Toon posts:

[W7] USB werkt niet na installatie*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net WIndows 7 geinstalleerd op mijn zelf gemaakte game PC. Ik heb alle drivers die ik nodig heb op een USB maar het probleem is dat er een driver nodig is om USB's te kunnen herkennen. Ik heb trouwens geen Optical drive. Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

Probeer eens een USB 2.0 poort en stick.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Windows 7 herkent gewoon USB2.0 poorten na een verse installatie.
Dus of je Windows7 schijfje is geen originele, of je probeert t in een USB3.0 poort (meestal blauw) en moet je het gewoon ff proberen met een USB2.0 poort (meestal zwart).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd. Werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Welke USB poorten heb je geprobeerd, die achter op je moederbord zitten ook?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:45
Als het goed is doet je netwerkkaart het wel direct. Drivers van internet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:19
Wat is je moederbord, daarna de site gaan van de betreffende fabrikant gaan en daar de drivers voor USB downloaden en installeren.

Dikke kans dat Windows gewoon de drivers niet heeft voor de betreffende USB controller.

Post even wat er in je systeem zit aan spullen.

En de titel van het topic helpt niet echt :X

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 26-12-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omschrijf het probleem eens iets duidelijker. Je hebt Windows 7 via een USB stick geïnstalleerd, dat werkt prima, alleen zijn de USB poorten na de installatie niet bruikbaar omdat die mogelijk drivers missen, klopt dat? Het minste wat je dan nog even kan melden is de gebruikte hardware, want dan weten we ook of je nog de oude USB2 aansluitingen hebt. In principe heeft elke computer dat nog, maar je kan nou net dat exotische moederbord hebben die dat niet heeft. Ook het netwerk zou over 't algemeen gewoon moeten werken. Doet die het ook niet door drivers?

Als je toegang hebt tot een ander systeem die wel werkt, kan je altijd nog de harde schijf van je computer daar in hangen en de drivers op de harde schijf zetten zodat je die daarna kan installeren.

Ik pas ook even de topictitel aan, want alleen 'HELP' zegt niets en is nogal schreeuwerig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
USB 3.0 werkt niet out of de box in Windows 7.

Kan je de computer niet aan het netwerk hangen, dan zoekt Windows 7 via Windows Update de correcte drivers voor alle hardware inclusief je USB controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Zet de drivers op je installatie stick in een nieuwe map "USB", installatie opnieuw starten.
Zodra je in het eerste menu zit, shift+F10, je krijgt een commandprompt.

Nu kun je de map naar je harde schijf kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie hulp maar ik heb gewoon de cd speler van mijn moeders pc gepakt, die is toch oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je dan voor de volledigheid nog informatie geven over je hardware? Dat maakt het voor de volgende die hetzelfde probleem heeft makkelijker om de (mogelijk) oplossing te vinden. Hoewel het gebruiken van een optische drive niet echt een oplossing is. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1