Advies aanschaf accesspoint / gast toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 15:05
Hallo,

Ik heb een Ziggo UBEE modem. Graag wil ik de Wifi gedeelte uitschakelen en hierop een wireless accespoint aansluiten. De accesspoint wil ik in de woonkamer plaatsen. Mijn oog is gevallen op accesspoint UniFi AC Lite AP. Is dat een goede keuze ? Daarnaast wil ik een switch aansluiten van Netgear GS105Ev2. Die heeft VLAN ondersteuning. Ik kan in de setup van de UBEE modem niet vinden of deze VLAN ondersteunt, ik wil namelijk ook een gastaccount aanmaken. Hebben jullie suggesties of tips voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

Tazzios

..

bruinsmm schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:10:
... Hebben jullie suggesties of tips voor mij ?
Leg uit waarom je wat wil doen en maak een schema hoe je het aan wilt sluiten.
Enkele onduidelijkheden uit je verhaal bijvoorbeeld:
Waarom De Ubee in bridge als je een accesspoint wilt aansluiten. Welk apparaat gaat de router dan zijn?
Waarom een extra switch in je netwerk en wat wil je met VLAN bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 15:05
Sorry voor de onduidelijkheid.

De UBEE modem wil ik gewoon gebruiken. Alleen het WIFI gedeelte wil ik uitschakelen. In de woonkamer van mijn appartement wil ik een wireless accesspoint plaatsen voor optimaal ontvangst.

Daarnaast heb ik een tekort aan netwerkaansluitingen bij mijn TV. Daarom wil ik een switch aansluiten. Het leek mij handig om een switch te nemen die eventueel VLAN ondersteuning heeft, zodat ik deze misschien kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De UniFi AC Lite heeft erg interessante specs - maar de toegevoegde waarde van Ubiquiti-spul goede automatische management van je hele draadloze netwerk en vanuit netwerk over laten schakelen van recalcitrante clients heb je pas bij twee of meer AP's. Met een enkel AP is het als klappen met een hand: vrij zinloos.

Als je zeker weet dat je maar een AP wilt heb je voor de helft van de prijs van zo'n UniFi AC Lite een router/AP met vergelijkbare specs (maar dan zonder al die management/handover dingen). Zet dat ding dan als AP in (en niet als router) en klaar.

Mbt switches die VLAN doen: nuttig als je VLANs actief gaat gebruiken, doe je dat niet dan heb je er weinig aan. In een normale thuissituatie gebruik je geen VLANs.

Oslik blyat! Oslik!