Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-11 09:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone met Android 4.4 of liefst 5 of hoger, met 2 GB ram.

Wat is je budget?
250 - 300 ongeveer (iets meer mag ook iets minder ook)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
standaard dingen, whatsapp, bellen, gmail, contacten, etc. Liefst met langere accuduur dan gemiddeld voor de prijsklasse.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nu een (kapotte) S3, mij zou een S4 of S5 (maar te duur?) logisch lijken? Wat ik heel belangrijk vind is die statusled, en hij moet sneller zijn dan de S3 en meer RAM hebben.
Het liefst zo min mogelijk bloatware erop, ik hoorde iets dat Google zelf ook telefoons maakt zonder al die externe rommel erop? Maar die zijn duurder dan 350 euro geloof ik?

Welke vragen heb je hier nog over?
Statusled moet er op zitten (en werken!);
Accuduur is belangrijk;
Accu zelf te vervangen moet ook mogelijk zijn;
5 inch scherm (minimaal zelfde kwaliteit als S3 heeft);
ongelockt zijn.

Verwijderd

Buiten Samsung zijn er weinig budget smartphones met statuslicht. Huawei heeft er, maar denk dat het alleen om de status van de batterij aan te geven, is.
De Samsung Galaxy S4 VE zou een keuze kunnen zijn (349 €) of de nieuwe Galaxy A5 (accu niet vervangbaar).
Rudi

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
LG G4 heeft een statusled en IMO een stuk betere kwaliteit dan Samsung.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je custom roms installeren prima vind kan ik de Moto X Play aanraden. Accu gaat erg lang mee en met een custom rom is de notification led aan te zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pastafan
Megamind schreef op zondag 27 december 2015 @ 06:45:
LG G4 heeft een statusled en IMO een stuk betere kwaliteit dan Samsung.
Bedankt... maareuh.. die staat hier op Tweakers voor meer dan 400 euro... beetje buiten budget

• pastafan
Tsurany schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:00:
Als je custom roms installeren prima vind kan ik de Moto X Play aanraden. Accu gaat erg lang mee en met een custom rom is de notification led aan te zetten.
Bedankt voor reactie.. maar nee ben niet zo van custom roms (weet niet eens wat het is), maar heb vermoeden dat het met veel vlieg en knutsel werk moet gaan en als je het verkeerd doet je je hele telefoon weg kunt doen....??

edit: waarom eigenlijk custom rom installeren om notification led aan te zetten? lijkt me toch dat die standaard aan hoort te zitten? waarom zet de fabrikant hem er dan op/in?

[ Voor 15% gewijzigd door pastafan op 27-12-2015 10:22 ]

• pastafan
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 06:43:
Buiten Samsung zijn er weinig budget smartphones met statuslicht. Huawei heeft er, maar denk dat het alleen om de status van de batterij aan te geven, is.
De Samsung Galaxy S4 VE zou een keuze kunnen zijn (349 €) of de nieuwe Galaxy A5 (accu niet vervangbaar).
Rudi
Dank je voor je zinvolle reactie...roept bij mij wel weer gelijk even vervolgvraag op: wat is het verschil tussen een S4 en een S4 VE ?

edit: antwoord inmiddels al gevonden: zijn exact gelijk qua specs, alleen nieuwe Android versie.. maar zelfs dat roept gelijk weer vraag op; de S4 draait op Android 4.4 ? Is het mogelijk deze te upgraden naar 5?

[ Voor 17% gewijzigd door pastafan op 27-12-2015 10:28 ]

Verwijderd

De Galaxy S4 smartphones hebben de Android 5.0 update gekregen, dus dit mag geen probleem zijn.
Rudi
Pagina: 1