Toon posts:

Nieuwe 40"(?) tv voor iemand zonder verstand (van tvs)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke televisie moet een mens hebben?

Er hangt hier nu een 6 jaar oude 32" philips niet-hd ding die het gewoon doet, maar het gezin wil beter beeld. Hd, ultra, 4k, weet ik veel. Aan de tv hangt nu een apple tv voor de netflix en streamen van uitzendinggemist en zo, en zo'n humax-ding van Ziggo. Als ik met een nieuwe tv ook minder snoeren rotzooi kan krijgen, word ik daar blij van. Een beetje fijn geluid, zonder de hele kamer vol speakers te zetten, zou ook mooi zijn.

Er wordt hier ook FIFA gespeeld, maar niet super fanatiek, dus gaming is niet superbelangrijk.

3d vind ik kut, dus dat hoeft er ook niet op te zitten. En hij mag wel iets groter dan 32", maar niet zoveel.

Als ik met €1000 op zak naar de mediamarkt stap, wat is dan de magic word dat ik moet laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien eens wat topics lezen of de zoekfunctie gebruiken. Je vraag komt praktisch elke dag voorbij door mensen met dezelfde inzet.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Kijk eens naar de Sony 43 inchers fullHD (755c voor zwart, 756c voor zilver), en neem daar een soundbar bij voor beetje deftig geluid zonder je kamer vol te proppen. Ultra HD zou ik negeren bij 40 tot 43 inch. Verder verwacht ik over maandje Btw weg ermee bij Mediamarkt, en andere zaken gaan dan mee, dan zit je echt aan een mooi prijsje.

Daarnaast is deze je aandacht ook waard,: pricewatch: Samsung UE40H6400AW Zwart

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 26-12-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:33:
Welke televisie moet een mens hebben?
10 punten met een griffel voor de verwoording van de post.
Een mens moet geen TV meer hebben, want dat is alleen nog maar een viewpoort naar reclame-troep.
Gewoon een PC met adblocker, gebruik je de TV als monitor.

De magic words zijn IMO: full-HD, 40 inch, veel HDMI-aansluitingen (HDMI is 1 kabeltje voor zowel beeld als geluid) en een makkelijke manier om er een soundbar onder te hangen.
Dat moet voor veel minder dan 1000 euri wel lukken, lijkt me, inclusief soundbar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe TV geeft beter beeld dan de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:30
Een tv hoeft niet zoveel te kosten, voor 400 euro heb je al een goede 40" tv.

Gebruik je de Humax alleen om te zappen, of ook om op te nemen? Als je er alleen mee zapt, kun je dit hele apparaat vervangen door een CAM CI+ module.

Met een receiver met HDMI hoeft er, naast stroom, in principe maar één kabel naar je tv, de rest gaat naar je receiver. Maar je wilt geen speakers door je kamer. Je kunt dan kiezen voor een soundbar. Humax, Apple TV en PlayStation / XBox eraan, en je hebt goed geluid en slechts 1 kabel naar je tv.

En misschien een Logitech Harmony afstandsbediening... Deze bedient je tv, Humax, Apple TV en soundbar, daar word je vast gelukkig van!

Vergeet inderdaad 4K als je een tv kleiner dan 55" neemt: totaal zinloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
[b]ikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:18:[/b

Vergeet inderdaad 4K als je een tv kleiner dan 55" neemt: totaal zinloos!
Ben ik het niet mee eens. Heb in de slaapkamer een 4K tv van LG van 42 inch, maar moet zeggen dat ondanks het gebrek aan echt 4K materiaal ik het plaatje scherper en mooier van kleur vind dan de Samsung die hier voor stond. Deze staat nu in mijn zoon zijn kamer en ik kan dus direct vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 07:20
Ik heb sinds 2 weken deze TV:
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart

40 inch, HD, (geen UHD, geen 3D). De smart software werkt erg goed en makkelijk. Volgens mij heeft dit model alles wat je zoekt. T.o.v. de eerder genoemde samsung is deze tv uit 2015, dus wat nieuwer. Ook heeft deze TV een CI+ insteekkaart (dus geen settopbox nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Gverboon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Heb in de slaapkamer een 4K tv van LG van 42 inch, maar moet zeggen dat ondanks het gebrek aan echt 4K materiaal ik het plaatje scherper en mooier van kleur vind dan de Samsung die hier voor stond. Deze staat nu in mijn zoon zijn kamer en ik kan dus direct vergelijken.
Even ervan uitgaan dat het toestel iets verder van het voeteneind verwijderd staat, kan met vrij veel zekerheid gezegd worden dat er andere zaken spelen die doen vermoeden dat het toestel scherper is dan dat in werkelijkheid zichtbaar is.

Iemand met 20/20 visie zal op 3 meter afstand het verschil tussen een HD en FHD-teleivisie qua resolutie al niet kunnen zien. Heb je goede ogen en dus een betere visie dan 20/20, dan zal het voordeel van de hogere resolutie van FHD wel zichtbaar worden. Iets wat niet zo vreemd is.
Echter zal de UHD-resolutie op een dergelijk formaat en met een dergelijke afstand niet zichtbaar zijn, ook niet met goede ogen.

Dat het beeld wel scherper oogt, zal andere oorzaken zoals algehele beeldkwaliteit en beeldprocessen komen. Wellicht zit het deels ook tussen de oren. Dat je zelf de kleur al als mooier bestempelt, doet al vermoeden dat het gewoon de algehele beeldkwaliteit is die beter is, en je daarmee het idee krijgt dat het allemaal ook scherper is. Zo wordt contrast door velen vaak ook gezien als scherpte.
Pagina: 1