Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort IPTV over VPN? (tussen 2 MikroTik Routerboards)

Pagina: 1
Acties:

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 07:37
Hallo,

Ik zit al een tijd te spelen met het volgende idee.

Ik heb een Amino box over (type inclusief HDD) en wil proberen deze aan te sluiten op de IPTV aansluiting van mijn ouders. Ik heb bij hun een MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN geinstalleerd als router, zelf heb ik deze ook.

Zij hebben een 100/100 glasvezel aansluiting en ik heb nu nog een 120/12 kabel abbo maar zit er sterk aan te denken om een 1000/1000 te nemen via Tweak.

Ik kan wel een openvpn aan de gang krijgen tussen mijn ouders en mij, maar ik denk dat ik voor deze toepassing iets meer kennis/diepgang moet hebben.

Weet iemand of dit mogelijk is met de hardware die ik heb?
Alvast heel erg bedankt voor je tijd.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er was eerder dit jaar een topic waar iemand IPTV over een internetverbinding wilde sturen. Misschien heb je wat aan de info in dat topic? Routing issue - KPN IPTV over een tunnel tussen 2 ISP's

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-12-2015 16:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
L2 tunnel moet je een eind kunnen komen

• Subigo
Hoi Raven, bedankt voor je reactie, ik heb de TS van dat Topic inmiddels een pm gestuurd. Hoop dat hij het voor elkaar gekregen heeft.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Wat let je om het gewoon eens te proberen, er staan meerdere mogelijkheden en haken/ogen vernoemd in dat topic.

• Subigo
Thralas schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:24:
Wat let je om het gewoon eens te proberen, er staan meerdere mogelijkheden en haken/ogen vernoemd in dat topic.
De fysieke afstand tussen mij en mijn ouders :)
Als ik de config van de router vern**k kan ik gelijk in de auto springen. Vandaar dat ik eerst wat info wou.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Subigo schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:55:
[...]

Als ik de config van de router vern**k kan ik gelijk in de auto springen. Vandaar dat ik eerst wat info wou.
Maak dan een backup van een werkende config en laat die bij problemen terugzetten. Dat vereist niet zo heel veel kennis ;) Mits het via een webinterface gaat en niet op de console.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 25-12-2015 18:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Subigo schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:55:
Zoek 'Safe mode' eens op in de wiki, dat bespaart een hoop benzine.

• Subigo
Dat kende ik niet.
Bedankt Thralas en Napsju!!
Pagina: 1