Isra punt. Geen internet in nieuwe woning. Wat moet waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/331zvq0.jpg

Ik krijg geen verbinding. We hebben geen telefoon- maar wel een internetverbinding nodig. Iemand advies wat ik kan proberen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je een contract afgesloten voor internet?
Heb je een installatiepakket ontvangen?
Is de opleverdatum al geweest?
Heb je je installatie al gedaan? (moet op de stekker waar de blauwe en rode draad op uit komen)

Een foto met 'wat moet ik doen' is niet genoeg om hulp te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Ja,ja,ja,ja,jammer.

Er komt na de kerst een monteur maar ik dacht misschien is hier iemand zo vriendelijk om te kijken of er wellicht een fout in de draadjes zit.

[ Voor 80% gewijzigd door indeblauwezon op 25-12-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Nou, ik kan wel wat zien: de stekker zit er niet in. Als je daar nou eens mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Probeer die linker aansluiting eens. (serieus)

Meet eens met een voltmeter of er zo'n 90 volt op staat.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Onbekend schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:47:
Probeer die linker aansluiting eens. (serieus)

Meet eens met een voltmeter of er zo'n 90 volt op staat.
Als je een nieuwe type DSL verbinding hebt staat er geen 90v meer op. Geen kiestoon enz. En natuurlijk moet het in de linker (daar zitten aders a en b, rood en blauw dus zoals ik al postte en zoals ook op 99% van de installatie handleidingen staat die je bij je installatiepakket krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ah, weer wat geleerd. :)
Kan je überhaupt wel meten of er een signaal aanwezig is? (Paar volt op wisselspanningsstand misschien?)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Onbekend schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:00:
Ah, weer wat geleerd. :)
Kan je überhaupt wel meten of er een signaal aanwezig is? (Paar volt op wisselspanningsstand misschien?)
Nee, voor zo ver ik weet niet. Misschien dat het nu wel kan, maar toen ik ooit met dat soort verbindingen in aanraking kwam (ADSL Only van XS4ALL was dat dacht ik) was er niks te meten, behalve met een portable logic analyzer. Niet super veel aandacht aan besteed toen, maar de gebruikelijke 24V wisselstroom was er in elk geval niet. Volgens mij is dat iets wat gedaan werd/wordt om dan geen minimaal telefonie abbo af te hoeven nemen bij KPN zodat je goedkoper uit bent. Vroeger (en misschien nu nog?) moest je voor je lijn betalen plus je DSL abbo om dat KPN ook nog wat op de lijn moest zetten. Ook de reden dat je een splitter/filter nodig had om telefoon en DSL op 1 lijn te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 25-12-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
En aan welke zou je de witte en oranje dan schroeven bij de linker aansluiting?
Oranje a. Wit b?

Edit.
Heb t nu zo.
Stekker er zo in doen en dan duimen...

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/qoiwzr.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door indeblauwezon op 25-12-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Helaas. Zo werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Kun je ze er niet eens uithalen en kijken welke kabels er allemaal inzitten? Ik zie meerdere aderparen wit en oranje.

Waar bevindt zich dit isra punt? Weet je zeker dat je dsl abo technisch opgeleverd zou moeten zijn? Stuur anders je postcode en huisnummer, ik kan wel ergens in een tooltje zien of er een breedband verbinding actief zou moeten zijn en op welk aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt maar twee draadjes nodig voor dsl, de blauwe en rode zijn dat normaal. Als die aansluiting niet werkt, kan je proberen de stekker in de onderste te steken. Je ziet dat het paar daar origineel op dezelfde manier was aangesloten?

Je kan kijken op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ of je echt een aansluiting hebt (maar data kan misschien niet actueel zijn). En anders zal je je provider moeten bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sendy op 26-12-2015 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42
Hugo__Boss schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:15:
Kun je ze er niet eens uithalen en kijken welke kabels er allemaal inzitten? Ik zie meerdere aderparen wit en oranje.

Waar bevindt zich dit isra punt? Weet je zeker dat je dsl abo technisch opgeleverd zou moeten zijn? Stuur anders je postcode en huisnummer, ik kan wel ergens in een tooltje zien of er een breedband verbinding actief zou moeten zijn en op welk aderpaar.
Zit een brugje tussen rechtsonder en wcd2 rechtsboven. Voor de rest zie ik niks speciaals, zit er bij mij thuis ook, voor een bel had ik een keer gelezen? Die wit en oranje naar boven verplaatsen was wel een goede zet, polariteit zou verder niet uit moeten maken. Is die wel geschakeld in de centrale vraag je je dan af.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1