Nieuwe router verliest af en toe verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ik verlies zo af en toe de verbinding met internet tot groot verdriet van mn zoon
die geen enkele FIFA 16 spel kan afronden.
Dit heb ik nu weer even opgelost door de netwerkkabel weer op de UPC (Ziggo) router aan te sluiten.

Ik heb de Linksys dual band AC router als volgt aangesloten, handleiding linksys gevolgd,
- vanuit UPC Router lan poort op WAN poort Linksys
- UPC heeft IP adres 192.168.0.1
- Linksys heeft adres 192.168.1.1
- verbindingstype is automatische configuratie DHCP
- domeinnaam arnhem.chello.nl
- MTU automatisch
-
Alles lijkt goed te werken, de linksys smartwifi app werkt prima.
Ik weet dat de lan-wan connectie wordt afgeraden maar zo kan ik wel alle functies van de router gebruiken.
Wat kan een oplossing zijn? Bridge mode aanzetten? DHCP uitzetten op UPC router?
Daar ben ik een beetje huiverig voor omdat als het dan niet goed werkt ik niet weet of ik alles weer terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Laat dat ding van UPC in Bridge modus zetten en sluit hem aan op de WAN poort van je nieuwe router. Je werkt nu met een dubbele NAT, dat is niet gezond in een normaal thuisnetwerk en waarschijnlijk ook de reden waarom je zoon problemen heeft bij online games. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2015 10:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
Ok kan ik dat zelf? Ik zie in het webconsole een switch mode staan: router mode of bridge mode?
Dat lijkt hem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
rob_st schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:02:
Ok kan ik dat zelf? Ik zie in het webconsole een switch mode staan: router mode of bridge mode?
Dat lijkt hem te zijn
Gedaan nou kijken of dit het probleem oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 14:01
rob_st schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:35:
[...]

Gedaan nou kijken of dit het probleem oplost :)
Er word bedoeld dat je het upc modem in bridge laat zetten,niet je router zelf.voor het in bridge zetten van je upc modem moet je de klantenservice van upc bellen, dat kan je echt niet zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 12:52
Je kunt ook gewoon je eigen router als accesspoint schakelen.

Persoonlijk begrijp ik al die mensen niet die van hun provider een prima router krijgen en er vervolgens doodleuk weer een router achter zetten en niet snappen dat als je twee router achter elkaar zet je twee keer NAT doet, alle portforwarding twee keer moet doen en twee verschillende subnetten krijgt.

Dus alles achter de tweede router communiceert niet meer met alles tussen de twee routers in.
Ook games snappen die dubbele portforwarding meestal niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1