Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522574

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe of tweedehandse speakers om te combineren met mijn sub (svs pb12-nsd)
Liever geen melkpakjes en het liefst ook geen vloerstaanders als dat kan want daar heb ik de ruimte niet voor zou eventueel wel kunnen maar dan moet ik me hele woning anders inrichten (niet zon zin in)

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan 300 euro mocht dat niet lukken dan door sparen..

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
50% muziek 50% films te kunnen luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb bij een bekende naar een dali set geluisterd maar dat valt ver buiten mijn budget helaas.. dus waarschijnlijk word het tweedehands.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag iets wat bij mijn sub past, sub staat nu op 80hertz en de speakers die ik er nu bij heb zijn bij elkaar geraapte goedkope speakers boekenplank speakers wie niet laag gaan.. dus ik mis op dit moment wat mid potentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En je mist budget. Die SVSis een dijk van een sub die het gewoon verdient om naast fatsoenlijke speakers te staan. Voor 200 euro ga je echt geen fatsoenlijke speakerset kopen die met je sub matcht. Je wilt twee vloerstaanders, een center en een paar rears (bookshelves kan voldoende zijn) en dan zit je toch echt al snel aan de 800 euro.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm daar was ik al bang voor..
Aan wat moet ik dan ongeveer denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Op zich wel bijzonder dat je deze subwoofer hebt gekocht (of gekregen), terwijl de overige speakers te wensen over laten. Ik ben zelf op dit moment aan het kijken naar subwoofers. Het advies wat regelmatig terugkomt is dat men, om kwaliteit te matchen, op zoek gaat naar een subwoofer welke minimaal hetzelfde kost als 1 front speaker.

Andersom zou dus hetzelfde gelden. Mogelijk is de door The Eagle genoemde richtprijs van €800,- dan nog wat aan de lage kant. Het geluk is wel dat die subwoofer aardig wat in zijn mars heeft, waardoor de overige speakers niet zo laag hoeven te gaan.

Het beste wat je kan doen is naar een audiowinkel gaan en daar kijken wat er voor je huidige budget te krijgen is. Kom je iets tegen waar je helemaal weg van bent, dan heb je geluk en hoef je niet verder te sparen.

Ik heb zelf alleen ervaring met de Dali Zensor en de Zensor 1 scoort over het algemeen zeer goed. Deze kosten €300,- voor 2 speakers. Je zou op die manier je set langzaam kunnen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

LA-384 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:53:
Het beste wat je kan doen is naar een audiowinkel gaan en daar kijken wat er voor je huidige budget te krijgen is.
Het betreft audio, naar audio kijk je niet, naar audio luister je.
Schilderijtjes, daar ga je naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 176232 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:04:
[...]
Het betreft audio, naar audio kijk je niet, naar audio luister je.
Schilderijtjes, daar ga je naar kijken.
"Liever geen melkpakjes en het liefst ook geen vloerstaanders", en daar zal ie dan als eerste niet naar OMKIJKEN in de audiowinkel, en als wel iets gevonden zou hebben wat hem aan zou kunnen staan dan is ie aan beluisteren toegekomen. Of zou ie het beter allemaal op de tast en het gehoor kunnen doen, met blinddoek voor bijvoorbeeld? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mhmm ja lastig. Ik heb gekozen voor een goede sub omdat ik zelf het laag weergave erg mooi vind heb deze tweedehands voor een goede prijs kunnen overnemen vandaar..

Dan moet ik langzaam gaan opbouwen want ik kan niet gelijk 1000 euro besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 12:52

VPI

Waar wil je het op gaan aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:12:
"Liever geen melkpakjes en het liefst ook geen vloerstaanders", en daar zal ie dan als eerste niet naar OMKIJKEN in de audiowinkel, en als wel iets gevonden zou hebben wat hem aan zou kunnen staan dan is ie aan beluisteren toegekomen. Of zou ie het beter allemaal op de tast en het gehoor kunnen doen, met blinddoek voor bijvoorbeeld? 8)
Helemaal geen verkeerde aanpak eigenlijk. Dan weet je in elk geval zeker dat je je niet laat misleiden door looks en puur voor het geluid gaat. Daarnaast wordt het gehoor ook nog eens versterkt als andere zintuigen worden weggenomen.
Bron: Daredevil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het word aangesloten op de onkyo tx-sr503e..

En ja die blinddoek wie weet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik zou dan kiezen voor een tweedehands set en alleen de fronts en center aanschaffen. De rears gebruik je de oudjes voor tijdelijk en bouw je uit.

Kijk wel even naar beschikbaarheid, als je wil uitbreiden dan moet t spul er nog wel zijn.

Ik heb zelf goede ervaringen met tannoy's: zagen er niet subliem uit, wel veel geluid voor het geld!

http://link.marktplaats.nl/m979145778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smithkj schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:33:
Ik zou dan kiezen voor een tweedehands set en alleen de fronts en center aanschaffen. De rears gebruik je de oudjes voor tijdelijk en bouw je uit.

Kijk wel even naar beschikbaarheid, als je wil uitbreiden dan moet t spul er nog wel zijn.

Ik heb zelf goede ervaringen met tannoy's: zagen er niet subliem uit, wel veel geluid voor het geld!

http://link.marktplaats.nl/m979145778
Klopt dat setje heb ik ook zien staan en heb daar een paar dagen geleden research op gedaan, schijnen goede speakers te zijn voor het geld het enigste minpunt schijnt de center te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Je kunt nog eventueel de mercury center aanschaffen als upgrade. Die heb ik (nu nog even) en doet t prima!

Je kunt ook mercury fronts kopen en dan met 3.1 starten.

Bottomline: volgens mij kun je met tannoy veel waarde voor je (krappe) budget krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smithkj schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:44:
Je kunt nog eventueel de mercury center aanschaffen als upgrade. Die heb ik (nu nog even) en doet t prima!

Je kunt ook mercury fronts kopen en dan met 3.1 starten.

Bottomline: volgens mij kun je met tannoy veel waarde voor je (krappe) budget krijgen.
Mhmm ja ook een idee, mijn oma heeft een marantz receiver met tannoy zuilen..
Komt ook erg mooi geluid uit.

Op dit moment ben ik een beetje aan het kloten met de sub heb hem nog maar een weekje maar ben nog steeds niet 100% tevreden, ligt aan instellingen en sub positie maar langzamerhand kom ik dichterbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 21:50

Hokkie

Hello

Ik zou die sub retour winkel doen en voor dat geld 2 mooie fronts kopen. Just my 2 cents...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hokkie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:50:
Ik zou die sub retour winkel doen en voor dat geld 2 mooie fronts kopen. Just my 2 cents...
Dat is hetzelfde als ik nu zou gewoon wacht tot ik genoeg geld heb om goede fronts te kopen..
Want die sub komt er toch vroeg of laat.

En zo slecht klinkt het nu ook alweer niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Anoniem: 522574 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:48:
Mhmm ja lastig. Ik heb gekozen voor een goede sub omdat ik zelf het laag weergave erg mooi vind heb deze tweedehands voor een goede prijs kunnen overnemen vandaar..
Dan moet ik langzaam gaan opbouwen want ik kan niet gelijk 1000 euro besteden
Je houdt de schade ook beperkt als je als frontspeakers iets als een Boston Acoustics kiest bijv. de A250.
Die is op MP zeer betaalbaar te koop voor rond de €200,-
Het zijn vloerstaanders ja, maar het zijn geen joekels.

De A360 is leuker, maar wel duurder en komt op MP maar sporadisch voorbij.

Zet daar voor de rear surround een stel A25/A26 bij en je hebt een zeer goed klinkende set waarvan de eventuele tekortkomingen in het laag ruimschoots door je SVS worden gecompenseerd en je blijft binnen je budget. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:38:
[...]

Je houdt de schade ook beperkt als je als frontspeakers iets als een Boston Acoustics kiest bijv. de A250.
Die is op MP zeer betaalbaar te koop voor rond de €200,-
Het zijn vloerstaanders ja, maar het zijn geen joekels.

De A360 is leuker, maar wel duurder en komt op MP maar sporadisch voorbij.

Zet daar voor de rear surround een stel A25/A26 bij en je hebt een zeer goed klinkende set waarvan de eventuele tekortkomingen in het laag ruimschoots door je SVS worden gecompenseerd en je blijft binnen je budget. ;)
Inderdaad dat is ook een goede optie, moet ik marktplaats een beetje in de gaten houden, op dit moment zijn er twee setjes die te koop worden aangeboden alleen een beetje ver weg
Pagina: 1