Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een werk en chill laptop. Budget 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop waar gemakkelijk op gewerkt kan worden, makkelijk meerdere browsers/filmpjes openen en mogelijk photoshoppen.
Daarnaast het liefst 1080p youtube/netflix kunnen kijken zonder lag. Voor de rest hoeft er niet op gegamed te worden.

Het budget is 500 euro, ik had zelf al deze gespot pricewatch: Lenovo G50-80 80E502UFNX

Voor de rest moet de laptop makkelijk mee te nemen zijn en een reselijke accu duur is ook wel handig.

Ben beniuewd naar jullie advies,

Alvast bedankt.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die laptop heb ik het kleine broertje van (g40-80). Deze geupgraded met een latje extra 4GB á 22euro en een SSD 250GB Samsung evo 850 ah €80. Zeer snelle laptop. Moet wel zeggen dat het toetsenbord niet al te fijn is, met name dat in het midden het zogenoemde 'flex' euvel aanwezig is. Dat houdt in dat bij het indrukken van de toetsen dat gedeelte wat er tussenzit mee veert. Maar wellicht is de prijs daar ook naar. Het scherm (mijne is dan 14" met dezelfde resolutie en dat is prima) is wellicht niet superscherp van dichtbij. De accu zal ook niet erg lang meegaan, max 4uurtjes maar reken op 3u.

Wat dat betreft zou je beter naar deze kunnen kijken, iets hoger budget:
http://tweakers.net/price...la-dm1677t/specificaties/

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 25-12-2015 19:35 ]

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 12:29
Ik weet niet hoe je tegen 2ehands aan kijkt maar een thinkpad x230 of t430 vind je al voor rond de 300 euro met een jaar garantie (bij qx systems bijvoorbeeld).

Heb zelf een x230 gekocht en zelf wat zaken aan vervangen. Voor minder dan 500 euro een beest van een laptop met meer dan 8 uur accu (nieuwe 9 cell er in gedaan).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Annihilism schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:38:
Ik weet niet hoe je tegen 2ehands aan kijkt maar een thinkpad x230 of t430 vind je al voor rond de 300 euro met een jaar garantie (bij qx systems bijvoorbeeld).

Heb zelf een x230 gekocht en zelf wat zaken aan vervangen. Voor minder dan 500 euro een beest van een laptop met meer dan 8 uur accu (nieuwe 9 cell er in gedaan).
Dat zijn in ieder geval wel kwaliteits laptopjes idd, maar ook een stuk kleiner dan de 15.6". Maar misschien is een kleinere laptop ook wel wat voor de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast heel erg bedankt voor de huidige reacties, het liefst probeer ik niet lager dan de huidige 15 inch te gaan en ben zelf onervaren in het verbouwen van laptops. Wel heb ik ervaring bij desktops bouwen desktops weet niet of dit net zo gemakkelijk is?

Daarnaast tweedehands ben ik zelf geen fan van het kopen van tweedehands onderdelen.

Die asus die ToFast heeft gelinked is inderdaad iets boven het budget maar ziet er wel aantrekkelijk uit, deze heeft ook een 1080 resolutie inderdaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2015 19:52 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Dit misschien een optie?

http://tweakers.net/price.../peaq-pnb-c1015-i2n3.html

Deze is vanaf morgen €399, een ssd los erbij kan eventueel ook nog binnen je budget.

Een kennis heeft deze, zeker een prima laptop voor die prijs en specificaties en daarnaast ook nog 3 jaar garantie.

• barnie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
past de losse ssd erbij? als 2de hdu bedoel ik.
en dan even opnieuw installeren zodat booten vanaf ssd gaat.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
barnie schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:51:
past de losse ssd erbij? als 2de hdu bedoel ik.
en dan even opnieuw installeren zodat booten vanaf ssd gaat.
Op een 15,6" kom je heel zelden tegen dat je een 2de 2,5" schijf bij kunt plaatsen.

Ik zou zelf dus je budget ietsje verhogen (ongeveer met 20 euro) en een externe harde schijf behuizing halen en een losse ssd van 256gb, zo doe ik dat in principe en meeste van mijn games staan op de externe schijf en de games die wat moeilijker doen op de ssd zelf.

Met 11 games (2 games van 25gb+ en de rest boven de 2gb maar onder 10gb) heb ik nog 110gb ruimte over, en dat inclusief die games, programma's, bestanden en veel te veel muziek.

Op de harde schijf daar tegen heb ik vooral games en films, wel een USB 3.0 harde schijf behuizing halen, het maakt echt verschil qua snelheid.
Pagina: 1