Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gevraagd netwerk instellingen.

Pagina: 1
Acties:

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
Goedeavond Tweakers.

Ik woon gehuurd in een appartement met meerdere mensen op hetzelfde huisnummer. Zodoende komt er 1 glasvezellijn binnen die via de glaskast in een kpn EB V10 zit. Vanuit de EB V10 loopt er een kabel naar de wan-poort van de door mij aangeschafte asus RT-N66U. De andere personen die hier wonen maken niet/nauwelijks gebruik van het internet en de gene die er gebruik van maken hebben genoeg aan de wifi van de EB V10.

De huidige setup is als volgt:

..........................[WIFI voor overige bewoners]
......................... \ \ || //
----[glaskast]-----[EB V10]----[Asus RT-N66U]---- televisiekastje/computer/receiver.
...............................................\\ || ////
...............................................[WIFI voor mij/vriendin]

Het televisiekastje van kpn die bekabelt achter mijn asus hangt vergt dat de asus word ingesteld in "Access Point(AP) mode" want bij de instelling "Wireless router mode (Default)" kan ik wel internetten maar werkt het televisiekastje niet.
de overige 2 modus zijn "Repeater mode " & "Media bridge" geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Ik lees overal verhalen over dit dat zus en zo instellen maar dit zijn dingen waar ik helaas geen kaas van heb gegeten en ook met enig sinds klooien en googelen kom ik voor mijn gevoel niet tot de juiste instellingen. een X aantal keren per dag ligt het internet er spontaan uit. Dan verschijnt er in mijn chrome browser DNS probe......

Iets wat ik eerder al uitgevogeld had was de optie "Enable IGMP Snooping" deze optie staat onder wireless->professional. Als ik deze optie op default laat staan dan kan ik niet /nauwelijks internetten over de wifi omdat ie op de een of andere manier het signaal wat ie binnen krijgt voor het televisiekastje over de wifi eruit gooit. zodoende blijft er geen "bandbreedte (of wat het ook is) over om nog snel te kunnen internetten via wifi.

Is er iemand die mij kan helpen met de juiste setup?
Ik heb de toeganscodes om zowel de EB V10 als de Asus te configureren...

Wellicht iemand die via teamvieuwer kan helpen of het geduld heeft om via een replay of PB uitleg te geven oid?

mvg,
Jeroen

[ Voor 10% gewijzigd door erg op 25-12-2015 23:56 ]

Mijn bakkie

• erg
Ik ben inmiddels geholpen via PB's!

Mijn bakkie

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Kun je ons vertellen wat de oplossing was zodat anderen met hetzelfde probleem de oplossing weten.

• erg
Er was niet zozeer een probleem. Er was een bepaalde wens en daarbij had ik de passende settings nodig en gezien ik van netwerken geen kaas gegeten heb had ik iemand nodig die het me in hap-klare brokken wilde voorschotelen.

een leuk weetje voor de mensen die een router achter hun experia box hebben handen (maakt niet uit welke versie) is wel dat als je op de router achter je experia box je tv kastje hangt (in mijn geval mijn kpn interactieve tv kastje) dat je bij wireless settings in de router die achter je router hangt even moet zoeken naar de optie "Enable IGMP Snooping" dit voorkomt dat je wifi plat komt te liggen zodra je je televisiekastje aanzet doordat je router anders de televisiesignalen over de wifi heen gooit waardoor er geen bandbreedte overblijft voor het internetverkeer.

Mijn bakkie