Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 720813

Topicstarter
Ik heb een vraag, Sinds gisteren kan ik mijn pc niet meer opstarten. Als ik de powerknop aan zet, gaat de fan aan en weer uit. Vervolgens stopt het led-lampje van de powerknop ermee en begint weer kort te branden. Dit blijft hij herhalen.

Ik heb de CMOS jumpers al gewijzigd maar werkt niet. Ik heb wel met ccleaner de registry opgeschoond, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 09:04
Hoor je een piepje van de power-on self-test? zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan een component van je pc. Probeer te starten zonder videokaart, met ander ram geheugen of een andere HDD (mits mogelijk). verhelpt dit het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja alles eraf gehaald blijft zelfde probleem. Zitten 2 disks in, memory weggehaald.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 720813 op 25-12-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

En begin eens met het geven van de volledige specificaties van de pc.
Heb vandaag niet mijn glazen bol bij mij ;) , dit kan aan veel zaken liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Q-motion pc intel corei7 moederbord foxconn p55mx series. 8 gig ram. Radion videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze al doorgewerkt?
Zo ja, wat waren de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 09:04
welke piepjes hoor je bij de POST test? kan je de bios nog in? http://dutch.softmyhard.c...-het-ami-bios-audio-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 720813 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:42:
Het is een Q-motion pc intel corei7 moederbord foxconn p55mx series. 8 gig ram. Radion videokaart.
De volledige specificaties graag, niet de helft van de onderdelen niet benoemen en van de andere helft het halve typenummer, want dan is het nog steeds niet duidelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee kan de bios niet in. fan draait 3 tellen stopt. systeem gaat weer aan, fan start en stopt. gaat in loop verder. hoe kan ik eenvoudig testen of de voeding kapot is? maw wat zijn de symptomen die erbij horen,

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 720813 op 26-12-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen vraag is hier te simpel maar we verwachten wél bij een probleem een volledige beschrijving van waar je systeem uit bestaat. Niemand hier kan ruiken wat je hebt. Als je dus goede hulp wilt, zul je met véél meer informatie moeten komen.

Hetzelfde geld voor eigen oplossend vermogen. Zomaar je probleem hier dumpen past niet bij Tweakers. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem te verhelpen?

Deze beide zaken ontbreken nog. Vul dit aan, anders gaat je topic helaas op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok sluit maar af. Ik ga zelf wel verder zoeken. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi specifieke Specs heb ik niet paraat. Staan wel op mijn pc, maar daar kan ik dus niet in. Ook het bestelformulier kan ik niet zo snel vinden.

@br00ky meer dan de omschrijving die ik al gegeven heb is er niet. PC aan, fan start etc.... zie in vorige posts.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 720813 op 26-12-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 21:48
Anoniem: 720813 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:52:
Ok sluit maar af. Ik ga zelf wel verder zoeken. Bedankt voor de hulp
Wat is dit voor onzin?! :?
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:05:
Waarom wil je de specs niet posten?
Ach het past wel bij het profiel van Pipo9999; staat ook heel weinig in vermeldt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je het zakelijk willen houden aub Joop.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 720813 op 26-12-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Anoniem: 720813 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:04:
nee kan de bios niet in. fan draait 3 tellen stopt. systeem gaat weer aan, fan start en stopt. gaat in loop verder. hoe kan ik eenvoudig testen of de voeding kapot is? maw wat zijn de symptomen die erbij horen,
Ehh de symptonen die je zelf al beschrijft? :)
Probeer dus ergens een andere (test) voeding te regelen.
En als de voeding niet het probleem mocht zijn: haal ook eens de cpu los (voorzichtig! ook met de koeler e.d) nieuw dun laagje koelprut erop en weer bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Merk en type staat gewoon vermeld op elk onderdeel, enige wat je moet doen is het zijpaneel eraf halen en dat moet sowieso, de PC repareert zichzelf immers niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt het een beetje op dit? Aankoop nieuwe PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

Heb zelf 2 Qmotions gehad (Pentium 3 en Pentium 4 tijdperk), ook wel eens Qmotions ter reparatie gezien, en meestal zit er in die dingen niet echt een hele goede voeding.

Geen plofvoeding, maar wel eentje die na 3 jaar ofzo problemen krijgt met het leveren van de juiste spanning, en dan metname bij het inschakelen van een koude start.

Verwacht ook dat het probleem in de voeding zit.

Is heel makkelijk te zien welke voeding het is, zijpaneel eraf en even op de sticker kijken, staat alles op.
Pagina: 1