Philips Hue aansturen via ander subnet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigCedric
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 22:07
Hallo

Ik heb een set Philips Hue lampen die ik wil aansturen met de tablet/smartphone.

Situatie: de Philips Hue bridge is aangesloten via een kabel aan een TP-link router met adres 10.0.0.100. Het draadloos netwerk verloopt via de Telenet router en het toegewezen adres via WLAN is dan 192.168.0.x.
De TP-link router is aangesloten achter de Telenet router. In de TP-link router werd het adres 10.0.0.100 met poort 80 geforward naar de Telenet router 192.168.0.30:80. De webmanagement poort van de router heeft een afwijkende poort gekregen.

Het probleem bij deze configuratie is dat de Hue bridge zijn verbinding verliest. Je kan de Hue bridge wel voor de eerste maal verbinding laten maken met de app, maar daarna krijg ik continu de meldingen "verbonden met bridge" en direct daarachter "Bridge-verbinding" verbroken". Ook reageren de lampen op geen enkel commando wanneer de app weergeeft dat er verbinding is.
De Hue bridge is wel op te roepen via de browser op het adres 192.168.0.30 (dit is enkel een pagina met wat info over de gebruikte licenties).

Wordt WLAN ingeschakeld op de TP-link en de tablet hiermee verbonden, dan werkt alles perfect. Maar het is de bedoeling dat alles qua WLAN via de Telenet router verloopt.

Heeft iemand een idee hoe deze configuratie toch aan de praat kan gekregen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

lier

MikroTik nerd

TP-Link instellen als accesspoint:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigCedric
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 22:07
Als ik de TP-Link instel als AP, dan zal alles via het 192.168.0.x range verlopen en is het gescheiden deel van het vaste netwerk niet via het 10.x.x.x.

Ik heb een andere app geïnstalleerd en deze geeft meer info door over de verbinding. Daar kan ik bij de eerste verbinding het adres 192.168.0.30 ingeven en vindt daarmee de Hue bridge en maakt verbinding. Ga je daarna bij de instellingen kijken, dan zie je daar het ip-adres van de Hue bridge als 10.0.0.100 verschijnen. Het lijkt me eerder een probleem met de Philips Hue die dit niet aankan?