Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Weet niet of dit al eerder behandeld is maar ik zou graag een manier weten waarmee ik een normaal scherm kan "faken" op m'n LG G4. Ik erger me kapot aan dat responsive webdesign waarbij je vrijwel niets meer ziet op je smartphone. En daarbij komt dan ook nog eens dat sommige sites de layout elk jaar aanpassen en je telkens minder info op je scherm krijgt te zien. Voorheen kon je de Ga nog wel eens op "desktop" zetten en dat hielp dan maar dat is blijkbaar passe.
Gebruik op dit moment de Maxton mobile browser en misschien is dat met een andere browser wel permanent in desktop mode te gebruiken maar zou zo niet weten wat.

Welke browser heeft een opt out voor rwd ?

[ Voor 3% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-12-2015 12:34 ]

Beste antwoord (via MAB The Frisian op 11-01-2016 09:11)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Voor zover ik weet kan dit niet standaard met chrome (op Android) maar wel met andere browsers.

Download Firefox voor Android.

In de address bar ga je naar about:config en zoek naar "pixels". Selecteer layout.css.devPixelsPerPx en verander de waarde in 1. Zo geeft de browser je daadwerkelijke resolutie door i.p.v. de berekende resolutie a.d.h.v. de devicepixelratio.

Als je een heel hoog resolutie scherm hebt b.v. QHD (1440x2560), kun je hem op 2 zetten i.p.v. 1.

Gebruik dit in combinatie met "Request desktop site" en je krijgt desktop websites voor zowel user-agent-detection-based sites als voor responsive media-query-based sites.

Op Tweakers kun je het overigens gewoon uitzetten bij je instellingen omdat wij het wel goed doen ;) zie hiervoor: http://tweakers.net/devicedetect/

[ Voor 9% gewijzigd door Inspector op 09-01-2016 15:51 ]

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
sja... ligt er een beetje aan wat voor trucjes er gebruikt worden om de site "anders" te tonen.. het desktop vinkje faked volgens mij een alternatieve "user agent" waardoor het lijkt op een desktop client. Moderne websites gaan echter verder en gaan via media queries kijken hoe breed je scherm is en passen daar de content op aan.

soms heb je op die sites onderin nog de mogelijkheid om de "desktop" versie te bekijken, maar als de site het zelf niet aanbied wordt het lastig..

je zou kunnen gaan googlen op het faken van je device width op android, maar ik kon zo snel niks zinnigs vinden

Strava

• MAB The Frisian
http://fofwebdesign.co.uk/template/_testing/opt-out-rwd/

Volgens mij kan ik het bestandje op bovenstaande link gebruiken om redelijk permanent de desktop mode te kunnen gebruiken op m'n smartphone.
Kan iemand uitleggen wat ik precies moet doen ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
Denk dat het alleen voor desktops is.... Maar je kan proberen de index file te openen in Chrome.. Bij mij zag het er niet uit, en na hernoemen naar .html leek het ergens op, maar of het werkt weet ik niet

Strava

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11

13art

Moderator Mobile
--> Android

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
Chrome > desktopversie opvragen wellicht.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

MAB The Frisian schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:51:
http://fofwebdesign.co.uk/template/_testing/opt-out-rwd/

Volgens mij kan ik het bestandje op bovenstaande link gebruiken om redelijk permanent de desktop mode te kunnen gebruiken op m'n smartphone.
Kan iemand uitleggen wat ik precies moet doen ?
De uitleg achter die link is voor een instelling op de webserver, niet op je smartphone, m.a.w. voor jouw probleem kan jij zelf er niets mee doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Voor zover ik weet kan dit niet standaard met chrome (op Android) maar wel met andere browsers.

In de address bar ga je naar about:config en zoek naar "pixels". Selecteer layout.css.devPixelsPerPx en verander de waarde in 1. Zo geeft de browser je daadwerkelijke resolutie door i.p.v. de berekende resolutie a.d.h.v. de devicepixelratio.

Als je een heel hoog resolutie scherm hebt b.v. QHD (1440x2560), kun je hem op 2 zetten i.p.v. 1.

Gebruik dit in combinatie met "Request desktop site" en je krijgt desktop websites voor zowel user-agent-detection-based sites als voor responsive media-query-based sites.

Op Tweakers kun je het overigens gewoon uitzetten bij je instellingen omdat wij het wel goed doen ;) zie hiervoor: http://tweakers.net/devicedetect/

[ Voor 9% gewijzigd door Inspector op 09-01-2016 15:51 ]

• MAB The Frisian
edeboeck schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:15:
[...]
De uitleg achter die link is voor een instelling op de webserver, niet op je smartphone, m.a.w. voor jouw probleem kan jij zelf er niets mee doen.
Dat idee had ik al. Totaal geen ervaring hiermee.
Inspector schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:48:

OK, bedankt. Zal het eens proberen.
Pagina: 1