Advies gevraagd: Linn of Naim streamers vs chromecast audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32485

Topicstarter
Hallo,

Ik wil onze audio vervangen waarbij mijn wensen zijn:
- streamen is de basis: spotify en de thuis muziekdatabase op bv een nas
- geluidskwaliteit en luisterplezier staan voorop
- klassiek, jazz, americana, oude soul
- bedoeld voor een grote leefruimte, dus niet een dedicated kamer of zo
- boekenkast formaat speakers hebben zeer de voorkeur
- multiroom mogelijkheden zijn (nu nog) niet belangrijk
- fraai design is fijn
- oh ja, ik heb ook nog een mooie Dual 1228 platenspeler staan. Het zou leuk zijn om ook plaatjes te kunnen draaien.
- budget: €5000

Ik zag het Linn majik systeem, en dat lijkt aardig aan mijn wensen te voldoen. Naim heeft ook iets dergelijks. Maar ik vroeg me af of misschien verstandiger is om een 'domme' versterker en luidsprekers te kopen en het streaming gedeelte met een chromecast audio te doen. Of is dat veel mindere kwaliteit?

Alle advies is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Moet het echt via een chromecast of mag spotify ingebouwd zijn?

Voor dit budget is er veel moois te koop. Ook op de 2e hands markt zijn er fantastische dingen te koop.
Kijk dan vooral op het HT forum. Is gewoon kwijl kwijl :)

Via een chromecast zal de kwaliteit weinig uitmaken. Gaat er digitaal in en de versterker maakt er analoog van en poept de hertzjes er via de luidsprekers uit :)
Als de Linn versterker geen D-->A conversie doet zou je er nog een DAC tussen kunnen zetten.
Maar als ik die Linn versterkers zo zie, zitten er HDMI en digitale ingangen op. Dus ik neem aan dat de versterker de DA conversie voor zijn rekening neemt.

Sonus Faber maakt hele mooie high end boekenplank speakers. En zien er nog eens super sjiek uit.
Maar er zijn genoeg luidspreker makers die voor ieder wat wils in huis heeft staan.

Ik zou lekker gaan luisteren bij verschillende speciaal zaken want de lol van het luisteren maakt de uiteindelijke aankoop veel mooier.

Voel jezelf weer dat jongetje die met zijn vader de wonderlijke wereld van de Jamin betreedt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Vervang 'domme' versterker door een goede versterker + chromecast audio en je bent het meest flexibel voor de komende jaren. Wanneer nieuwe streaming features komen dan vervang je zo'n chromecast zonder moeite. Iets wat je met alles ingebouwd zoals een Linn niet kunt doen.

Een Chromecast zal in kwaliteit niets uitmaken, want digitaal = digitaal. Ook lossless speelt deze goed af. Het prijsverschil kun je mooi in betere speakers steken.