Goededag allemaal,
Ik ben bezig met het kijken voor een echte computer aangezien ik momenteel op een laptop (Lenovo z580 met i7 3612QM en 630M gpu met illegale windows)
Ik heb via Alternate en Azerty wel wat dingen bekeken.. maar ik zit toch nog als leek met een hoop vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze computer gebruiken om te gamen, games zoals World of Tanks, AC etc. Games die je van Steam kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1500 besteden, om te fine tunen kan natuurlijk tot max 1600.
Wil graag een pc zo future proof als mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur beschik ik over een LG 27MP47HQ à 27 inch met 1920/1080p.
Muis en toetsenbord zijn aanwezig in vorm van R.A.T. 7 wired en roccat ryos mk pro (Cherry red)
Muziek is Logitech Z333.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zo beetje heb bekeken is het volgende.
Ik twijfel enorm tussen GTX 970 VS GTX 980. Maar vind de 980 redelijk duur.
Ik wil een core met liefst hoge single core prestaties omdat WoT helaas op 1 core gedraait word..
SSD word puur gebruikt voor opstarten Windows, rest wil ik op HDD doen.
Games wil ik graag op lekkere hoge settings met goede fps, nu speel ik bv Shadow of Mordor in lage setting
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel processor, wegens hun goede single core prestaties. Maar ik sta zeker open voor andere mogelijkheden.
Qua videokaart en alles, daarin ben ik zeker erg makkelijk. Het maakt mij simpel niet uit welk merk het is, zolang ik een goed setje heb.
De case zelf, het liefst een makkelijk zwarte met misschien blauw erin verwerkt wegens dat mijn Roccat toetsenbord blauw led heeft.(en ik blauw ook gewoon een mooie kleur vind)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte desktop maakt niet uit, heb genoeg ruimte. Waterkoeling of Air.. maakt mij niet uit zolang me desktop maar niet te heet gaat worden gezien dat ik misschien ga overclocken.
Qua geluidsniveau, natuurlijk zo laag mogelijk maar ik stoor me hier niet aan gezien mijn huidige laptop veel blaast.. En ik toch altijd muziek heb opstaan via mijn boxen.
Verder, aangezien ik nog niet de mogelijkheid heb gehad om een Lan cabel te leggen, wil ik graag een WI-FI ontvanger inbouwen. Dit het liefst zonder gebruik te maken van USB aangezien mijn keyboard 2 USB slots gebruikt.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, voor maximale prestaties.
Hangt dus ook af gezien waterkoeling of airflow..
Ik moet nog wel opzoeken hoe de desktop dan netjes kan onderhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik van jullie tips willen ontvangen met hoe ik mijn desktop beter kan krijgen.
Via de links hieronder heb ik een paar dingen al opgezocht, maar sommige dingen snap ik gewoon simpel niet als een leek.
Hierbij hoop ik op jullie assistentie.
Voorgestelde optie via GamePC.nl
https://goo.gl/pJnrHZ
Lijst met mijn randapparatuur wat ik al heb + bureau (flauw grapje)
Lijst wat ik ongeveer wil met desktop.
En toen raakte ik in de war met de Processor koeler/Case fans..
Volgens een review kan ik 1x 140mm fan en 3x 120mm fan kwijt. Vandaar dat ik die heb gekozen.
Maar kan ik beter de standaars fans laten zitten ??
Ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven, en ik hoor zeer graag van jullie.
Alle tips zijn echt van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Jim / kaaskopnl
Ik ben bezig met het kijken voor een echte computer aangezien ik momenteel op een laptop (Lenovo z580 met i7 3612QM en 630M gpu met illegale windows)
Ik heb via Alternate en Azerty wel wat dingen bekeken.. maar ik zit toch nog als leek met een hoop vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze computer gebruiken om te gamen, games zoals World of Tanks, AC etc. Games die je van Steam kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1500 besteden, om te fine tunen kan natuurlijk tot max 1600.
Wil graag een pc zo future proof als mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur beschik ik over een LG 27MP47HQ à 27 inch met 1920/1080p.
Muis en toetsenbord zijn aanwezig in vorm van R.A.T. 7 wired en roccat ryos mk pro (Cherry red)
Muziek is Logitech Z333.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zo beetje heb bekeken is het volgende.
Ik twijfel enorm tussen GTX 970 VS GTX 980. Maar vind de 980 redelijk duur.
Ik wil een core met liefst hoge single core prestaties omdat WoT helaas op 1 core gedraait word..
SSD word puur gebruikt voor opstarten Windows, rest wil ik op HDD doen.
Games wil ik graag op lekkere hoge settings met goede fps, nu speel ik bv Shadow of Mordor in lage setting
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel processor, wegens hun goede single core prestaties. Maar ik sta zeker open voor andere mogelijkheden.
Qua videokaart en alles, daarin ben ik zeker erg makkelijk. Het maakt mij simpel niet uit welk merk het is, zolang ik een goed setje heb.
De case zelf, het liefst een makkelijk zwarte met misschien blauw erin verwerkt wegens dat mijn Roccat toetsenbord blauw led heeft.(en ik blauw ook gewoon een mooie kleur vind)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte desktop maakt niet uit, heb genoeg ruimte. Waterkoeling of Air.. maakt mij niet uit zolang me desktop maar niet te heet gaat worden gezien dat ik misschien ga overclocken.
Qua geluidsniveau, natuurlijk zo laag mogelijk maar ik stoor me hier niet aan gezien mijn huidige laptop veel blaast.. En ik toch altijd muziek heb opstaan via mijn boxen.
Verder, aangezien ik nog niet de mogelijkheid heb gehad om een Lan cabel te leggen, wil ik graag een WI-FI ontvanger inbouwen. Dit het liefst zonder gebruik te maken van USB aangezien mijn keyboard 2 USB slots gebruikt.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, voor maximale prestaties.
Hangt dus ook af gezien waterkoeling of airflow..
Ik moet nog wel opzoeken hoe de desktop dan netjes kan onderhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik van jullie tips willen ontvangen met hoe ik mijn desktop beter kan krijgen.
Via de links hieronder heb ik een paar dingen al opgezocht, maar sommige dingen snap ik gewoon simpel niet als een leek.
Hierbij hoop ik op jullie assistentie.
Voorgestelde optie via GamePC.nl
https://goo.gl/pJnrHZ
Lijst met mijn randapparatuur wat ik al heb + bureau (flauw grapje)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG 27MP47HQ-P Zwart | € 191,10 | € 191,10 |
| 1 | Logitech Z333 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red) | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | Cyborg R.A.T. 7 zwart | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Asus Strix Glide Control | € 18,- | € 18,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 520,99 | |
Lijst wat ik ongeveer wil met desktop.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 241,95 | € 241,95 |
| 1 | MSI Z170A GAMING PRO | € 146,- | € 146,- |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 364,95 | € 364,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart | € 117,95 | € 117,95 |
| 3 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 83,85 |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 76,- | € 76,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.239,55 | |
En toen raakte ik in de war met de Processor koeler/Case fans..
Volgens een review kan ik 1x 140mm fan en 3x 120mm fan kwijt. Vandaar dat ik die heb gekozen.
Maar kan ik beter de standaars fans laten zitten ??
Ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven, en ik hoor zeer graag van jullie.
Alle tips zijn echt van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Jim / kaaskopnl
[ Voor 81% gewijzigd door kaaskopnl op 27-12-2015 00:42 ]