niveau en in het buiteland moet je jezelf gewoon kunnen redden imho.
Omdat hij zijn 2e jaar ook bijna af had, had hij zijn huur opgezegd om het 3e jaar naar het buitenland te gaan.
Mijn broertje zit ook met hevige depressie, dus hij is heel slecht in het nemen van zijn verantwoordelijkheid.
Ik weet niet hoever hij naar het buiteland wilt, maar mogelijk kan hij dit enigsinds uitstellen tot hij is beland in een stabielere periode. No offence, maar stel hij zit straks ergens en er onstaat een hevige depressie...

Al met al vaak genoeg gezien dat studenten na een BSA bij een andere hogeschool mochten instappen, natuurlijk kwamen de vakken dan niet 1op1 overeen waardoor een aantal zaken overmoesten.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ghostrider schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:57:
Het feit dat jij dit allemaal voor hem onderneemt geeft wel een indicatie waarom het BSA is ontstaan imho. Laat hem het lekker zelf regelen, eventueel wat richtlijnen geven op basis van feedback ontstaan uit je eigen ervaringen en dit topic. Op universitair niveau en in het buiteland moet je jezelf gewoon kunnen redden imho.
Hij heeft best veel zelf geregeld, maar miscommunicatie ontstaan om de deadline van 1 juli en geen besef van 6 weken deadline etc... mijn moeder heeft ook veel geregeld, maar ik ben nu 1 week in Nederland bij mijn ouders en het doet me veel pijn hoe het verloopt met mijn broertje. Zeker ook omdat alles is mis gegaan om het missen van 2 deadlines op 2 dagen door 2x een vervelende samenloop van omstandigheden.
Ghostrider schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:57:
Al met al vaak genoeg gezien dat studenten na een BSA bij een andere hogeschool mochten instappen, natuurlijk kwamen de vakken dan niet 1op1 overeen waardoor een aantal zaken overmoesten.
Mjah... hij zegt dat de mentor zegt dat ze pas kunnen kijken na vrijstellingen nadat de school begonnen is.... :? :-(
MSalters schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:38:
Is een hogeschool geen beter idee? Het verschil tussen universiteit en hogeschool is vooral de vereiste zelfstandigheid, en dat is precies het probleem hier.
Het gaat om de Hanzehogeschool en HAN in Arnhem, zijn dus al geen universiteiten.

[ Voor 73% gewijzigd door chronoz op 28-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
chronoz schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:36:
Hij deed het wel redelijk goed op school, bijna alle vakken gehaald in 2 jaar, maar heeft sociale angsten, uitstelgedrag, etc. etc. dus het komt extra pijnlijk uit dat er vanaf de school bijna niemand mee wilde werken gezien hij precies 2 dagen na de 6 weken beroepsdeadline achter zijn negatief BSA kwam en de juffrouw van het werkstuk reageerde ook nooit op e-mails naar haar gestuurd, dus dat liep ook dramatisch.
Dat mag je haar persoonlijk aanrekenen. Een déjà vu trouwens, ik heb er ook zoëen gehad. Ik ben uiteindelijk op alle e-mail lees en ontvangstbevestiging gaan vragen en bij geen reactie een volgende mail met forward en in de CC een examencommissielid ofzo.
chronoz schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:02:
Mjah... hij zegt dat de mentor zegt dat ze pas kunnen kijken na vrijstellingen nadat de school begonnen is.... :? :-(
Mijn ervaring als switcher is dat je vrijstellingen formeel moet aanvragen bij, jaja, de examencommissie. Nou bleef ik binnen dezelfde instelling, dus was dat niet zo moeilijk, maar verander je van instelling, dan zul je precies moeten omschrijven wat het vak inhield en hoeveel studielast e.d. er was. Een hels karwei. Als jouw broertje zo laks is, kan het wellicht beter zijn de vakken allemaal opnieuw te volgen zodat hij in het volledige ritme blijft. Na een half jaar halve studielast is het ontzettend moeilijk om weer in een voltijds ritme te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Het BSA is er voor een goede reden. Als je een 1e-jaars vak al niet haalt in 4 pogingen, dan zie ik hier een terechte afwijzing. Doorgaan met de studie zal in het overgrote deel niet leiden tot het behalen van een diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kleine titelfix. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch maar even titel herlezen denk ik :p

Modbreak::X O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 28-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

chronoz schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:47:
Ja, daar zijn we ook mee bezig.

We zijn bezig met die problemen, maar we willen ook graag het beste voor hem qua opleiding en geen idee wat nu het beste is.
Als ik het zo zie zou ik maar asap achter die examen commisie aan, feiten verzamelen en proberen te onderhandelen. Daarbij is het vermoedelijk verstandig om in te schrijven bij een andere opleiding mocht het geen succes worden ;w

Daarbij heeft je broertje zo te lezen de laatste herkansing (4e kans) verprutst door de deadline te missen? Al met al zijn scholen en examencommisies redelijk schappelijk, zolang je maar goede inzet toont.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:26
Mensen, even lezen... Iemand is begonnen met het noemen van Uni, maar het gaat hier om een Hogeschool. Klein verschil over het algemeen qua regeltjes.

Maar dus, mijn visie; Tijd voor de huisarts!
En als ik dit zo lees krijgt hij dan ook een doorverwijzing naar een psycholoog. Leuk dat jij het voor hem uitzoekt, aardig ook van je. Maar volgens mij is het tijd om op te groeien en niet meer in deze maten verschuilen achter de grote broer, pappie en mammie (met alle respect overigens). Verder zit de depressie er volgens mij nog en is er ook een aardige gameverslaving aanwezig. Dit soort dingen moeten echt opgelost worden en dan kan hij proberen zijn mentaliteit/verantwoordelijkheidsgevoel aan te passen zodat hij verder kan.

Verder denk ik dat school redelijk verloren is en dat jij misschien niet de volledige waarheid krijgt. Het is onmogelijk dat je niet weet dat je de P niet hebt gehaald! Iemand weet heel goed zijn studievoortgang en kan dat altijd opzoeken, ook bij Hanze, welke (bij mij, als Brabolander) echt niet slecht bekend staat. Het is ook véél te laat om dit aan te tekenen hier. Een schooljaar loopt tm Augustus, soms krijg je ook nog een 5e kans in de eerste week voor het nieuwe schooljaar maar ook dit is nu te laat.
Het Fantoom schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:06:
Hij zal toch niet letterlijk van de school zijn getrapt mag ik hopen?
Jawel, why not? Zo werkt dat als je na het 2e jaar je 1e jaar nog niet hebt gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 06-01-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17
TheBrut3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:29:
[...]
Jawel, why not? Zo werkt dat als je na het 2e jaar je 1e jaar nog niet hebt gehaald.
Dus gewoon zo hup van het dak af naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Pizza_Boom schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:38:
Mijn ervaring als switcher is dat je vrijstellingen formeel moet aanvragen bij, jaja, de examencommissie. Nou bleef ik binnen dezelfde instelling, dus was dat niet zo moeilijk, maar verander je van instelling, dan zul je precies moeten omschrijven wat het vak inhield en hoeveel studielast e.d. er was. Een hels karwei. Als jouw broertje zo laks is, kan het wellicht beter zijn de vakken allemaal opnieuw te volgen zodat hij in het volledige ritme blijft. Na een half jaar halve studielast is het ontzettend moeilijk om weer in een voltijds ritme te komen.
Het is natuurlijk wel een beetje van de zotte dat de hogeschool zegt dat ze dat pas kunnen onderzoeken nadat de inschrijving in kannen en kruiken is en je een slordige anderhalfduiizend euro aan collegegeld armer bent gemaakt, om er vervolgens achter te komen dat je 100% van je studiepunten niet mee kan nemen en dus weer vanaf nul moet beginnen.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je je dan het eerste jaar compleet de pleuris verveelt omdat je gesneden koek voor je kiezen krijgt (of erger nog in mijn geval: 3VWO-examenstof) en dat motiveert niet om je vakken te doen.

De school zou een simpele vraag "Kan ik deze en deze vakken meenemen" gewoon moeten kunnen beantwoorden voordat je je aan die school bindt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1