Geen beeld PC na anderhalf jaar inactief.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 14:42
Computer lijkt te booten, fans hdd lijken het te doen, maar geen beeld. Een andere videokaart heeft geen verandering gebracht. Deze pc is ongeveer anderhalf jaar niet aan geweest. Volgens google kan het de CPU zijn, maar lijkt me sterk. Als iemand me advies zou kunnen geven, stel ik zeer op prijs.

Is een packard bell
Q6600
4gb ddr2
9400gt videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 04-07 10:13
Komen er piepjes uit tijdens het booten ( geeft hij deze überhaupt? Haal geheugen eruit en zie of hij dan wel piepjes geeft) zit er een onboard vga op, zo ja geeft deze ook geen beeld (eerst vga kaart verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

In bios kijken. Biosinstellingen willen na zo'n tijd wel eens verloren zijn gegaan.

Meteen kijken of er bij jou ook een optie in staat voor PCI-E videokaarten. Iets als "Init PCI-E first" (of ze noemen het PEG). Die moet op enable.

En heb je alle / beide video uitgangen geprobeerd?

Heb je gegevens van het mobo of van het bios? Anders heeft pb het manual vast nog op de site staan, met wat drivers enzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 27-12-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Anoniem: 100386 schreef op zondag 27 december 2015 @ 06:57:
In bios kijken. Biosinstellingen willen na zo'n tijd wel eens verloren zijn gegaan.

Meteen kijken of er bij jou ook een optie in staat voor PCI-E videokaarten. Iets als "Init PCI-E first" (of ze noemen het PEG). Die moet op enable.

En heb je alle / beide video uitgangen geprobeerd?

Heb je gegevens van het mobo of van het bios? Anders heeft pb het manual vast nog op de site staan, met wat drivers enzo.
Hoe kan hij in het bios komen als hij geen beeld krijgt?

De videokabel kan verkeerd aangesloten zijn (je kan gewoon een andere proberen).
Hij kan ook de CMOS batterij er even uit halen en dan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliteDC
  • Laatst online: 14-07 14:42
Ik kan helaas dus niet in bios. Ik hoor zowieso geen beeps. Krijg geen signaal op meerdere monitoren, dus daar ligt het niet aan. Zal de cmos even proberen, hou jullie op de hoogte.

Edit: na cmos eruit en erin, heb ik weer beeld. Neem aan dat het aan bios instellingen lag...?

In ieder geval dank voor jullie hulp!

[ Voor 27% gewijzigd door aliteDC op 27-12-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Wat ik al schreef: Bios instellingen willen wel eens verloren zijn gegaan na zo'n lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Beste,
Ik heb identiek hetzelfde probleem met een oude pc.. Heb ook het batterijtje eens eruit en er terug in gestoken maar werkt niet krijg niets van beeld (hdmi, vga) niks.. Geen bios scherm te zien niets.. Pc draait wel normaal en biept.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 19:07
Lagniau schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:29:
Beste,
Ik heb identiek hetzelfde probleem met een oude pc.. Heb ook het batterijtje eens eruit en er terug in gestoken maar werkt niet krijg niets van beeld (hdmi, vga) niks.. Geen bios scherm te zien niets.. Pc draait wel normaal en biept.

Groeten
Probeer eens een nieuw of ander batterijtje.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Mag dit een batterijtje zijn van mijn pc of kan er dan iets stuk gaan?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16
Lagniau schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:34:
Mag dit een batterijtje zijn van mijn pc of kan er dan iets stuk gaan?

Mvg
Zolang het een CR2032 is kan er niks verkeerd gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Werkte voor mij! Super! Bedankt mannen!
Ik wens jullie een heel heel erg goed nieuwe jaar toe !!
Pagina: 1