Problemen tijdens het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-04 22:39
Ik heb laatst een PC gekregen die geen videokaart had en maar 2 gb aan RAM had. Daar heb ik ondertussen een GT 730 2GB GDDR5 ingestopt en het RAM upgegrade naar 6 gb RAM.
Ik kan nu dus eindelijk spellen spelen, wat fijn is, maar ik zit nu met een groot probleem.
Als ik zit te gamen, en het maakt niet uit welk spel (Van Terraria tot aan Star Wars the Old Republic), dan heb ik om de zoveel tijd dat ineens mijn beeldscherm vastloopt of naar een zwart scherm gaat en dan ook nog eens soms uitvalt. Dit is nogal irritant als ik spellen zoals CSGO zit te spelen waarop ik snel op dingen moet reageren maar dat niet kan omdat het beeldscherm ineens voor ongeveer 7 seconden zwart is of vastloopt. Ik heb gekeken of het aan de nieuwe RAM lag door MemTest86 te gebruiken en daar kwamen geen fouten uit. Ook zijn de videokaart drivers up-to-date.
Mijn specificaties:
Intel DG43GT Moederbord
6 GB DDR2 RAM
Intel Core 2 Duo CPU E7500 2.93GHz
Gigabyte GT730 2GB GDDR5
450W voeding
Windows 10
Graag hulp want fatsoenlijk spellen spelen gaat zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Temperaturen en voltages al gecontroleerd?
Drivers ge-update naar de laatste versie?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 23:34

Nemesizz

Untouchable

Wat is het merk van je voeding? Want alleen 450W zegt helaas niet veel.

Je hebt namelijk 450W kwaliteit voedingen, en je hebt '450'W voedingen die amper de helft kunnen leveren, en wat ze leveren is bagger (veel ripple en dergelijke).
Ook de leeftijd kan soms van invloed zijn, oude voedingen kunnen soms problemen krijgen om stabiele power te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
Nemesizz schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:21:
Wat is het merk van je voeding? Want alleen 450W zegt helaas niet veel.

Je hebt namelijk 450W kwaliteit voedingen, en je hebt '450'W voedingen die amper de helft kunnen leveren, en wat ze leveren is bagger (veel ripple en dergelijke).
Ook de leeftijd kan soms van invloed zijn, oude voedingen kunnen soms problemen krijgen om stabiele power te leveren.
Hij is van het merk: HKC en het is de MATX 450
Hij is al zo'n 4 jaar bijna 5 jaar oud en intensief gebruikt. Zeg maar op werkdagen 8 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
McKaamos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:47:
Temperaturen en voltages al gecontroleerd?
Drivers ge-update naar de laatste versie?
Heb ik inderdaad al gecontroleerd met meerdere programmaatjes maar heb geen idee wat alle cijfertjes betekenen... Drivers van de videokaart zijn up-to-date, ik weet niet of de andere delen ook nieuwe drivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 13:49
Helaas is het niet zo'n goede videokaart, waarschijnlijk zit daar het probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axilius
MEN-O schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:41:
Helaas is het niet zo'n goede videokaart, waarschijnlijk zit daar het probleem...
Wat is er mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Dat de videokaart waarschijnlijk te slecht is voor die games.

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
WahyuSchmidt schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:22:
Ook al heeft ie al de benodigde shader versions en meer dan genoeg dedicated video memory? Wat in de videokaart is dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
WahyuSchmidt schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:22:
Ook voor CSGO?
Vaak draaien spellen gewoon slecht of niet. Uitvallend beeld lijkt mij een ongebruikelijke manier om dat aan te geven.

Wellicht crashed je GPU driver en heeft Windows die weer hersteld. ( zodoende de tijdelijke black-Out). Laatste driver hoeft ook niet altijd de beste te zijn :).

Controleer je logboeken staat wellicht interessante info in.

Een aantal stress tests er even op los gooien (ook CPU, GPU) dan kom je ook al ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
rieshjart schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:15:
[...]

Ook voor CSGO?
Vaak draaien spellen gewoon slecht of niet. Uitvallend beeld lijkt mij een ongebruikelijke manier om dat aan te geven.

Wellicht crashed je GPU driver en heeft Windows die weer hersteld. ( zodoende de tijdelijke black-Out). Laatste driver hoeft ook niet altijd de beste te zijn :).

Controleer je logboeken staat wellicht interessante info in.

Een aantal stress tests er even op los gooien (ook CPU, GPU) dan kom je ook al ergens.
Bedankt voor de hulp maar ik heb nog een paar vragen:
Waar kan ik dat logboek vinden op Windows 10? En zijn er nog specifieke stress tests die je kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Windows toets, en typ logboek. Windows search zal het voor je aantonen.

Verder ken ik geen specifieke stresstests die ik kan aanraden, kijk maar even via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
rieshjart schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:09:
Windows toets, en typ logboek. Windows search zal het voor je aantonen.

Verder ken ik geen specifieke stresstests die ik kan aanraden, kijk maar even via Google.
Ik heb gevonden waar het elke keer fout gaat. Ik keek in het logboek en zag flink wat errors die over display gingen. Hier is wat er bij staat:
'Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.'
Nu maar even googlen om te zien waar het aan ligt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Axilius schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:21:
[...]

Ik heb gevonden waar het elke keer fout gaat. Ik keek in het logboek en zag flink wat errors die over display gingen. Hier is wat er bij staat:
'Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.'
Nu maar even googlen om te zien waar het aan ligt. :P
Dat lijkt me vrij simpel.

Het beedschermstuurprogramma reageert niet meer, wat dus resulteert in zwarte schermen/vast lopers.

Installeer Geforce Experience en installeer de laatste drivers via GE.
Geef aan dat je tijdens de installatie van je driver een "Schone installatie" wilt uitvoeren.

Kijk ook zoals eerder al aangegeven naar de temperaturen van je kaart en processor. Als die te hoog worden, kan je videokaart en/of CPU er mee stoppen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1