Bootcamp stuk na toevoegen partitie in Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip2122
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 13:53
Ik heb een mac mini laatste generatie met daarin een ssd. Nu heb ik laatst een partitie toegevoegd in OSX en nu wil mijn Windows 10 niet meer starten. Denk dat bootcamp de partitie niet meer kan vinden, heb echter geen idee hoe ik dit weer moet aanpassen. Als ik de alt knop bij het opstarten ingedrukt hou dan kan ik wel windows selecteren maar dan krijg ik een zwart scherm met de melding dat het systeem niet kan opstarten.

https://www.dropbox.com/s...12-26%2018.41.01.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s...12-26%2018.41.49.png?dl=0

Weet iemand hoe ik dit weer kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 16:25
Krijg je alleen maar een zwart scherm te zien of wel nog iets tijdens het opstarten van Windows, zoja is het mogelijk om Windows recovery op te starten?

Ik ben geen Windows gebruiker maar is 1,5 GB vrije ruimte genoeg om te kunnen opstarten?

Wat als je bootcamp assistent opstart, kan je 'm daar dan niet herstellen?

Welke Windows gebruik je?

[ Voor 4% gewijzigd door KevinK89 op 26-12-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Waar heb je de ruimte voor de extra partitie vandaan gehaald?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan geen extra partities aanmaken als je BootCamp gebruikt. De Windows Boot Manager weet dan niet meer waar ie op moet starten. Alleen als je een Windows 8, 8.1 of 10 installatie via EFI hebt gedaan kan je later nog partities maken. Een CSM installatie gaat niet lekker werken met niet-ondersteunde setups.

In de bootcamp assistant heb je waarschijnlijk ook wel de melding gelezen dat je na de partitionering pas weer wijzigingen kan maken als je Windows verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip2122
Windows start helemaal niet meer, ik kan ook niet in recovery komen. Met bootcamp assistent kan ik het ook niet herstellen. De ruimte komt van de osx partitie, daar was nog ruimte over. Ik heb geprobeerd de oorspronkelijke indeling weer terug te zetten, maar dat gaat niet.

Windows is nog wel helemaal intact op die partitie alleen kan ie niet booten. Kan de windows bootmanager niet gerepareerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Ik heb nooit echt iets met bootcamp gedaan op mn mac maar ik vermoed dat apples bootloader/bootcamp gebruik maakt van (hybrid)mbr informatie en dat na het aanpassen van de partitionering die informatie niet meer goed is, ik vermoed dat het een kwestie is van je gpt informatie te syncen naar de hybrid MBR met iets van gdisk of fdisk:

Hier zijn nog wat mensen die hetzelfde probleem hebben, misschien dat je daar nog wat mee kan.

https://discussions.apple.com/thread/4144252?tstart=0

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip2122
Ziet er interessant uit bK. Kan helaas even niet verder met de mini want hij doet het helemaal niet meer nu. Krijgt geen stroom lijkt het. Denk de voeding stuk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:01
Dat zou echt heel knap zijn dan. Probeer eens de stekker eruit, knop induwen voor vieftien seconden dan stekker er weer in? Kan zijn dattie niet helemaal lekker is afgesloten door stroomverlies of defect usb stick.
Pagina: 1