Laptop upgraden of nieuwe laptop kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 13:19
Mijn laptop van drie jaar oud begint steeds trager te worden. Nu heb ik destijds niet een slechte laptop gekocht. Veel gameplezier van gehad. Ik ben mij er vol van bewust dat een PC beter is op de gamen dan een laptop, maar ik reis ontzettend veel.

Nieuwe laptops zijn helaas ontzettend duur. Daarom had ik het idee om een nieuwe videokaart + ssd in mijn laptop te bouwen.

Ik heb de volgende laptop: asus-n53sv-s1766v.

De eerste vraag is, kan ik hier uberhaupt een nieuwe videokaart in zetten? If so, wat zijn goede laptop gpu's?
Mijn budget ligt rond de 200EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Ik denk niet dat die GPU upgradebaar is, is meestal niet het geval met laptops

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het is nog een vrij snelle laptop, deze zou ik niet zo snel vervangen voor een nieuwe.
Een SSD gaat je zeker snelheids winst opleveren.
Maar zo te zien heb je maar 1 ruimte voor een HDD.
Dus je zou de 750 gig die je er nu in hebt zitten moeten verwijderen om plaats te maken voor een SSD, 500gig? pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
En je kan je oude hardeschijf verkopen waardoor de prijs uiteindelijk nog wat lager voor je uitvalt.

De grafische kaart kan je niet veranderen, maar ik denk dat een nieuwe instalatie + SSD je voor het komende jaar weer een nieuwe beleving geeft aan snelheid in je laptop.

Het is wel meteen de laatste update die je doet voor deze laptop.
Meer geheugen past niet. (misschien van 6 naar 8 gig)
Andere processor, tegen die tijd is de snelheids winst te weinig om daar geld aan uit te geven.
De SSD wordt niet sneller omdat je sata interface straks al aan z'n limiet zit.
Eventueel meer SSD opslag ruimte. 1TB ssd bijvoorbeeld.
Grafische kaart is eigenlijk nooit te vervangen in een laptop. Maar zo oud is de kaart nu ook weer niet.

Een laptop wordt uit zichzelf niet trager, Voor je gevoel kan die wel trager worden. Of er staat door de jaren heen steeds meer programma's op die geladen worden bij het opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Smuggler op 25-12-2015 19:30 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Hij heeft zelfs een dvd drive: met een harddrive caddy kan je dan je HDD op de plek van je dvd brander steken, en je SSD op de plek waar je HDD zat :)

http://hddcaddy.com/nl/as...53-n55-n56-hdd-caddy.html

[ Voor 22% gewijzigd door gangsta_playa op 25-12-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 13:19
Jammer dat de videokaart niet te upgraden is! Ik ga denk ik tijdelijk voor een SSD terwijl ik spaar voor een laptop met een betere gpu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
SamPep schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:06:
Jammer dat de videokaart niet te upgraden is! Ik ga denk ik tijdelijk voor een SSD terwijl ik spaar voor een laptop met een betere gpu. :)
Lijkt me een goede keuze, daarna kan je de ssd nog steeds overzetten in de nieuwe laptop en de oude doorgeven aan familie/ doorverkopen/ als reserve bijhouden.

PS: bij sommige laptops (met de gtx x70m en gtx x80m kaarten) kun je de gpu wel upgraden. Maar de vervangkaarten (zoals de gtx 980m) kan je moeilijk krijgen en kosten meestal rond de 1000 euro.
Pagina: 1