Toon posts:

12 gb ddr3, maar 3,92gb beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

Ik heb een aantal dagen geleden 2 geheugenstrips gekocht van Nanya. Het gaat om een 4gb 1337mhz model, 8 gb in totaal dus. Er zit momenteel al een strip Kingston 4gb 1337mhz in.

Ik heb al overal gezocht op het internet, maar een duidelijke oplossing is er voor mij nog niet.

- Ik heb een 64-bits systeem en Windows 7 Home Premium, waarmee ik in principe dus zou kunnen uitbreiden tot 16gb.
- Windows 7 leest de geheugenkaarten wel, maar zodra ik in de BIOS ga kijken zie ik maar 4gb staan.
- Maximum geheugen in msconfig staat goed ingesteld.
- Al in verschillende opstellingen uitgeprobeerd. Het rare is dat er overal wordt aangegeven dat de 2 dezelfde strips het beste in dezelfde gekleurde slot moeten, in mijn geval is dat dus in 1/3 of 2/4. In beiden opstellingen wil mijn pc niet opstarten. Tot nu toe start de pc alleen wanneer ik de Kingston in slot 1 doe en de Nanya's in slot 3 en 4, met andere opstellingen start de pc niet.

Wie heeft de oplossing voor mij?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk moederbord, welke chipset? Wat gebeurt er als je alleen de Nanya RAM gebruikt? Staat het op de compatibiliteitslijst van het moederbord/chipset?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Is je BIOS up-to-date?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53
Als je systeem het in de bios al niet ziet, denk ik dat het aan je moederbord ligt. Je geeft echter niet aan wat voor moederbord je hebt, dus dat is lastig te verifiëren.

[ Voor 95% gewijzigd door White Feather op 26-12-2015 11:02 ]