Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe router of..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lang zoeken en allemaal ben ik er niet echt uit. Ik heb op mijn zolder slecht bereik en heb overlegd met gezin en t was tijd voor een nieuwe router. Het budget is gemiddeld?(Lees: ongeveer 100E)
Maar ik kom er niet uit. Of ik nou een router van 50 of van 100 euro moet nemen.
-Moet eigenlijk wel 5ghz hebben of hij moet zeer goed bereik hebben
-Geen mogelijkheid voor accespoints :(

Zie plaatje hieronder van mijn huis, zeer globaal, maten kloppen niet helemaal maar hoop dat jullie het begrijpen(anders hoor ik t nog wel). Groen is goed bereik, geel is matig, hoeft niet beter, en rood is slecht.
Het huis is gebouwd in 1995 dus vraag me af of ik wel zo'n hele goede router nodig heb. We hebben nu een sitecom 300N, weet niet welke uitvoering maar ik weet dat hij 7 jaar oud is ;).

Zelf gevonden:
pricewatch: Asus RT-N66U
pricewatch: TP-Link Archer C7

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Z0DAy9c
Dit is een zijaanzicht van de rechterkant.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Alvast bedankt,

Farezz

Ps. weet niet of het van belang is, maar we hebben een 100/100 glasvezel abonnement. Ook hebben wij een telfort modem, genexis hybrid, Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/88DdMUS van Telfort. Ook is opvallend dat ik nooit mijn packetloss heb kunnen testen op pingtest.net (ja, ook met firewall uit en alles :P)

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarom 5Ghz? Dat komt juist veeel minder ver als 2.4Ghz. 5Ghz is ideaal als je veel storing hebt, bijvoorbeeld in dichtbevolkte gebieden of flats.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:04
Voor de packetloss test van pingtest.net heb je java applets nodig. Als je dat niet hebt geïnstalleerd, dan werkt dat niet.

Waarom is een accesspoint op bijvoorbeeld zolder niet mogelijk?

Het bereik van een draadloos netwerk wordt door vele factoren bepaald. Ten eerst de router zelf, maar door vele factoren kan ondanks dat je een goeie router hebt het bereik toch beperkt zijn. Denk bij aan vloeren/muren van gewapend beton, storing van andere apparatuur/buren maar ook slechtere draadloze apparatuur(Je router kan misschien wel door die muur, maar je mobiel moet ook terug kunnen zenden!).

De meest betrouwbare blijft echt het plaatsen van een accesspoint (aangesloten via UTP-kabel). De router vervangen kan verbeteringen brengen, maar dat resultaat is veelal marginaal.

[ Voor 60% gewijzigd door Groentjuh op 26-12-2015 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen dat we wat loze leidingen gemist hebben dus zal nog is vragen. Bedankt nog.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02
Hier thuis had ik ook problemen met het internet bereik van de router.
Ik heb toen een nieuwe router gekocht omdat ik het Ziggo modem niet meer wilde vertrouwen.

Kabel getrokken naar de woonkamer (want dat is bij ons centraal) en vervolgens daar de router neer gezet.
De switch staat bij mij nog wel in de meterkast want daar komen al die leidingen uit. Dat betekent dus dat je 2 kabels moet trekken (heen voor in de router en de andere voor in de switch).

Een goede router, tja wat is een goede router en bestaan er slechte routers vraag ik me altijd af..
Asus is een degelijk merkt, de firmware die op de Asus draait is erg stabiel en goed. Dat is ook een van de redenen geweest waarom ik voor die router heb gekozen. Een stabiele internet verbinding is hier belangrijk aangezien we veel vanuit thuis werken.

Kijk eens naar deze router (deze heb ik zelf ook): Asus AC68u