corsair CS450M -> 2*6 pins PCIe?

Pagina: 1
Acties:

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-02 17:23
Ik heb een corsair CS450M PSU welke naast mobo kabels(de vaste) ook nog enkele aansluitingen heeft voor kabels (zie afbeelding in specs pagina). Daar zit 1 8 pins naar 6+2 kabel bij.

Mijn GPU heeft echter 2*6 pins aansluitingen. Kan ik deze gpu en psu samen gebruiken?

Verwijderd

Die Corsair heeft maar één PEG connector, dus nee. Is ook geen goede voeding trouwens en te duur voor wat je krijgt.

• Pimiboj
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou eens kunnen kijken naar een molex naar pci 6pin omvormer. Wel even rekening houden met het feit dat er een reden is dat er maar 1 6+2pin op zit. Misschien is een 450w voeding wel erg weinig voor je videokaart?

AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate

Verwijderd

Een 450W voeding hoort altijd minimaal twee PEG connectors te hebben, anders kun je de voeding niet als 450W voeding gebruiken. Als een videokaart namelijk maar één PEG connector nodig heeft gaat dit zo goed als altijd over een 6 pins PEG connector en dus een maximaal verbruik van 150W en minimaal 75W. Dan zou de rest van de PC dus 300W moeten verbruiken wil je de voeding maximaal kunnen belasten, maar dit is niet realistisch, meestal zit dit rond de 100W max. Waardoor je voeding meestal maar als 250W voeding kunt gebruiken.

Overigens een molex naar PEG verloopje wordt niks. De voeding heeft namelijk maar één molex kabelboom waardoor je alles van één 12V draadje gaat trekken en dat is niet slim, een PEG connector heeft namelijk niet voor niks drie 12V draden.

• Pimiboj
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb het even opgezocht, en je hebt gelijk. Even vergeten dat het inderdaad over één kabelboom gaat bij die voeding, 6A over een lijntje zal hij niet zo leuk vinden. Heb je de voeding al gekocht? Je kunt namelijk beter voor het geld een Coolermaster B600 kopen, is 5 euro goedkoper, heeft 2x 6+2pin en is dus 600W. Hij is niet modulair, maar er zitten toch niet zo veel kabels aan, dus lijkt me geen ramp.

AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Resume: andere voeding aanschaffen. De CS450M is een 'low tier' voeding, die niet bedoeld is om gebruikt te worden met een high-end videokaart.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Pimiboj schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:09:
Ik heb het even opgezocht, en je hebt gelijk. Even vergeten dat het inderdaad over één kabelboom gaat bij die voeding, 6A over een lijntje zal hij niet zo leuk vinden. Heb je de voeding al gekocht? Je kunt namelijk beter voor het geld een Coolermaster B600 kopen, is 5 euro goedkoper, heeft 2x 6+2pin en is dus 600W. Hij is niet modulair, maar er zitten toch niet zo veel kabels aan, dus lijkt me geen ramp.
productreview: Cooler Master B600 ver.2 review door Verwijderd gelezen? :)

Dat is echt geen betere voeding of betere keuze, voor 50/60 euro wat die voeding kost kun je beter een leuke mainstream 400/500W voeding halen.

• Punkie
In de specs staat 35.5A op de 12V rail dus ik veronderstelde dat hij een 170W (GTX970) gemakkelijk aankan.

Hier is de achterkant. (de tekst rechts leest: 6+2 PCI-E & 4+4 CPU) Bij de voeding zat een 8 pins -> 6+2 connector. Ik veronderstel dus dat de onderste connector rechts bedoelt is voor een GPU (met 6 of 6+2 pins). Kan die ene 8 pins de nodige stroom leveren? Zoniet, moet ik dan uitkijken naar?? een psu met 2 keer 8 pins connectoren?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/zeverzever/Image0192.jpg

Ik heb ondertussen een kabel met 6pins en 2* 6+2 pins connectoren. Deze 6+2 pins passen NIET in de 8 pins op de voeding. Als ik een 8 pin naar 2*6 pins kan gebruiken, zou dat theoretisch toch moeten werken?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke kabels heb je precies gevonden? Een kabel van 6 pin naar 2x8-pin bestaat niet voor jouw specifieke voeding; ik betwijfel of er überhaupt een 6 pin --> 2x 8-pin kabel bestaat. De 6+2 pins zijde is bedoeld voor in de videokaart, je kan hem dan immers aansluiten op een 6-pin of 8-pin videokaart PCI-E connector.

Gaat het hier wel om een originele kabel die bij jouw CS540M voeding hoort? Je kan niet zomaar elke random kabel in je voeding pluggen, dan blaas je de boel op of ontstaan er andere problemen.

Je had de voeding wel kunnen gebruiken met de Asus 970 GTX Strix; deze heeft maar één 8-pin connector nodig. Met je MSI 970 GTX is deze voeding gewoon niet goed geschikt; ik zou dan echt een andere overwegen zoals The_Mask aangeeft.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Punkie
tis een kabel met echt wel 1 connector 6 pins en 2 connectoren met 6+2 pins (geen 8 pins). Geen bijgeleverde maar random gevonden kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Punkie op 27-12-2015 11:43 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:58
6+2 pins is een 6pins met de optie om er een 8 pins van te maken.

http://ww2.justanswer.com...01-17_231803_pcie6pin.jpg
is een 6 pins.

http://www.pcper.com/images/reviews/474/14-PCI-E.jpg
is een 6+2 pins.

stop je die 2 losse pins er niet is kan je het gebruiken als een 6pins. anders kan je het gewoon gebruiken als een 8pins.

Je kan 2 dingen doen. deze 970 terug sturen en 1tje zoeken die maar 1 6+2 pin nodig heeft. of een andere voeding kopen die wel goed is.

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 27-12-2015 13:04 ]

• Punkie
loki504 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:39:
stop je die 2 losse pins er niet is kan je het gebruiken als een 6pins. anders kan je het gewoon gebruiken als een 8pins.
Niet echt. Die +2 pinnen hebben namelijk een andere vorm : de onderste van de 2 heeft een extra stuk waardoor het niet in een 8 pin connector (van de PSU) past.

• loki504
Ooh moet even beter lezen. dacht dat het om de originele kabel ging...

Mijn advies? koop een andere voeding. ga niet lopen klooien met kabels die niet bij je voeding horen.

Verwijderd

Nee andere kabels gebruiken is oer dom als je ze niet hebt door gemeten. Aangezien de kans op een andere lay-out en dus kortsluiting nogal erg groot is.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

stin00 schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:40:
Welke kabels heb je precies gevonden? Een kabel van 6 pin naar 2x8-pin bestaat niet voor jouw specifieke voeding; ik betwijfel of er überhaupt een 6 pin --> 2x 8-pin kabel bestaat. De 6+2 pins zijde is bedoeld voor in de videokaart, je kan hem dan immers aansluiten op een 6-pin of 8-pin videokaart PCI-E connector.

Gaat het hier wel om een originele kabel die bij jouw CS540M voeding hoort? Je kan niet zomaar elke random kabel in je voeding pluggen, dan blaas je de boel op of ontstaan er andere problemen.

Je had de voeding wel kunnen gebruiken met de Asus 970 GTX Strix; deze heeft maar één 8-pin connector nodig. Met je MSI 970 GTX is deze voeding gewoon niet goed geschikt; ik zou dan echt een andere overwegen zoals The_Mask aangeeft.
Mijn Cooler Master Silent Pro M2 620W heeft anders wel een 6-pin naar 6+2 én 8-pin kabel. 2 stuks, dus potentieel 4x8-pin. Nu heeft dit ding ook vrij dikke aders, iets wat een lager wattage voeding waarschijnlijk niet heeft.

En haal inderdaad gewoon een andere voeding, ik moest even 2x naar die prijs kijken, man lief...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• loki504
kuusj98 schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:26:
[...]

Mijn Cooler Master Silent Pro M2 620W heeft anders wel een 6-pin naar 6+2 én 8-pin kabel. 2 stuks, dus potentieel 4x8-pin. Nu heeft dit ding ook vrij dikke aders, iets wat een lager wattage voeding waarschijnlijk niet heeft.

En haal inderdaad gewoon een andere voeding, ik moest even 2x naar die prijs kijken, man lief...
Maar een 8pins kan maar 150 leveren. Hoe kan het dan ineens 300w leveren over 1 kabel. Dan nog uit je aansluiting gooien. Die kan nooit goed gaan in mijn ogen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

loki504 schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:04:
[...]

Maar een 8pins kan maar 150 leveren. Hoe kan het dan ineens 300w leveren over 1 kabel. Dan nog uit je aansluiting gooien. Die kan nooit goed gaan in mijn ogen.
Nou ja, ik kan er natuurlijk lang en kort over praten, maar het zit gewoon zo bij mijn voeding en ik kan er ook niks anders van maken haha :P Ik vind het ook niet bevorderlijk, maar ze zullen het wel getest hebben.

Kijk maar naar de foto's, http://www.coolermaster.c...ro-m2/silent-pro-m2-620w/
Er zijn 2 grijze modulaire aansluitingen en er staat bij de kabels dat er vier 8-pin aansluitingen zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Is niet ideaal wat Cooler Master daar bij de Silent Pro M2 620W heeft gedaan, gaat ook wel eens mis. Als je een uur lang 300W (oftewel 25A) door zo'n connector trekt dan wordt zo'n connector echt loeiheet en moet je niet raar opkijken dat het gaat smelten. Doordat de voeding ook nog eens single rail is, is er ook geen beveiliging tegen overbelasting van zo'n connector, allemaal niet echt veilig dus.
Pagina: 1