Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Beste lezer,

Eind september(de 30e) heb ik een clevo p650SE overgenomen van een mede-tweaker. De laptop was van eind maart van dit jaar en had dus nog ongeveer anderhalf jaar garantie toen ik de laptop overnam. Begin november begon de laptop toch veel lawaai te maken en heb ik contact gezocht met laptopplus. Zij gaven aan dat het verstandig was om de laptop een keer langs te brengen voor een controle. Omdat ik toen niet zoveel tijd had, heb ik ongeveer een week geleden nog een keer gebeld. Zij gaven hetzelfde antwoord en gelukkig was het vakantie, dus genoeg tijd om de laptop langs te brengen voor controle.

Na de tocht kwam ik daar aan en werd er verteld dat ik de koelpasta moest laten vervangen, a 40 euro (voor een complete onderhoudsbeurt). Van te voren dacht ik dat dit gewoon bij de garantie hoorde(de laptop maakte zoveel lawaai, cpu werd 95 graden, dat de laptop niet meer goed functioneerde vergeleken met wat het zou moeten zijn). Maar goed, na die tocht had ik dat toch maar geaccepteerd met een handtekening vooraf en achteraf.

Ik lees vandaag helaas pas op de site dat die 40 euro ook nog een viruscheck, driver-update en stresstest zou moeten bevatten. Dit is zeker niet gebeurt, want ze konden de laptop niet in (wachtwoorden) en ik zat er praktisch naast.

Nu is mijn vraag eigenlijk of het vervangen van de koelpasta, na 9 maanden gebruik, überhaupt wel een onderhoudsbeurt zou moeten zijn, a 40 euro. Zij hadden namelijk ook aangegeven dat 95 graden niet normaal was.
Daarnaast is de onderhoudsbeurt dus niet helemaal afgeleverd, omdat de viruscheck, driver-update en stresstest inbegrepen zijn.(of lees ik dat verkeerd op https://www.laptopplus.nl/reparaties#reparatie ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:42
Je accepteert een onderhoudsbeurt die 40 euro kost, dit is dan toch wel duidelijk dat het niet onder garantie valt. Het feit dat de onderhoudsbeurt niet compleet is uitgevoerd is een ander verhaal, hiervoor zou je misschien met de shop zelf eerst over moeten praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:35
Dan ga je er nog eens heen en vraag je ze vriendelijk om die viruschick, driver-update en stresstest ALSNOG uit te voeren.
Als je daar niet de tijd voor hebt, ben ik bang dat je ook geen tijd hebt om juridisch een strijd aan te gaan voor die 40 euro.

Een onderhoudsbeurt is iets heel anders dan garantie.
Op een auto heb je ook vaak minimaal 2 jaar garantie, maar toch moet je jaarlijks een onderhoudsbeurt laten plegen.
Door het accepteren van de onderhoudsbeurt erken je eigenlijk dat dit niet onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Neem even contact met ons op via de mail s.v.p., regelen we wel een 'tegemoetkoming'.

Bij de reparatievoorwaarden, welke u ter plaatse tekent, geven we aan dat als we geen toegang hebben, we bepaalde zaken inderdaad niet uitvoeren, omdat we dit niet kunnen en als u niet uw wachtwoord afgeeft, of een tijdelijk acccount voor ons maakt, wordt het wel heel lastig om driver updates en virus checks te doen. Maar 't is ook het minste werk, omdat het semi geautomatiseerd is logischerwijs. :).

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:33
Ik persoonlijk ben van mening dat dit gewoon garantiewerk zou moeten zijn en vindt het geen stijl dat Laptopplus hiervoor TS een onderhoudsbeurt van 40 euro aansmeert.

Gebruiker komt voor een mankement onder garantie en loopt weg met een slecht uitgevoerde onderhoudsbeurt die na minder dan een jaar echt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:29
Gadgeteer schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:40:
Ik persoonlijk ben van mening dat dit gewoon garantiewerk zou moeten zijn en vindt het geen stijl dat Laptopplus hiervoor TS een onderhoudsbeurt van 40 euro aansmeert.

Gebruiker komt voor een mankement onder garantie en loopt weg met een slecht uitgevoerde onderhoudsbeurt die na minder dan een jaar echt niet nodig is.
Wat is er slecht uitgevoerd dan? Koelpasta lijkt correct vervangen (geen idee of dit garantie is, normaliter moet je deze voor zover ik weet om de zoveel tijd vervangen om correcte prestaties te waarborgen, net als dat je bij apparaten met een motor zo nu en dan vloeistoffen moet vervangen wat ook geen garantie werk is als er nog garantie op zit) en als netjes vermeld wordt dat bepaalde zaken niet gedaan kunnen worden als de gebruiker geen toegang heeft geregeld tot het apparaat die nodig is voor die zaken zie ik niet waarom dat slecht zou zijn.

Wil niet zeggen dat ik zeg dat de rekening per definitie terecht vind, ik vind echter ook niet dat je kan spreken van een slecht uitgevoerde onderhoudsbeurt zonder de details te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Dennism schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:47:
[...]

Wat is er slecht uitgevoerd dan? Koelpasta lijkt correct vervangen (geen idee of dit garantie is, normaliter moet je deze voor zover ik weet om de zoveel tijd vervangen om correcte prestaties te waarborgen, net als dat je bij apparaten met een motor zo nu en dan vloeistoffen moet vervangen wat ook geen garantie werk is als er nog garantie op zit) en als netjes vermeld wordt dat bepaalde zaken niet gedaan kunnen worden als de gebruiker geen toegang heeft geregeld tot het apparaat die nodig is voor die zaken zie ik niet waarom dat slecht zou zijn.

Wil niet zeggen dat ik zeg dat de rekening per definitie terecht vind, ik vind echter ook niet dat je kan spreken van een slecht uitgevoerde onderhoudsbeurt zonder de details te kennen.
Niet compleet uitgevoerd, wel het complete bedrag rekenen vind ik slecht. Vooral omdat de eigenaar ernaast zat en ze dus even hadden kunnen vragen. Niet communiceren vindt ik ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 20:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aangezien de laptop nog anderhalf jaar garantie heeft ten tijde van het melden van het issue, ga ik er gemakshalve vanuit dat er 2 jaar garantie minimaal aanwezig is of in ieder geval de garantie afhandeling voldoet aan Nederlands recht. Persoonlijk heb ik veel garantie afhandelingen geregeld in het verleden en kan daar redelijk over mee praten, al zeg ik het zelf.

In een dergelijke geval kun en mag je niet spreken over onderhoud op hardware. Koelpasta moet zeker twee jaar mee kunnen gaan en niet na een half jaar vervangen moeten worden. Hier spreek je niet over nodig onderhoud, maar over een verborgen gebrek. Dit is iets wat garantie afgehandeld zou moeten worden en niet onder een prijskaartje van een 40 euro afgehandeld moeten worden onder de noemer onderhoud.

Daarnaast onderhoud uitvoeren, maar niet alles uitvoeren omdat men niet kan inloggen terwijl de eigenaar zit te wachten is een ongelooflijk slecht excuus. Ik denk dat dit als nog netjes opgelost kan worden door de als nog onder een garantie claim af te handelen en de 40 euro retour te storten aan de topic starter.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Wij haalden er niet 1,2, 3 uit op dat de gebruiker gewacht heeft, maar de reactie 'ongelooflijk slecht excuus' klinkt ook weer niet echt Moderator waardig :).

Nogmaals, als de gebruiker even rechtstreeks contact met ons opneemt via e-mail of telefoon regelen we het gewoon, maar we gaan het hier niet 'uitvechten' :)

PS. Wellicht ten overvloed, maar sta er even bij stil dat wellicht pasta opnieuw aanbrengen nodig was omdat de vorige eigenaar het zelf ook al gedaan heeft en niet correct is aangebracht? Dat valt onder 'onvakkundige modificaties' en valt dan buiten garantie. Niet dat we zeggen dat dit het geval was, het onbreekt ons momenteel aan de inhoudelijke antwoorden om dit te bevestigen, danwel te ontkrachten, maar het behoort tot de mogelijkheden.

[ Voor 41% gewijzigd door laptopplus op 28-12-2015 13:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 20:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

laptopplus schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:08:
Wij haalden er niet 1,2, 3 uit op dat de gebruiker gewacht heeft, maar de reactie 'ongelooflijk slecht excuus' klinkt ook weer niet echt Moderator waardig :).

Nogmaals, als de gebruiker even rechtstreeks contact met ons opneemt via e-mail of telefoon regelen we het gewoon, maar we gaan het hier niet 'uitvechten' :)
Uit het verhaal van de TS is af te leiden dat hij een redelijk rit heeft moeten maken en door de opmerking handtekening voor- en achteraf kan je wel opmaken dat hij heeft gewacht totdat hij de laptop weer mee retour kon nemen. Andere reacties lezende ben ik niet de enige die dit zo leest.

"ongelooflijk slecht excuus", ja, je mag ervan denken wat je er van vindt. Ik als moderator en ook de nodige ervaring op het gebied van garantie afhandeling vind het onderneming onwaardig om een dergelijk issue binnen garantie voor te laten betalen. Zeker als het product, in dit geval een laptop, nog binnen het eerste jaar garantie valt.

Daarnaast, dat de TS gewacht heeft had ook nu niet uit het topic opgevallen moeten zijn, maar op het moment dat de laptop door jullie in behandeling is genomen. Ik mag toch aannemen dat je wel door hebt dat betreffende persoon wacht tot de laptop gereed is. Ik neem aan (nogmaals) dit je dit direct bespreekt, want ik kan mij voorstellen dat jullie niet alles direct kunnen behandelen wat fysiek aangedragen wordt.

Even een nuance aanbrengen, mijn reacties zijn gebaseerd op de informatie die hier wordt weergeven en dan sta ik ook achter wat ik heb neer getikt.

Mocht er door de huidige of vorige eigenaar eigenhandig de laptop opengeschroefd zijn om de koelpasta te vervangen en hierbij is bijvoorbeeld teveel koelpasta gebruikt of van het verkeerde type, dan kan ik mij voorstellen dat dit niet meer onder garantie valt.

Er is dan onkundig met de laptop omgesprongen. Het vervangen van deze koelpasta en het opnieuw aanbrengen van de juiste koelpasta voor een 40 euro lijkt dan niet zo gek, gezien de tijd die je nodig bent bij de gemiddelde laptop om deze zover open te maken om bij CPU/GPU te komen en de koelpasta aan te vervangen.

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 28-12-2015 15:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
laptopplus schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:08:

PS. Wellicht ten overvloed, maar sta er even bij stil dat wellicht pasta opnieuw aanbrengen nodig was omdat de vorige eigenaar het zelf ook al gedaan heeft en niet correct is aangebracht? Dat valt onder 'onvakkundige modificaties' en valt dan buiten garantie. Niet dat we zeggen dat dit het geval was, het onbreekt ons momenteel aan de inhoudelijke antwoorden om dit te bevestigen, danwel te ontkrachten, maar het behoort tot de mogelijkheden.
Dat jullie het netjes willen oplossen is top.

Dat je dan toch nog even moet melden: ".. maar sta er even bij stil dat wellicht pasta opnieuw aanbrengen nodig was omdat de vorige eigenaar het zelf ook al gedaan heeft en niet correct is aangebracht? Dat valt onder 'onvakkundige modificaties' en valt dan buiten garantie.." valt mij persoonlijk weer wel even zwaar tegen. Dat argument had aangevoerd kunnen worden op moment van de reparatie, door dat direct even te laten zien aan de aanwezige eigenaar. Het mag geen argument worden om de vreemde gang van zaken goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Gadgeteer schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:28:
[...]

Dat jullie het netjes willen oplossen is top.

Dat je dan toch nog even moet melden: ".. maar sta er even bij stil dat wellicht pasta opnieuw aanbrengen nodig was omdat de vorige eigenaar het zelf ook al gedaan heeft en niet correct is aangebracht? Dat valt onder 'onvakkundige modificaties' en valt dan buiten garantie.." valt mij persoonlijk weer wel even zwaar tegen. Dat argument had aangevoerd kunnen worden op moment van de reparatie, door dat direct even te laten zien aan de aanwezige eigenaar. Het mag geen argument worden om de vreemde gang van zaken goed te praten.
Mee eens, had gemeld moeten worden als dit het geval was in een dergelijke situatie, maar dat terzijde, gaat het nu ook niet om, was even een kanttekening bij de reacties an sich, er kan wel degelijk een goede reden zijn om te laten betalen onder garantie.

Maar zoals aangegeven, we nemen zelf wel even contact op met de desbetreffende relatie en lossen dat samen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Beste allemaal,

Ondertussen heb ik een mailtje gehad van laptopplus. Zij hebben alles aan mij uitgelegd, zodat alles duidelijk is. Daarnaast gaan ze de 40 euro terugstorten, omdat er iets fout was gegaan. Als ik de kern van het verhaal hier even mag plaatsen:

Het is pas een onderhoudsbeurt als de pasta door de eigenaar vervangen is en daarbij foutief aangebracht is. Als dit zo is, dan zullen zij dat laten blijken en zal het een onderhoudsbeurt worden. Het is dan namelijk niet meer de fout van het bedrijf, maar van de eigenaar en zal het niet meer onder garantie vallen.(als ik dit fout heb geformuleerd, moet laptopplus mij even een berichtje sturen zodat ik het kan wijzigen)

Top opgelost door laptopplus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Onvakkundige modificaties vallen niet onder garantiebepalingen.

Wat we in uw geval anders hadden moeten doen is het even bespreken / tonen aan u, dan had u op dat moment altijd zelf nog kunnen besluiten het niet te laten uitvoeren door ons en het zelf te doen, danwel te constateren dat hetgeen we zeggen klopt.

Eigenlijk werkt het een beetje hetzelfde als bij een autogarage, als u uw uitlaat laat vervangen en u komt de auto ophalen, moet men de defecte uitlaat kunnen laten zien.
Wij hadden het u gewoon moeten laten zien, dan was het duidelijk voor u geweest en had u achteraf geen vragen gehad.

PS. Warmteprobleem wel verholpen nu? Want dat lezen we even niet zo snel terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
De warmteproblemen zijn helemaal weg. De temperatuur van de cpu en gpu waren eerst max 95 en max 76 en nu zijn ze naar max 76 en max 56 graden gegaan. Het heeft dus goed geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is stofvrij maken al een flinke verbetering. Dat dit onder garantie zou moeten vallen ben ik het niet mee eens. Dan kan je bij een auto al het onderhoud ook onder garantie laten vallen. Verder vind ik 40 euro best een redelijke prijs voor koelpasta vervangen en schoonmaken. Verder gaat de TS akkoord, het werk word goed uitgevoerd en komt dan later met aanzetten dat het garantie zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

DaanfunnyQ schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:06:
De warmteproblemen zijn helemaal weg. De temperatuur van de cpu en gpu waren eerst max 95 en max 76 en nu zijn ze naar max 76 en max 56 graden gegaan. Het heeft dus goed geholpen!
Nice! Mijn collega gaf al aan dat de koelpasta inderdaad niet lekker aangebracht was en dat dit de oorzaak zou kunnen zijn, maar hij had hem ook even getest natuurlijk, dus dat het beter was, geloof ik wel, maar goed om te lezen dat je het zelf ook zo ervaart en met hele mooie temperaturen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 12:34
PilatuS schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:11:
Dat dit onder garantie zou moeten vallen ben ik het niet mee eens. Dan kan je bij een auto al het onderhoud ook onder garantie laten vallen.
Bij een auto staat er in de handleiding vast wel wat over regelmatig onderhoud, met gespecificeerde onderhoudsintervallen - en dan is het logisch dat de kosten voor onderhoud niet onder garantie vallen, lijkt mij. Als bij een laptop in de handleiding ook staat dat je jaarlijks het ding moet wegbrengen voor een onderhoudsbeurt, dan zou het vergelijkbaar zijn.

Nu, als zo iets NIET in de handleiding staat, dan mag je verwachten dat een laptop vanaf de fabriek geen onderhoud nodig heeft gedurende de garantietermijn - en als er dan problemen zijn met koeling o.i.d., dat het onder garantie wordt opgelost.

Uiteraard onder de aanname dat er niet zelf aan het koelsysteem geprutst is en de laptop op een normale manier gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:48:
[...]

Bij een auto staat er in de handleiding vast wel wat over regelmatig onderhoud, met gespecificeerde onderhoudsintervallen - en dan is het logisch dat de kosten voor onderhoud niet onder garantie vallen, lijkt mij. Als bij een laptop in de handleiding ook staat dat je jaarlijks het ding moet wegbrengen voor een onderhoudsbeurt, dan zou het vergelijkbaar zijn.

Nu, als zo iets NIET in de handleiding staat, dan mag je verwachten dat een laptop vanaf de fabriek geen onderhoud nodig heeft gedurende de garantietermijn - en als er dan problemen zijn met koeling o.i.d., dat het onder garantie wordt opgelost.

Uiteraard onder de aanname dat er niet zelf aan het koelsysteem geprutst is en de laptop op een normale manier gebruikt wordt.
Ik denk niet dat het zo simpel is dat alles hierover in de handleiding moet staan. Er zijn genoeg situaties waarbij de gebruiker zelf verantwoordelijk is. Er zijn ook mensen die een laptop constant in bed gebruiken met een hoop stof en haren van huisdieren. Dan zit een koelsysteem binnen 1 jaar zo vol dat de laptop uitvalt door hitteproblemen. Ik vind niet dat je dan kan stellen dat dit garantie zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is heel simpel: het product moet doen wat men ervan zou verwachten, die verwachting wordt beinvloed door productspecifieke mededelingen van de fabrikant/leverancier en wat 'algemene kennis' is. Doorgaans zal men bijvoorbeeld weten dat een laptop niet onder water zal werken (daarnaast staat ook vaak in de documentatie vermeld dat vocht de werking negatief kan beinvloeden, als een laptop onder water werkt zal dat meestal ook specifiek worden besproken), hoeveel stof met welke partikelformaten etc in de omgeving mag zijn is denk ik toch minder bekend. Als een laptop normaal gebruikt in een huishouden (en huishoudens hebben regelmatig huisdieren) problemen krijgt, is dat in beginsel wel een garantiegeval zou ik zeggen, tenzij men kan bewijzen dat er een abnormale stofblootstelling is geweest, of tenzij hierover mededelingen zijn gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 28-12-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan toch pas achteraf zien of iemand anders ondeskundig heeft gehandeld en waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden. Dat hoeft niet perse de vorige eigenaar te zijn maar dat kan ook in het bedrijf zijn gedaan. Daarnaast vind ik maar 20 graden verschil niet eens erg groot. Eigenlijk is het gewoon weer wachten tot de volgende beurt.

Dat was ook met diverse andere laptops waarbij ze een GPU en CPU op een heatpipe hadden gezet waardoor het vragen was om problemen want de warmte van de CPU kwam langs de GPU en die moest ook de warmte kwijt waardoor nieuwe koelpasta wel steeds nodig was vanwege de warmteafgifte.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

itsalex schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:02:
Je kan toch pas achteraf zien of iemand anders ondeskundig heeft gehandeld en waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden. Dat hoeft niet perse de vorige eigenaar te zijn maar dat kan ook in het bedrijf zijn gedaan. Daarnaast vind ik maar 20 graden verschil niet eens erg groot. Eigenlijk is het gewoon weer wachten tot de volgende beurt.

Dat was ook met diverse andere laptops waarbij ze een GPU en CPU op een heatpipe hadden gezet waardoor het vragen was om problemen want de warmte van de CPU kwam langs de GPU en die moest ook de warmte kwijt waardoor nieuwe koelpasta wel steeds nodig was vanwege de warmteafgifte.
In dit geval wel redelijk duidelijk dat de koelpasta niet correct was aangebracht en dat dit ook de oorzaak van de hogere temperaturen was.

Vervangen ervan was dus op korte termijn, en met onze ervaring durf ik ook te zeggen voor de lange termijn, de oplossing.

Of het nu door ons foutief is aangebracht of de gebruikers staat hier niet ter discussie overigens, maar de wetgeving is wel duidelijk dat na 6 maanden na aankoop de bewijslast bij de gebruiker ligt en niet meer bij ons, maar desalnietemin hebben we het als een service request afgehandeld in deze, hadden we natuurlijk direct moeten doen, maar goed, waar mensen werken worden fouten gemaakt en we lossen die op.

Volgens ons zit overigens ook juist DAAR de kracht van een leverancier, het oplossen van problemen en fouten en ook zelf het boetekleed durven aan te trekken in sommige situaties. Garantie is leuk, maar er zijn legio voorbeelden van garantiegevallen waarbij de leverancier er toch net iets anders over denkt en er een eigen interepretatie op nahoudt.

Volgens de TS na tevredenheid opgelost zoals hierboven te lezen, dus iedereen in deze blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Uiteraard netjes dat dit is opgelost maar ik ben toch een beetje benieuwd:
laptopplus schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:55:
[...]

In dit geval wel redelijk duidelijk dat de koelpasta niet correct was aangebracht en dat dit ook de oorzaak van de hogere temperaturen was.
Achteraf...

Misschien vanaf fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Gadgeteer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:22:
Uiteraard netjes dat dit is opgelost maar ik ben toch een beetje benieuwd:

[...]

Achteraf...

Misschien vanaf fabriek?
Zou ook nog gekund hebben, maar deze komen met plakkers en die was al vervangen door normale pasta, dus dat als oorzaak is in dit geval al uitgesloten.

[ Voor 27% gewijzigd door laptopplus op 29-12-2015 18:40 ]

Pagina: 1