Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb onderstaande combinatie:
- Samsung 55" TV
- Qnap TS 212
- Dune HD TV 101
- Sonos playbar

Ik wil graag de Dune speler aansluiten op mijn Nas zodat ik alle films van Nas op tv kan kijken. Hiervoor werkte ik met Plex maar die communiceert niet met Sonos :/
Kan iemand mij in Jip & Janneke taal uitleggen wat ik waar in mijn Nas "moet doen" om de Dune te connecten?

Heel veel dank!
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
In je qnap een gebruiker aanmaken voor die Dune.
Die gebruiker lees/schrijfrechten geven op de share waar jij je videos hebt staan.
Waarschijnlijk kun je het best NFS gebruiken met een Dune, dus dat moet je voor die share even aanzetten.

In de Dune zelf ook nfs aanzetten en de gebruikersnaam/password invullen voor toegang tot die share.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ben,

Dank voor je reactie. Mijn kennisniveau is niet zo hoog op dit vlak, dus kun je bovenstaande exercitie iets gedetailleerder uitleggen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik heb geen Qnap en ook geen Dune dus kan je net met meer details helpen, behalve wat ik er over zou kunnen googlen, maar dat kun je dan beter zelf doen.
Maar ongetwijelt heb je wel gebruiksaanwijzingen waar in staat hoe je zo iets moet instellen.

Persoonlijk snap ik niet waarom je dit soort apparatuur koopt als je niet begrijpt( of wilt leren) hoe ze werken en je ze niet kunt instellen.
Wat ik hierboven zeg is niet iets ingewikkelt maar heel erg standaard.

Misschien moet je het gewoon bij een dvd speler houden en daar een dvd instoppen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.