Ik krijg geen verbinding. We hebben geen telefoon- maar wel een internetverbinding nodig. Iemand advies wat ik kan proberen?
Alvast bedankt
[ Voor 80% gewijzigd door indeblauwezon op 25-12-2015 15:46 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als je een nieuwe type DSL verbinding hebt staat er geen 90v meer op. Geen kiestoon enz. En natuurlijk moet het in de linker (daar zitten aders a en b, rood en blauw dus zoals ik al postte en zoals ook op 99% van de installatie handleidingen staat die je bij je installatiepakket krijgt).Onbekend schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:47:
Probeer die linker aansluiting eens. (serieus)
Meet eens met een voltmeter of er zo'n 90 volt op staat.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nee, voor zo ver ik weet niet. Misschien dat het nu wel kan, maar toen ik ooit met dat soort verbindingen in aanraking kwam (ADSL Only van XS4ALL was dat dacht ik) was er niks te meten, behalve met een portable logic analyzer. Niet super veel aandacht aan besteed toen, maar de gebruikelijke 24V wisselstroom was er in elk geval niet. Volgens mij is dat iets wat gedaan werd/wordt om dan geen minimaal telefonie abbo af te hoeven nemen bij KPN zodat je goedkoper uit bent. Vroeger (en misschien nu nog?) moest je voor je lijn betalen plus je DSL abbo om dat KPN ook nog wat op de lijn moest zetten. Ook de reden dat je een splitter/filter nodig had om telefoon en DSL op 1 lijn te gebruiken.Onbekend schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:00:
Ah, weer wat geleerd.
Kan je überhaupt wel meten of er een signaal aanwezig is? (Paar volt op wisselspanningsstand misschien?)
[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 25-12-2015 16:03 ]
[ Voor 38% gewijzigd door indeblauwezon op 25-12-2015 16:26 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Sendy op 26-12-2015 02:31 ]
Zit een brugje tussen rechtsonder en wcd2 rechtsboven. Voor de rest zie ik niks speciaals, zit er bij mij thuis ook, voor een bel had ik een keer gelezen? Die wit en oranje naar boven verplaatsen was wel een goede zet, polariteit zou verder niet uit moeten maken. Is die wel geschakeld in de centrale vraag je je dan af.Hugo__Boss schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:15:
Kun je ze er niet eens uithalen en kijken welke kabels er allemaal inzitten? Ik zie meerdere aderparen wit en oranje.
Waar bevindt zich dit isra punt? Weet je zeker dat je dsl abo technisch opgeleverd zou moeten zijn? Stuur anders je postcode en huisnummer, ik kan wel ergens in een tooltje zien of er een breedband verbinding actief zou moeten zijn en op welk aderpaar.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq