AMD Fury/Fury en Crimson, iemand die GEEN problemen heeft ?

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Zijn er toevallig mensen die een AMD Fury/Fury X (Sapphire/MSI/ASUS) bezitten en die GEEN problemen hebben met de nieuwe Crimson drivers :?
(Lees geen fan die niet verder gaat 28%/30% en GPU snelheid die schommelt tussen 650MHz en max MHz)

Volgens de notes van de laatste Crimson driver (15.12) zouden deze problemen opgelost moeten zijn.

Als je op het AMD support forum kijkt zijn er mensen die nog steeds met deze problemen stoeien (zoals ik), er zijn er ook die met deze chipsets totaal geen moeilijkheden hebben.

Ik probeer er achter te komen of er mensen zijn met een gelijkwaardige of bijna gelijkwaardige setup als de mijne die wel zonder problemen Crimson en een Fury/Fury X kunnen gebruiken.

PS, setup is :
- i7 4790K
- Asus VII Ranger
- G.Skill TridentX 16Gb 2400MHz ram
- Kingston Predator HyperX PCI-E SSD
- Soundblaster Z
- Corsair CX750M voeding
- Windows 10 Pro 64-bit , build 1511
(en nog een paar WD HDD's. deze zullen voor het hele plaatje geen invloed hebben op het functioneren van een Fury of de Crimson drivers)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
ik heb een Asus fury en ik gebruik de 15.12 crimson driver zonder problemen. Ik hou mijn pc stats vaak genoeg bij ingame en daarin zie ik de gpu temperatuur nooit boven de 70 uitkomen onder volle belasting.

Maar ik meende dat de fan problemen waren i.c.m. een custom fanprofiel in overdrive?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• dierkx36
aminam schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:25:
ik heb een Asus fury en ik gebruik de 15.12 crimson driver zonder problemen. Ik hou mijn pc stats vaak genoeg bij ingame en daarin zie ik de gpu temperatuur nooit boven de 70 uitkomen onder volle belasting.

Maar ik meende dat de fan problemen waren i.c.m. een custom fanprofiel in overdrive?
Het werd idd aangegeven dat de fan problemen kwamen door het gebruiken van tune programs (bv Afterburner, Trixx etc) en Overdrive inschakelen.

Ik heb het uitgeprobeerd maar het maakt helemaal niks uit :N

Gebruik zelf Trixx, deze heb ik verwijderd , Crimson eraf via DDU , vervolgens CClean erover heen (tussendoor natuurlijk iedere keer opnieuw opstarten) en uiteindelijk Crimson weer opnieuw geinstalleerd.

Eerst geprobeerd zonder Overdrive in te schakelen en daarna met Overdrive :
Resultaat was hetzelfde : het maakt echt niks uit : fan blijft maar max 30% draaien.

Welke setup heb jij voor de rest als ik mag vragen :?

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
dierkx36 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:22:
[...]

Het werd idd aangegeven dat de fan problemen kwamen door het gebruiken van tune programs (bv Afterburner, Trixx etc) en Overdrive inschakelen.

Ik heb het uitgeprobeerd maar het maakt helemaal niks uit :N

Gebruik zelf Trixx, deze heb ik verwijderd , Crimson eraf via DDU , vervolgens CClean erover heen (tussendoor natuurlijk iedere keer opnieuw opstarten) en uiteindelijk Crimson weer opnieuw geinstalleerd.

Eerst geprobeerd zonder Overdrive in te schakelen en daarna met Overdrive :
Resultaat was hetzelfde : het maakt echt niks uit : fan blijft maar max 30% draaien.

Welke setup heb jij voor de rest als ik mag vragen :?
Ok dat is inderdaad raar, ik ken verder niemand die er last van had dus een oplossing weet ik niet. Mijn specs zijn verder;

Asus Sabertooth z77
Intel Core i7-3770k
Corsair vengeance 1600/4gb x4
Asus Radeon HD r9 fury strix
Corsair h100i gtx
Corsair ax760i
Samsung 840 evo

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• dierkx36
Gebruik jij Windows 10 64-bit :?

Laat je de drivers die je nodig hebt voor het moederboord etc door Windows zelf ophalen of gebruik je die die van de fabrikant af komen :?

Buiten dat Crimson nog echt niet helemaal 100% is als driver heb ik het vermoeden dat de problemen met de fan en de GPU klok komen door de power management van Windows 10.

[ Voor 33% gewijzigd door dierkx36 op 26-12-2015 17:31 ]