Moederbord op kast monteren: verkeerde schroeven gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Mogelijk verkeerde forum maar geen idee waar anders.

Ik heb voor het eerst een PC samengesteld en in elkaar gezet, maar heb bij het monteren van het moederbord een foutje gemaakt. Op de spacertjes heb ik het moederbord geplaatst maar daar heb ik de verkeerde schroefjes op gedraaid waardoor het moederbord niet vast zit maar ongeveer 2-4 mm speling heeft. Deze hoort toch helemaal vast te zitten of niet?

Probleem is vooral dat het plastic draaiertje waarmee de spacers vast en los gedraaid kunnen worden, kapot is en ik daardoor de spacers en schroeven niet meer uit elkaar krijg...

De PC loopt gewoon en ik zie verder nog geen gekke dingen. Kan ik dit gewoon laten zitten of moet deze echt muurvast en moet het weer uit elkaar? (waar ik dus sowieso niet de juiste tools voor heb..)

Alvast bedankt!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

Netjes is anders, maar zolang het moederbord er niet uit valt en enigszins aansluit op het IO shield, zal er niet zo snel iets fout gaan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
Zoveel moeite is het toch niet om het even netjes te maken? Als je het bord nu losschroeft komt het er met spacers en al uit? Dan hou je de spacer vast met een ring- of steeksleutel, combinatietang, waterpomptang of weet ik het, en draai je de schroef los. Heb je helemaal geen gereedschap dan? :? Dan kan een willekeurige buurman je vast aan iets bruikbaars helpen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Schroefkoppen zijn ook niet meer top omdat ik dacht dat ze verder erin moesten (wat ook zo was, alleen andere schroeven..) dus uit elkaar halen wordt al een ding. Zal het mer geweld nog eens proberen, maar waar krijg ik nieuwe apacertjes?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ach, als hij het doet en er geen rare trillingen vanuit het mobo komen zou ik het dan zo laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:59
Als je ze nu niet meer los krijgt krijg je het over 4/5 jaar al helemaal niet. En spacertjes(zit er überhaupt verschil in). Kan bij elke computerwinkel vrijwel voor niets(al dan niet voor niets) krijgen. Anders zijn er wel winkels die ze verkopen. Of even op V&A zetten. Genoeg tweakers die hem voor een postzegel willen versturen.
Pagina: 1