Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit zal een systeem zijn voor mijn moeder. Zij heeft een oude Vista laptop van Acer die erg traag is geworden en niet meer voldoet aan deze tijd. Ik wil deze vervangen voor een mooie compacte desktop gezien ze de laptop nog nooit verplaatst heeft.
Zij doet de huis-tuin- en keuken zaken op een PC: tekstverwerken, surfen, mailen, rabobank en foto's bekijken en simpele bewerkingen hierop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs mag maximaal € 450,- zijn voor de hardware exclusief licenties en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft al een monitor, toetsenbord en printer e.d. Gaat dus puur om de kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een vrij basic config met mobo, case, ssd, geheugen e.d. Ik zat te denken aan een i3 processor ook al zou een pentium misschien al volstaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Intel met Skylake gezien zuinigheid en toekomstbestendigheid. Ook heb ik goede ervaringen met Asrock moederborden de laatste tijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een eis voor de PC is wifi, gezien hij op een kamer staat zonder bekabelde verbinding beschikbaar. Dan kom je sowieso op een duurder mobo uit. Verder wil ik graag dat het een stil en zuinig systeem is.
Ga je overklokken?
Neen :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie even kunnen meedenken of dit de optimale config is en of ik de juiste dingen bij elkaar heb gezocht. Heb ik voldoende grote voeding en/of is een i3 een overkill? Is een Gigabyte bord toch beter in dit geval? Ik hoor het graag.
Ik kwam op deze config uit:
Dit zal een systeem zijn voor mijn moeder. Zij heeft een oude Vista laptop van Acer die erg traag is geworden en niet meer voldoet aan deze tijd. Ik wil deze vervangen voor een mooie compacte desktop gezien ze de laptop nog nooit verplaatst heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs mag maximaal € 450,- zijn voor de hardware exclusief licenties en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft al een monitor, toetsenbord en printer e.d. Gaat dus puur om de kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een vrij basic config met mobo, case, ssd, geheugen e.d. Ik zat te denken aan een i3 processor ook al zou een pentium misschien al volstaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Intel met Skylake gezien zuinigheid en toekomstbestendigheid. Ook heb ik goede ervaringen met Asrock moederborden de laatste tijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een eis voor de PC is wifi, gezien hij op een kamer staat zonder bekabelde verbinding beschikbaar. Dan kom je sowieso op een duurder mobo uit. Verder wil ik graag dat het een stil en zuinig systeem is.
Ga je overklokken?
Neen :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie even kunnen meedenken of dit de optimale config is en of ik de juiste dingen bij elkaar heb gezocht. Heb ik voldoende grote voeding en/of is een i3 een overkill? Is een Gigabyte bord toch beter in dit geval? Ik hoor het graag.
Ik kwam op deze config uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | ASRock H170M-ITX/ac | € 110,50 | € 110,50 |
| 1 | Antec ISK600 | € 46,09 | € 46,09 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 76,- | € 76,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 433,44 | |
[ Voor 3% gewijzigd door GandalfTheGrey op 26-12-2015 13:47 ]