Wifi versterken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-09-2021
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om mijn hele huis te voorzien van wifi, ik heb een ASUS RT-N66U router en glasvezel van 250 mbps. Ik weet niet of ik een access point of gewoon een versterker nodig heb. Wij willen een versterker/accespoint die geen extra SSID heeft, zoals in een school. Wij hebben een 2.4 en 5GHz netwerk. En netwerk-kabels liggen in ons hele huis.

Weet iemand wat ik moet nemen, onder de €100,-?

Met vriendelijke groet,
Cas van der Gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik weet niet of het uitmaakt, maar wij zitten bij Caiway, de AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International zag er goed uit, heeft dat alles wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Maakt niet uit...kan er een kabel in die fritz?
In dat geval zou je het ssid en ww aan kunnen passen en zou hij om moeten schakelebn zodra hij in de buurt van die fritz komt.....doet hij dit niet snel genoeg zou ik naar een ander apparaat kijken.
Bovendien is dat ding 90euro...waarom zoveel uitgeven?

[ Voor 10% gewijzigd door Waterlelie op 26-12-2015 15:10 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

zoals in een school
Bedenk dat in een school wel even wat meer geregeld is dan overal zelfde SSID. Je hebt het dan meestal over managed WiFi met een controller die ervoor zorgt dat de AP's elkaar niet storen en apparaten netjes over de AP's verdeeld worden. Bovendien zullen in een school alle AP's bedraad aangesloten zijn op de centrale router/controller.

Dat ga je zeker NIET met een cheap-ass repeater thuis voor elkaar krijgen.

Kortom, even wat expectation management:

1) voor een dubbeltje kun je niet op eerste rij zitten.
2) als je geen draadjes wilt trekken ga je sowieso een beroerde ervaring hebben.
3) wil je daadwerkelijk een naadloze netwerk met meerdere nodes zoals bij een zakelijk netwerk, dan ga je flink de portemonnaie moeten trekken. Allereerst moeten alle AP's binnen zo'n systeem werken, dus de N66U doet daar niet aan mee. Dat ding kan wel nog routeren, maar de WiFi moet van het systeem komen. Goedkoopste optie is ongeveer EUR 99/AP met minimaal twee AP's (anders was je N66U genoeg geweest...) van Ubiquiti.
4) te duur? Dan moet je genoegen nemen met minder dan wat je nu zegt te willen. Je kunt met de goede suggestie van Waterlelie hierboven overal dekking en goede performance hebben, maar dan moet je wel alles zelf instellen en er rekening mee houden dat apparaten soms ook een handmatig zetje nodig hebben om van AP naar AP te gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CAA

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1