koelprut (sticker) verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Na het verwijderen van een coolermaster blijft er een stuk koelprut(koelsticker)zitten.
Wie heeft ervaring met "stickerverwijderaar"?
maw wat is goed gereedschap.

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Waar zit die op?
Op me v3 heb ik gewoon heatsink eraf gerukt en wat over bleef eraf gewreven en de kleine beetjes nog met schuursponje en beetje water eraf gehaald
Wel goed drogen he :-)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Die sticker die jij bedoelt dat zal wel een thermal pad zijn. Ik heb bij mijn boxed Intel coolers gewoon met water en zeep er af gehaald. Flink wrijven en desnoods een mes of schroevendraaier gebruiken. Het spul gaat uiteindelijk vanzelf af.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 15:56
Als het warm is krijg je het er makkelijk vanaf, dus ff het koelblok met een fohn warm maken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hmm is overbodig lijkt me ik kreeg het er redelijk makkelijk af met water/zeep

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
sorry ik was niet duidelijk, er is een stuk
thermalpad op de processor achtergebleven.

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

Wegschuren met zeer fijn schuurpapier. Even doorschuren als de paste is verdwenen, coolprut erop, koeler erop.

Niet te enthusiast doorschuren, want dan sloop je de cpu :)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb gewoon een doekje met wasbezine gebruikt, je wil natuurlijk niet je koeler bekrassen want dan koelt ie helemaal bagger.
Pagina: 1