Toon posts:

@home newsserver vet traag!

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal dus wel eens wat spullen van de newsserver. Interesante software enzo (nu is het wel duidelijk geloof ik).
Ik gebruik daarvoor xnews, die vind ik het makkelijkst werken voor de bestanden enzo. Alleen als ik dus zo'n newsgroep open duurt het eerst enorm lang voordat hij geladen is (hij laadt alle berichten), en zie ik linksonder de speed staan van rond de 4000bps :'(
Dat is dus best sloom. Met het downloand hetzelfde verhaal eigenlijk. Gaat gewoon sloom.
Eerder haalde ik nog wel 200kb/s maar de laatste tijd is het echt bagger.

Meer mensen met dit probleem? zoja ook een oplossing misschien? Misschien weten mensen vrije newsservers die snel zijn en waar toch een hoop opstaat.

alvast bedankt!

/edit/
ik gebruik dit ip-adres: 213.51.129.161
deze heb ik ook gebruikt (met zelfde resultaat: 212.120.66.218
/edit/

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
werkt bij mij prima hoor de newsserver... ik download nooit zoveel grote dingen das waar maar toch de snelheid is goed.
probeer ipv dat ipnummer es gewoon news in te typen.
waar zit je trouwens met @home, scheelt ook nogal wat volgens veel mensen

Maak je eigen poll

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik gebruik: 213.51.129.81 als newsserver en die is heel snel. Ik heb in lange tijd niet gezien dat die newsgroepen zo snel waren :)
Nu de mail nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Deventer.
Maar euhm, nou nt haal ik wel weer 100kb/s. hmm vaag.....

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

hmm de laatste tijd gaat het eigenlijk weer wat sneller

maar daar schiet jij niet veel mee op natuurlijk

suc6

Don't end up like al lousy Member Server !

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Bij mij super:

Als ik meerdere groepen tegelijk download, snelheden tegen 400 KB/s!

Houdoe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben momenteel met 280 kilobyte/sec aan het downloaden van de @Home nieuwsserver. Niets mis mee dus!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ff iets anders
Wat vinden jullie het fijnste programma om binaries te downloanden uit de newsgroepen?
Die Xnews werkt op zich wel fijn,a lleen geeft ie nogal vaak errors en loopt ie vast

Ik heb al een nieuwe versie gedownload en deze doet het wel goed :)

Alleen als ik een nieuwsgroep open dan duurt het echt fucking lang voordat ie al die berichten heeft geladen. Gaat ook heel sllom, max 1000 b/s. Maar het downloande gaat wel met een kleine 200kb/s. Alleen omdat hij per line download gaat hij naar elke line even stilstaan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik gebruik zelf altijd SB-News32. Erg handig vind ik zelf, ik wil meestal toch alles hebben uit een ng. Haal 'm hier maar op en kijk er maar eens naar...

Oh ja, registratie is simpel via die ene site. Ik zal de link maar niet noemen... :)

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Ik vind Newsbin Pro wel goed, 10 gig al binnen gehaald :) Heeft iemand misschien nog wat lijstjes van newsservers? Bij @home vind ik er weinig opstaan, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

tremble and despair for i am power!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 22 juni 2001 13:38 schreef Rush het volgende:
Ik vind Newsbin Pro wel goed, 10 gig al binnen gehaald :) Heeft iemand misschien nog wat lijstjes van newsservers? Bij @home vind ik er weinig opstaan, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Vrees dat je weinig (free) newsservers zult vinden die een complete binary-feed hebben. Daar zul je toch echt voor moeten dokken vrees ik!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, er staat toch redelijk wat op die newsserver van @home. En dat progje ga ik ff proberen...

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Die van Chello is ook van garenstein de laatste tijd :( .
Maar ja, ken iemand die bij Chello heeft gewerkt en nu snap ik waarom. Gem. dataverkeer van newsservers op dagelijkse basis:
18 Terabyte !! Dat is up + down per 24 uur over alle servers :o

Da's best wel veel :+

Owja, ik gebruik NewsBin Pro, werkt wel lekker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb newsbin pro ook geprobeerd, maar snap er geen reet van :?
IK zie lang niet alle files. Als ik Xnews gebruik laad ik de groep in, en dan gooi ik zon filter erover heen dat ie alleen multipart binaries laat zien. En dan kan ik ze zo decoden. Als ik newsbin gebruik lijkt het wel de helft er niet bij staat...

Verwijderd

net 240 kbyte/sec gemeten vanaf @home Joure naar newsserver 2 den bosch (212.120.80.5)

Inloggen is wel wat traagjes...

• l.d._
  • Laatst online: 02-04 00:31
Op vrijdag 22 juni 2001 19:04 schreef VooDoo het volgende:
Die van Chello is ook van garenstein de laatste tijd :( .
Maar ja, ken iemand die bij Chello heeft gewerkt en nu snap ik waarom. Gem. dataverkeer van newsservers op dagelijkse basis:
18 Terabyte !! Dat is up + down per 24 uur over alle servers :o
18TB das 18*1000GB en dat dagelijks voor en news server dat is idd gaar veel te weinig.
Alleen dit weekend al heb ik 9GB uit de news server getrokken (niet die van chello)
Voordat het maandag is haal ik de 10GB nog wel denk ik >:)
dus 3600 van net zulke gladiolen als ik en chello news server is gaar .. verklaart een hoop.
(weekend is 2*24 uur)
nee * l.d._ heeft nu een acountje op een echte news server.
gem retension tijd is >6dagen
gem snelheid is 130KB
en alles kompleet of kompleet naar de repost.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• l.d._
  • Laatst online: 02-04 00:31
**plz remove** het is een dubbelpost **

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 20:34 schreef l.d._ het volgende:
**plz remove**
:?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 13:25
Op maandag 25 juni 2001 16:58 schreef killerbolt het volgende:

[..]

:?
Ik denk dat ie iets onzinnigs had gepost...

maar ontopic: Ik gebruik PAN als newsreader/bin grabber

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

tis waar af en toe hapert de newsserver van @home en ooit hebben me ze mij een andere link gegeven mja die ben ik kwijt... indien ik um terug vind... horen jullie het!

Verwijderd

@home heeft een paar Groups gebanned waar ik graag heen zou willen. Is er ook een mogelijkheid om toch lid van deze groups te worden (door middel van een ander server ofzo??).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 11:30:
@home heeft een paar Groups gebanned waar ik graag heen zou willen. Is er ook een mogelijkheid om toch lid van deze groups te worden (door middel van een ander server ofzo??).
Zeg wijsneus, lekker ff een twee jaar oud topic omhoog kicken... nogal onzinnig nietwaar? Je had beter ff in het algemene @Home problemen topic een berichtje kunnen plaatsen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Over public servers is al meer dan genoeg in de search te vinden. Ik vind 't in ieder geval geen kick van 2 jaar waard.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.