Nieuwe nas aankopen

Pagina: 1
Acties:

• r4ptor
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-02 08:43
Mijn buffalo linkstation 1tb is kapot, dus heb ik een nieuwe nas nodig.

Ik dacht aan de zxyel nas540 of nsa325. Heeft de voorkeur mits deze kleiner is. 2 bays heeft fr voorkeur als.ik nog wil bij plaatseb.

Hoe zit dat met schijven? Moet dat zo'n nas schijf zijn of is dat gewoon een verkoopspraatje?

Dacht aan deze hdd

http://m.redcoon.nl/B3557...01-Barracuda-2TB_Vanaf-35

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien niet onbelangrijk, wat is je budget en wat zijn de functinaliteiten die je wil in een NAS?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom post je een vraag over een NAS in het netwerk forum? :?

Anyhow, kijk eerst hier eens :)

Het grote QNAP topic - Deel 2
[Synology] Vraag en antwoord - deel 2
[ZyXEL][NAS] Het ZyXEL NSA325 v2 ervaringentopic
[NAS] Iomega StorCenter ix & SABnzbd, Sickbeard, etc.
Het grote Netgear NAS topic

En ja, het is beter om speciale NAS schijven te gebruiken, die zijn met name bedoeld om 24x7 te draaien en hebben speciale functionaliteiten aan boord voor gebruik in een NAS.

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 25-12-2015 14:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• r4ptor
Oei hoort dit hier niet thuis? Excuses
Mavamaarten schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:14:
Misschien niet onbelangrijk, wat is je budget en wat zijn de functinaliteiten die je wil in een NAS?
Rond de 200 inc schijven.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zal ik het topic maar even verplaatsen dan? ;)

Move naar Opslagtechnologie

Ik heb overigens gisteren exact deze disk gekocht voor in mijn Synology. Een vervanging voor een Samsung HD204UI. Deze disk begon bad sectors te krijgen.

Ik kreeg van Cdromland ook te horen dat je beter een NAS schijf kunt nemen, maar dan had ik een afwijking tussen de nieuwe en oude disk. Dus ik heb dat niet gedaan. Als je nu 2 disken voor in een nieuw NAS koopt, kan me het overwegen of je het risico wilt lopen of niet.

Mijn Samsung heeft ruim 41.500 uur gedraaid en de andere doet het nog altijd. Dat zegt dus niets maar het is een voorbeeld dat je makkelijk 4 jaar kunt halen met een desktop schijf.

Overigens ben je met 2 disken al een heel eind in je budget, voor €50,- vind je geen fatsoenlijk NAS.

[ Voor 83% gewijzigd door Equator op 25-12-2015 17:02 ]

• r4ptor
Bedankt om te verplaatsen.
Ja, daarmee zou ik evt opteren om te beginnen met 1 schijf. Die van 2TB is eigenlijk voldoende voor me. Mijn dode nas had 1tb en had nog 400gb vrij. Dus pak 120-140 voor de nas.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:57

br00ky

Moderator Harde Waren
[mrb]Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Gelijk maar een schop verder dus ;).[/]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Iets boven budget, maar op zich een mooi apparaat als je geen enorme eisen hebt aan performance.
pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Het besturingssysteem (DSM) van de Synology is echt fantastisch. Eventueel kan je de oude disk (indien deze demonteerbaar is) nog gebruiken naast een nieuwe disk. Dan heb je 1TB in Synology Hybrid Raid en kan je later met een tweede 2 TB disk je volume uitbreiden naar 2 TB.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:33
Ik heb zelf de Zyxel NSA325 v2, en die bevalt prima. Het is misschien niet de meest uitgebreide qua apps, maar hij is simpel, goedkoop en redelijk snel. Ik download Torrents met Transmission via de web interface en op afstand is hij prima te bereiken via internet of FTP. Lees eventueel dit: http://nl.hardware.info/r...-review-beter-met-zn-twee Bang for the buck zullen we maar zeggen.

Hallo

• r4ptor
Equator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:52:
Iets boven budget, maar op zich een mooi apparaat als je geen enorme eisen hebt aan performance.
pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Het besturingssysteem (DSM) van de Synology is echt fantastisch. Eventueel kan je de oude disk (indien deze demonteerbaar is) nog gebruiken naast een nieuwe disk. Dan heb je 1TB in Synology Hybrid Raid en kan je later met een tweede 2 TB disk je volume uitbreiden naar 2 TB.
Wat dan met de kleinere broer de DS115J? Slechts 1 bay weliswaar, maar zou die beter zijn dan de zyxel nsa325?
Hoe zit het met de snelheid? Duurt het lang om de interface te benaderen? Gaat het wat vlot met de torrents?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:33
Interface gaat gewoon snel, torrents gaan rond de 15Mb p/s max bij mij zo een beetje met transmission. Prima te doen.

Hallo

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

r4ptor schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:41:
[...]

Wat dan met de kleinere broer de DS115J? Slechts 1 bay weliswaar, maar zou die beter zijn dan de zyxel nsa325?
Nou, geen beveiliging tegen disk falen bijvoorbeeld. Als je dat niet uitmaakt, dan kan je inderdaad ook de 115j nemen.. :)
Pagina: 1