Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• xPhantom
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Dag tweakers :)

Een paar weken terug mijn lumia 950 gekregen, een erg mooie telefoon en voelt zeker als een upgrade vanaf mijn lumia 830.
Anyways, sinds ik hem heb, heb ik last van problemen met wifi.

Situatie:
Beneden een standaard door de ISP geleverde router (ZyXEL P-2812HNU-F1), boven op zolder een router (Netgear WNDR3700v2) in bridged mode. De ZyXEL draait op channel 1, de netgear op channel 12. Alle instellingen op de 950 gaan automatisch (net als de 830). Geen van de routers heeft een vaste lease voor de telefoons, de enige vaste leases zijn voor mijn NAS en de netgear. Beide telefoons draaien op windows mobile 10 insider build 10586.36.

Probleem:
- Geen verbinding met het internet op de 950 via de netgear, connecten met het netwerk gaat prima en kan ook de beheer omgeving ophalen, als ik bijvoorbeeld tweakers wil bezoeken krijg ik de melding "can't reach this page".
- Als ik verbinding maak met de ZyXEL, krijg ik gewoon tweakers te zien zoals het hoort.
- Op stage kan ik ook prima op internet komen via mijn 950 op het wifi netwerk.
- Mijn laptop en lumia 830 kunnen beide ook prima op het internet via de netgear.
- Probleem begon op de 950 met 2x moeten refreshen voordat een pagina zichtbaar was (10586.11 en 10586.29), maar inmiddels krijg ik nog steeds niets te zien na meerdere keren op 'refresh the page' te klikken.

Kort samengevat;
Lumia 950 kan niet op internet via router die boven staat, lumia 830 en laptop kunnen dit wel. Lumia 950 kan wel het internet op via de router die beneden staat en die op het stage adres.

Ik heb al verschillende dingen gedaan; netgear restarten, 950 restart en hard reset, 2.4GHz en 5GHz individueel en switchen tussen 802.11b/g en 802.11n. Niets heeft echter geholpen en inmiddels begint het wel te vervelen.

Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt / van gehoord? Moet ik misschien dan toch mijn telefoon maar opsturen? Of misschien toch de netgear vervangen?

Alle reacties

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
De Netgear al eens op een 1 gezet en de ZyXEL dan op 12?
De Netgear is helemaal up to date met de laatste update van Netgear?

• xPhantom
  • Niet online
Ik heb inderdaad al verschillende channels gebruikt voor beide routers. Beide routers zijn overigens ook up to date.

- Edit;

Op aanraden van iemand op reddit het netwerk op 802.11b/g gezet en dat lijkt het probleem te verhelpen; ik heb verbinding zoals het hoort.

Het probleem ligt volgens hem aan de laatste insider preview voor de 950/950XL. Hopelijk wordt het dus met de volgende update opgelost.

xPhantom wijzigde deze reactie 26-12-2015 11:03 (55%)

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:41

Magure

Bla....

Heb hier last van het zelfde probleem (Lumia 950 icm Linksys E8350), hij geeft bij mij wel aan dat er een wifi verbinding is, maar geen internet,soms helpt het om telefoon opnieuw op te starten of router te rebooten, terwijl ik op het werk geen enkel probleem heb (Draytek VigorAp 810), ben met wat kanalen bezig geweest en lijkt er op dat kanaal 3 het meest stabiele van allemaal is... :/

• xPhantom
  • Niet online
quote:
Magure schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:57:
Heb hier last van het zelfde probleem (Lumia 950 icm Linksys E8350), hij geeft bij mij wel aan dat er een wifi verbinding is, maar geen internet,soms helpt het om telefoon opnieuw op te starten of router te rebooten, terwijl ik op het werk geen enkel probleem heb (Draytek VigorAp 810), ben met wat kanalen bezig geweest en lijkt er op dat kanaal 3 het meest stabiele van allemaal is... :/
Probeer het netwerk eens op b/g mode te zetten. Eventueel een gast netwerk.
Het probleem bij mijn netgear is dat het of 802.11n is, of 802.11b/g. Er is geen mogelijkheid om, zoals bij de zyxel, te kiezen voor 802.11b/g/n.
Mogelijk is dat de oplossing zoals bij mij!

Ik heb in ieder geval de hele dag geen problemen gehad met mijn verbinding. :)

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:41

Magure

Bla....

quote:
xPhantom schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:22:
[...]

Probeer het netwerk eens op b/g mode te zetten. Eventueel een gast netwerk.
Het probleem bij mijn netgear is dat het of 802.11n is, of 802.11b/g. Er is geen mogelijkheid om, zoals bij de zyxel, te kiezen voor 802.11b/g/n.
Mogelijk is dat de oplossing zoals bij mij!

Ik heb in ieder geval de hele dag geen problemen gehad met mijn verbinding. :)
Die optie heb ik helaas niet, alleen het volgende ;

Kanaal : 1 t/m 13
Kanaalbreedte : alleen 20 Mhz of automatisch 20 of 40 mhz

Maar probleem doet zich ook voor op L930 maar gek genoeg niet op laptop en samsung tablet.... Het gekke is dat of de telefoon Wifi er afgooit en opnieuw aanmeld of dat hij zogenaamd wel wifi verbinding heeft maar geen internetconnectie, router rebooten werkt soms. Denk dat ik router morgen maar schop ga geven en een andere ga halen (onder garantie :+ )

Edit :

Optie stond ergens verstopt :) , ga nog even avondje testen of het werk, maar denk dat hij sowieso een schop krijgt :+

Magure wijzigde deze reactie 29-12-2015 16:31 (6%)
Reden: Optie wel gevonden....

• Cybertroy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-05 21:08
Zet de bluetooth maar eens aan!
Probleem opgelost :P

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WAAAATT??? Bluetooth aan en dan werkt je wifi? Wat heeft Microsoft toch met deze combinatie? Bij de Surface Pro 1, 2 en 3 stort de wifisnelheid in zodra je bluetooth gebruikt. Nu maken ze dus ook smartphones die rare dingen doen met deze 2 technieken??? :?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Cybertroy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-05 21:08
Tja ik kan er ook niks aan doen :) Maar het is toch zo!

Hier wat foto's om het te verduidelijken:

Voor in huis Netgear WNDR4500V2

Zonder bluetooth

Met bluetooth

Achter in huis een Netgear WNDR4500V3

Zonder bluetooth

Met bluetooth

Dus ja, dit zegt genoeg dacht ik.

• KobayashiMaru
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-02-2016
Hoi,

Moest toch even reageren op deze. Ik heb zelf ook veel wifi problemen op een Lumia 950 (niet XL) en zag deze post.
Was even sceptisch, maar toch maar even geprobeerd.

Met de Bluetooth aan haal ik ook een bijna 2 x zo hoge testsnelheid!!?

Snap niet hoe of wat, maar het verschil is er echt, zelf als je 10x achter elkaar test.

Vreemd is het wel. Voortaan de bluetooth maar aan laten dus...

• j_v_e
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19-05 16:20
Ik heb een lumia 950 en deze verbreekt steeds de wifi contact en dan moet ik de telefoon echt aan en uit zetten en dan doet die het weer word er gek van zet mijn telefoon wel 2 3 x per dag aan en uit om maar weer op de wifi te komen waardeloos hier voor 930 nooit problemen . Overweeg bijna mijn aude 830

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-05 10:01
En al een soft/hard reset geprobeerd?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:24

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
j_v_e schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:13:
Ik heb een lumia 950 en deze verbreekt steeds de wifi contact en dan moet ik de telefoon echt aan en uit zetten en dan doet die het weer word er gek van zet mijn telefoon wel 2 3 x per dag aan en uit om maar weer op de wifi te komen waardeloos hier voor 930 nooit problemen . Overweeg bijna mijn aude 830
Zoals hier rens-br in "Nokia Lumia 535 Wi-Fi problemen" ook al aangegeven. Maak even een nieuwe eigen post aan als je je probleem wilt oplossen. Topickaping en onnodig kicken is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True