Hard Drive failure? SMART/Short DST Failure?

Pagina: 1
Acties:

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Hi all,

Ik kreeg 't idee dat 1 van m'n 5 schijven aan het overlijden was op m'n desktop, dus ben maar 's wat testjes gaan draaien met SeaTools voor Windows.
Ik heb 1x een SSD (systeem schijf), die draait prima.
En 2x2 schijven in RAID0.

Van m'n 1e RAID0 set geeft 1 schijf een SMART check failure, maar een short DST of short generic test gaan wel goed, zonder fout.
Van m'n 2e RAID0 set geeft 1 schijf een short DST test failure, maar gaat de SMART en short generic wel weer goed.
Long Generic is nu aan 't draaien. Update ik later nog even als die klaar is.

Maar wat betekend dit nu precies? Waarom failed SMART, maar alle andere tests niet?
En waarom geeft de andere schijf geen SMART fout, maar wel weer een short DST fout?
Beide schijven vervangen? Welke failure is erger?

Alvast bedankt.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
zou je eens met Crystaldiskinfo de smart waardes kunnen plaatsen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Met het draaien van lange SMART self-tests ben je mogelijk bewijs aan het vernietigen. Kijk even in dit topic: Check je SMART

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Ok, ik heb die long generic test geannuleerd.
Dit zijn m'n SMART gegevens. Of moet dit topic dicht en 't in 't algemene topic doen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQwvgSSFO750DX4DW1kGp087/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vhIPcunfGtrMmwESdiLqNLAl/full.png

Verwijderd

Je Hitachi disk kun je als overleden beschouwen. Zo snel mogelijk vervangen/afschrijven. Je WD schijf is op zijn best onbetrouwbaar, maar door de veelheid aan bad sectors kun je ook die beter afschrijven. Je data zo snel mogelijk in veiligheid brengen, als je dat al niet gedaan had.