Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525748

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik besloten om (eindelijk) over te gaan stappen naar een nieuwe telefoon.
Na een lange tijd te hebben gezocht naar een telefoon ga ik voor de Nexus 6P. Ik heb momenteel een iPhone 4S, dus dat zal een flinke stap worden.

Helaas is de Nexus 6P zo ontzettend duur in Europa!

Gelukkig heb ik een vriend die binnenkort op vakantie gaat naar Amerika, en die zou evt wel een Nexus 6P voor mij willen meenemen :)

Ik weet dat als je een iPhone koopt in Amerika, een specifiek model moet hebben wil je hem 100% in Europa gebruiken.

Nou vroeg ik mij af, is dit ook zo voor de Nexus 6P?

Kan mijn vriend een Nexus 6P kopen in Amerika, en dat ik hem dan hier kan gebruiken zonder enige nadelen omdat hij in Amerika is gekocht?

Alvast bedankt voor het reageren!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
je krijgt problemen omdat de amerikaans versie niet alle "europese" 4G banden ondersteund.

[ Voor 65% gewijzigd door Michel242186 op 26-12-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 17:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

North America Nexus 6P (A1)
LTE: 2/3/4/5/7/12/13/17/25/26/29/30/41
UMTS: 1/2/4/5/8
CDMA: BC 0/1/10
GSM: 850/900/1800/1900

Rest of World Nexus 6P (A2)
LTE: 1/2/3/4/5/7/8/9/17/19/20/28/38/39/40/41
UMTS: 1/2/4/5/6/8/9/19
TD-SCDMA: 34/39
CDMA: BC 0/1
GSM: 850/900/1800/1900

Van: https://www.reddit.com/r/...s_vs_international_model/
Ik weet niet welke provider je hebt, je zult moeten kijken of de Amerikaanse versie alle bands ondersteund die je provider gebruikt.

Verder moet je normaal gezien importbelasting betalen over spullen die je "importeert" in een ander land, en ik geloof niet dat telefoons hiervoor uitgesloten zijn. Als dit niet werd gedaan kocht natuurlijk iedereen (buiten Henk en Ingrid) de telefoon in de USA, wat niet onbegrijpelijk is.

Importcalculator: http://www.invoercalculator.nl/
Meestal betaal je wel een slordige 28% bovenop de omgerekende europrijs. Niet waard dus.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:17
Denk dat hij eerder bedoelde om de Nexus in zijn vriend zijn broekzak of zo te steken zonder doos, kwestie van niet met een ingepakte doos door customs te lopen en kans te hebben om te moeten bewijzen wat dat heeft gekost.

Niemand gaat je telefoon controleren als je hem zo uit je broekzak haalt alsof ie van jou is, dus ook geen invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 11-07 17:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Katmi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:40:
Denk dat hij eerder bedoelde om de Nexus in zijn vriend zijn broekzak of zo te steken zonder doos, kwestie van niet met een ingepakte doos door customs te lopen en kans te hebben om te moeten bewijzen wat dat heeft gekost.

Niemand gaat je telefoon controleren als je hem zo uit je broekzak haalt alsof ie van jou is, dus ook geen invoerkosten.
Dat is een reële mogelijkheid, maar ik denk niet dat dit forum de juiste plek is om belastingontduiking te bespreken. Dat kan OP zichzelf ook nog wel bedenken als hij zoiets wil doen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In de door kuusj gelinkte reddit-thread staat nog wel een belangrijke opmerking:
You will definitely be able to use it in the Netherlands, but it will not work on LTE bands 8 and 20, which are used in your country (20 is common in most European countries, 8 not so much).

Here are the LTE bands used in the Netherlands by the main carriers, according to Wikipedia (in bold those bands the North American Nexus 6P doesn't have):

KPN: 3, 7 and 20

T-Mobile: 3, 7 and 8

Vodafone: 3, 7 and 20

Edit: Another difference you might want to look into is warranty.
Dus je mist óf band 8 óf band 20. Aan jou te bepalen hoe erg dat is. Ik weet zo niet welke banden het meest gebruikt zijn door de providers dus hoeveel bereik met LTE je gaat missen.

Verder: Is er maar één Amerikaans model? Meestal zie je toch een onderscheid tussen een CDMA en een GSM versie, of is dat al weer van een paar jaar terug? Mocht dat het geval zijn moet je een GSM model hebben. AT&T en T-mobile gebruiken in de V.S. GSM: PCMag: CDMA vs. GSM: What's the Difference?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30
Migrator schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:04:
In de door kuusj gelinkte reddit-thread staat nog wel een belangrijke opmerking:

[...]

Dus je mist óf band 8 óf band 20. Aan jou te bepalen hoe erg dat is. Ik weet zo niet welke banden het meest gebruikt zijn door de providers dus hoeveel bereik met LTE je gaat missen.

Verder: Is er maar één Amerikaans model? Meestal zie je toch een onderscheid tussen een CDMA en een GSM versie, of is dat al weer van een paar jaar terug? Mocht dat het geval zijn moet je een GSM model hebben. AT&T en T-mobile gebruiken in de V.S. GSM: PCMag: CDMA vs. GSM: What's the Difference?
Band 20 is wel een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Band 8 is het buitenbeentje; de 900mhz van t-mobile. Kom je verder in Europa geloof ik ook nergens tegen, dus zolang je geen gebruik wilt maken van het t-mobile netwerk in Nederland mis je daar niets aan.

Als je juist alleen maar t-mobile wilt gebruiken in Nederland dan heb je niets aan band 20 (800 mhz).
Over de grens om te kunnen roamen zal je die mogelijk wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heind
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-04-2023
Ook heb je geen garantie erop in Europa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 21:35
Band 8 is de 'extra' band van T-Mobile, dus dan heb je alsnog gewoon 4g.
Bij de andere providers is de missende band 20 het landelijke netwerk, daar heb je dus wel een aanzienlijk probleem als 4g een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb besloten om hem toch maar in nl te gaan kopen, ik wacht eigenlijk alleen nog op de btw-vrije actie van de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 19:08
Anoniem: 525748 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:29:
Heb besloten om hem toch maar in nl te gaan kopen, ik wacht eigenlijk alleen nog op de btw-vrije actie van de mediamarkt.
Ik zou hem een week voor de BTW-actie gaan halen. Weet je tenminste zeker dat er genoeg voorraad is. En omdat het toestel dan wat goedkoper(dus tijdens de BTW actie) is kan je het restant wat jij meer hebt betaald gewoon terugkrijgen. Meestal begint de BTW actie pas op een woensdag. Zal vast wel weer van 27 januari tot 31 januari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k1NG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Ik zou hem een week voor de BTW-actie gaan halen. Weet je tenminste zeker dat er genoeg voorraad is. En omdat het toestel dan wat goedkoper(dus tijdens de BTW actie) is kan je het restant wat jij meer hebt betaald gewoon terugkrijgen. Meestal begint de BTW actie pas op een woensdag. Zal vast wel weer van 27 januari tot 31 januari zijn.
Ik snap je niet helemaal, ik haal hem dus een week van tevoren en toch krijg ik de btw korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
Anoniem: 525748 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Ik snap je niet helemaal, ik haal hem dus een week van tevoren en toch krijg ik de btw korting?
Ja, ik werk zelf bij de MediaMarkt op de telecom afdeling. Als het toestel binnen twee weken goedkoper wordt(geldt ook voor als het toestel ergens anders goedkoper is) dan krijg je het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k1NG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:54:
[...]

Ja, ik werk zelf bij de MediaMarkt op de telecom afdeling. Als het toestel binnen twee weken goedkoper wordt(geldt ook voor als het toestel ergens anders goedkoper is) dan krijg je het verschil terug.
Dat zou heel fijn zijn, maar de nexus 6p is op verschillende plekken al goedkoper, dus zou die dan bij de mediamarkt niet ook zo goedkoop moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
Anoniem: 525748 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Dat zou heel fijn zijn, maar de nexus 6p is op verschillende plekken al goedkoper, dus zou die dan bij de mediamarkt niet ook zo goedkoop moeten zijn?
Zou de prijzen sws even goed in de gaten houden. MediaMarkt gooit nog wel eens z'n prijzen ineens omhoog tijdens de BTW-dagen waardoor het toestel maar iets goedkoper zijn dan normaal tijdens de actieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik ga binnenkort ook naar de States en vroeg me hetzelfde af.
Ik heb een KPN sim only abonnement en ik ga dus band 20 missen.
Maar betekent dat nou dat je compleet 4g mist, of bijvoorbeeld alleen in de gebieden waar minder bereik is?
Het zou teleurstellend zijn als je met zo'n pracht toestel alleen maar 3g kan gebruiken.
Pagina: 1