Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
Helaas zit ik met het volgende probleem:

Mijn Nexus 7 (2013) met Android 6.0.1 wordt niet herkend door Windows (W7). Als ik de tablet aansluit via een USB-kabel, hoor ik géén geluidje van Windows dat een nieuw apparaat is aangesloten. De tablet laadt wel op. Ik kan dus ook geen bestanden kopieren naar of van mijn tablet. Ook in het Apparaatbeheer wordt de tablet niet herkend.
Mijn HTC One (M7) wordt wel direct herkend door zowel HTC sync als Explorer zelf.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere USB-kabels
- Andere PC
- Reboot van zowel laptop als tablet
- Factory reset tablet
- Complete uninstall van de drivers: via het configuratiescherm en USBdeview
- Herinstallatie drivers met de officiele Google drivers & ADB drivers

Als ik Google op bovenstaand probleem kom ik alleen mensen tegen waarbij de tablet wel wordt herkent (verschijnt in Apparaatbeheer), maar zijn de juiste drivers niet geinstalleerd. Via Apparaatbeheer kan de tablet worden aangeklikt (met een geel uitroepteken) en vervolgens kunnen de drivers worden geinstalleerd. Het probleem bij mij is dus dat de tablet nooit verschijnt in Apparaatbeheer. Ook het geluidje van Windows als een nieuw apparaat wordt aangesloten ontbreekt dus. De tablet laadt wel normaal op.

Iemand suggesties voor een (mogelijke) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51

MsG

Forumzwerver

Als je naar de sectie opslag gaat, en dan op die 3 bolletjes drukt -> USB-computerverbinding

Op welke staat hij dan ingesteld? Op sommige apparaten heb je namelijk ook de mogelijkheid om in te stellen dat hij enkel op laad, ik weet niet of hij dan ook herkend zou moeten worden door de computer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik kan geen USB-computerverbinding vinden bij de drie bolletjes, alleen 'Help en feedback'..

Via de ontwikkelaarsopties zie ik het wel, daar staat ie op MTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06
bij android 6 zit deze optie niet meer bij instellingen /opslag, maar in je notification drawer na aansluiten van USB.
standaard staat ie op alleen laden (ook al staat het bij de dev opties op MTP), je moet dan op de notificatie tikken om "bestands overdracht via MTP" te kiezen. zie dit screenshot van mijn N5 met 6.0.1 (op de N7 is dit hetzelfde, maar die heb ik niet bij de hand)
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/Screenshot_20151228-140221.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dank voor je bericht met screenshot. Echter krijg ik geen keuzemenu in de notification drawer. Ik zie alleen dat de tablet oplaadt door het bliksemteken in het batterijlogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je ook met meerdere kabels naar de notificaties gekeken? (Toestel moet ook ontgrendeld zijn). Ik heb ook kabels die alleen laden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb drie kabels geprobeerd, bij allen laadt de tablet alleen op zonder notificatie. Hoe kan ik zien of een USB-kabel geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
opties voor ontwikkelaars en dan USB-configuratie selecteren.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Zoals gezegd werkt dat dus helaas niet. Het ligt mogelijk aan de USB-kabel (alhoewel mijn HTC One M7 met alle drie de kabels wel gewoon werkt), maar hoe kan ik in de winkel zien of een USB-kabel geschikt is?

Of iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
misschien zit er vuil of corrosie op je usb poort.. waardoor 1 van de contact punten niet goed werkt... het lijkt erop dat je al het mogelijke al hebt geprobeerd (gezien je lijst in je eerste post):
- kabels
- andere pc
- reset tablet
- drivers

het enige wat ik nog kan bedenken is dat je niet bij al die stappen ook naar je notificaties hebt gekeken.. maar anders lijkt het me toch hardware gerelateerd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb inmiddels een nieuwe kabel gekocht + wederom een reset. Nu wordt de tablet wel herkend.
Bedankt voor de hulp!

Topic kan wat mij betreft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

barzi schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:22:
Topic kan wat mij betreft dicht.
Topics mogen gewoon open blijven wanneer het probleem is opgelost :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:49
ik zit een beetje met hetzelfde probleem en ik kom er niet uit...

ik vind de tablet wel terug in apparaat beheer, alle drivers zijn up 2 date, ik krijg ook de screenshot van Prulleman te zien en de MTP en PTP opties werken gewoon. Ik kan de tablet ook openen vanuit de pc en de mappen inzien, maar uiteindelijk niet de bestanden die erin staan. Ik wil daar mijn oude film bestanden verwijden en nieuwe opzetten.

iemand een idee welke stap ik nog mis?
Pagina: 1