Toon posts:

GamePC - ca €1.000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen voor ca. €1000,-. De oude heb ik met 5 jaar op de teller verkocht, en mijn laptop is niet bepaald een gamestation.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk games spelen (GTAV, Fallout4 e.d.), daarnaast moet het een allround te gebruiken desktop zijn die bij uitstek Autocad Civil 3d / Revit kan draaien. Veel opslagruimte ben ik niet nodig, hier gebruik ik reeds in bezit zijnde externe schijven voor. Alleen de werkelijke installaties van 1 of 2 games en programmas hoeven op de desktop zelf te staan. De desktop zal de volgende 4 jaar vrij gemakkelijk de nieuwste games moeten kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te zoeken rond de €1000,-. Het liefst wat minder, maar ik koop liever iets goeds dan dat ik de komende vier jaar 'net niets' heb, ook al zal dat wel niet zo snel gebeuren. Assemblage doe ik zelf. Verzendkosten lig ik niet wakker van.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb m'n vorige desktop als set verkocht. Nu wil ik graag de nieuwe desktop naast de TV hebben staan, als soort van 'spelstation' De TV betreft een Philips 42PFL5028H/12. Overige zaken (muis en keyboard) zullen dus aangekocht moeten worden, tevens zit ik te denken aan de aanschaf van een controller.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, als het maar goed is. Anders gezegd; ik ben een noob.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen, anders dan dat het geschikt voor mijn gebruik (zie; wat wil je doen met het systeem) is. Een bescheiden geluidsniveau en energieverbruik is mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Bij m'n vorige desktop was het mogelijk, maar heb ik het in alle 5 jaren nooit gedaan. Bij deze zal het dus ook niet gebeuren.

Wat verwacht je van ons?
De lijst van onderdelen onderaan dit bericht heb ik samengesteld op basis van het BBG topic, overige reviews en enkele topics uit het forum. Graag zou ik willen weten of ik een beetje on track ben. Zitten er geen rare dingen in? Past het bij elkaar? Sla ik volledig de plank mis of mis ik de boot?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,80€ 359,80
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 58,95€ 58,95
1Logitech Wireless Combo MK330 QWERTY€ 33,60€ 33,60
1Logitech F710 PC-Gamepad Zilver, PC€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,23€ 12,23
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,31€ 80,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,49

Graag jullie advies.

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Je hebt nu een behuizing met een window, o.a je geheugen heeft geen heat spreader dat ziet er niet erg mooi uit in een behuizing met window. Ik weet niet of het uiterlijk je iets boeit.

Verder je kan eventueel ook een xbox 360 (€32) / xbox one (€43) kopen. <-- controller ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WahyuSchmidt op 25-12-2015 20:37 ]

PSN: Wahyu2304_

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

WahyuSchmidt schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:21:
Je hebt nu een behuizing met een window, o.a je geheugen heeft geen heat spreader dat ziet er niet erg mooi uit in een behuizing met window. Ik weet niet of het uiterlijk je iets boeit.

Verder je kan eventueel ook een xbox 360 (€32) / xbox one (€43) kopen.
Of je mist een nulletje, of het is een kapotte Xbox die je bedoelt ;). Overigens is een console niet te vergelijken met een game pc...
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:05:
Hallo beste Tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen voor ca. €1000,-. De oude heb ik met 5 jaar op de teller verkocht, en mijn laptop is niet bepaald een gamestation.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk games spelen (GTAV, Fallout4 e.d.), daarnaast moet het een allround te gebruiken desktop zijn die bij uitstek Autocad Civil 3d / Revit kan draaien. Veel opslagruimte ben ik niet nodig, hier gebruik ik reeds in bezit zijnde externe schijven voor. Alleen de werkelijke installaties van 1 of 2 games en programmas hoeven op de desktop zelf te staan. De desktop zal de volgende 4 jaar vrij gemakkelijk de nieuwste games moeten kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te zoeken rond de €1000,-. Het liefst wat minder, maar ik koop liever iets goeds dan dat ik de komende vier jaar 'net niets' heb, ook al zal dat wel niet zo snel gebeuren. Assemblage doe ik zelf. Verzendkosten lig ik niet wakker van.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb m'n vorige desktop als set verkocht. Nu wil ik graag de nieuwe desktop naast de TV hebben staan, als soort van 'spelstation' De TV betreft een Philips 42PFL5028H/12. Overige zaken (muis en keyboard) zullen dus aangekocht moeten worden, tevens zit ik te denken aan de aanschaf van een controller.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, als het maar goed is. Anders gezegd; ik ben een noob.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen, anders dan dat het geschikt voor mijn gebruik (zie; wat wil je doen met het systeem) is. Een bescheiden geluidsniveau en energieverbruik is mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Bij m'n vorige desktop was het mogelijk, maar heb ik het in alle 5 jaren nooit gedaan. Bij deze zal het dus ook niet gebeuren.

Wat verwacht je van ons?
De lijst van onderdelen onderaan dit bericht heb ik samengesteld op basis van het BBG topic, overige reviews en enkele topics uit het forum. Graag zou ik willen weten of ik een beetje on track ben. Zitten er geen rare dingen in? Past het bij elkaar? Sla ik volledig de plank mis of mis ik de boot?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,80€ 359,80
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 58,95€ 58,95
1Logitech Wireless Combo MK330 QWERTY€ 33,60€ 33,60
1Logitech F710 PC-Gamepad Zilver, PC€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,23€ 12,23
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,31€ 80,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,49

Graag jullie advies.
Lijstje ziet er prima uit :). Er zijn niet echt verbeterpunten in mijn opinie. Behalve dat het RAM er niet echt mooi uit ziet nee. Enneh, wat is de reden dat je een draadloos toetsenbord neemt?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:31:

Of je mist een nulletje, of het is een kapotte Xbox die je bedoelt ;). Overigens is een console niet te vergelijken met een game pc...
Bedoelde de controller ;)

PSN: Wahyu2304_

• Bumz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 08:18
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:31:
Enneh, wat is de reden dat je een draadloos toetsenbord neemt?
TS wil de desktop naast zijn tv zetten en als console gebruiken.

Ik heb eigenlijk maar één opmerking: als de kast naast je tv komt te staan, ben je dan niet bang dat de rode leds storend gaan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de snelle reacties!
WahyuSchmidt schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:21:

Verder je kan eventueel ook een xbox 360 (€32) / xbox one (€43) kopen. <-- controller ;)
De window is geen vereiste, wel ben ik op zoek naar een 'stoere' (subjectief natuurlijk) bak voor niet te veel geld. Wat zou een goed alternatief zijn voor niet te veel geld?

De xbox controller ben je nog wel een ontvanger nodig als je vanaf een afstandje wilt spelen. Mijn zitpositie/bank zit ca. 4 meter vanaf de standplaats van de PC. Vooralsnog lijkt de logitech mij daarom een betere keuze.
Bumz schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:16:
[...]

TS wil de desktop naast zijn tv zetten en als console gebruiken.

Ik heb eigenlijk maar één opmerking: als de kast naast je tv komt te staan, ben je dan niet bang dat de rode leds storend gaan zijn?
Klopt, ik wil de pc als console gebruiken. Mijn TV is zo'n ambilight typje, dus ik verwacht dat het rode lampje niet direct storend zal zijn. Het lampje is overigens geen verijste. In principe dezelfde vraag als in de reactie op de vorige quote; wat is een goed alternatief?
Pagina: 1