• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Onlangs is mijn MSI GTX780ti opeens kapot gegaan, tijdens het gamen viel het beeld weg en dat is zo gebleven. (VGA error LED lampje op mobo ging ook branden). Videokaart is niet overclocked of geweest.
Een boel dingen geprobeerd, maar er kwam geen beeld meer uit. Met een andere videokaart heb ik weer beeld, dus het ligt niet aan het moederbord. Ik heb de videokaart ook bij een vriend geprobeerd, maar ook daar geen beeld.

De videokaart is van dec. 2013, dus er zit nog fabrieksgarantie op....maar nu komt de maar.
Ik heb deze in juli 2015 via iemand gekocht op Tweakers, die hem weer van iemand heeft gekocht die hem via MSI heeft gekregen en dus geen bon heeft.
Ik heb het bij MSI zelf geprobeerd, maar die sturen me terug naar de winkel, maar daar komt hij niet vandaan. Dus daar kom ik niet verder mee.

Ik kan hem evt. via Azerty laten repareren, maar die willen een bon. Niet perse hun bon, maar een bon als bewijs dat hij gekocht is ofzo.

Is er iemand die mij op wat voor manier verder kan helpen zodat hij alsnog met de fabrieksgarantie gerepareerd kan worden?

Want ik vind het best vervelend dat ik nog geen half jaar heb kunnen genieten van deze mooie kaart.

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door MCRoadkill op 25-12-2015 12:42 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:06

Thomg

Aww yiss

"Via MSI gekregen heeft"
Dit is te vaag.
Heeft hij iets als een prijsvraag gewonnen?
690 RMA en 780Ti terug gekregen?

• MCRoadkill
Van MSI om te testen (benchmark/review)

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan moet hij met MSI contact opnemen en vragen naar zijn garantievoorwaarden.
Zou me niet verbazen dat als hij het van msi gratis gekregen heeft ze niet bereid zijn hier garantie over te honoreren.

• MCRoadkill
Tja, zou me niks verbazen. Zonde van me geld voor 6 maandjes plezier :/

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dit soort dingen moet je altijd van te voren vragen.
Even ervanuitgaande dat hij het netjes vermeld heeft, dit had je kunnen weten bij aanschaf.
Sure, tough luck, maar je weet het maar nooit.

Misschien dat hij nog zo schappelijk is om wat geld terug te geven voor de kaart, maar daar zou ik niet vanuit gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 26-12-2015 16:17 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Als er inderdaad fabrieks garantie op zit moet msi het gewoon aannemen. En kunnen via het serie nummer(staat op een stickertje op je gpu). Zou gewoon nog eens contact op nemen met msi. Maar dan via twitter dan wel facebook(je hele verhaal neer planten zodat mensen het kunnen lezen). En dan zouden ze gewoon aan de hand van het serie nummer je garantie kunnen leveren. Met of zonder bon. Je heb recht op garantie. Dus gewoon eisen. En bedrijven zijn niet blij met klachten op social media. En zullen 9/10 wel snel met een oplossing komen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:57
loki504 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:26:
Als er inderdaad fabrieks garantie op zit moet msi het gewoon aannemen. En kunnen via het serie nummer(staat op een stickertje op je gpu). Zou gewoon nog eens contact op nemen met msi. Maar dan via twitter dan wel facebook(je hele verhaal neer planten zodat mensen het kunnen lezen). En dan zouden ze gewoon aan de hand van het serie nummer je garantie kunnen leveren. Met of zonder bon. Je heb recht op garantie. Dus gewoon eisen. En bedrijven zijn niet blij met klachten op social media. En zullen 9/10 wel snel met een oplossing komen.
Waarom zou hij recht hebben op garantie, het lijkt hier om een review exemplaar te gaan die gratis worden weggegeven. Voor zover ik weet mogen die best weggeven worden met als voorwaarde geen garantie, je gaat immers geen koopovereenkomst aan. Ik kan me ook best voorstellen dat ze de serienummers van review exemplaren bijhouden waardoor ze dit zo naar voren kunnen halen.

• loki504
Dennism schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:11:
[...]

Waarom zou hij recht hebben op garantie, het lijkt hier om een review exemplaar te gaan die gratis worden weggegeven. Voor zover ik weet mogen die best weggeven worden met als voorwaarde geen garantie, je gaat immers geen koopovereenkomst aan. Ik kan me ook best voorstellen dat ze de serienummers van review exemplaren bijhouden waardoor ze dit zo naar voren kunnen halen.
Daarom zeg ik ook als er fabrieks garantie op zit. Of dit het geval is weet ik niet.

En msi zal van elk verkocht onderdeel serie nummer bij houden welke maand het in gaat. Bij intel kan je het gewoon opvragen via hun website.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:57
loki504 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:04:
[...]

Daarom zeg ik ook als er fabrieks garantie op zit. Of dit het geval is weet ik niet.

En msi zal van elk verkocht onderdeel serie nummer bij houden welke maand het in gaat. Bij intel kan je het gewoon opvragen via hun website.
Ah ok, dat haalde ik namelijk niet uit je post, vooral de laatste 2 zinnen kwamen niet zo over :)

• loki504
Dennism schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:27:
[...]

Ah ok, dat haalde ik namelijk niet uit je post, vooral de laatste 2 zinnen kwamen niet zo over :)
klopt. ging er wel enig sinds vanuit dat hij het wel had omdat hij in zijn OP had gezegd.

Dus is de ham vraag zit er fabrieksgarantie op. of denk dat dat er garantie op zit omdat toevallig deze maand 2 jaar oud is.

• MCRoadkill
Thomg schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:16:
Dit soort dingen moet je altijd van te voren vragen.
Even ervanuitgaande dat hij het netjes vermeld heeft, dit had je kunnen weten bij aanschaf.
Sure, tough luck, maar je weet het maar nooit.

Misschien dat hij nog zo schappelijk is om wat geld terug te geven voor de kaart, maar daar zou ik niet vanuit gaan.
Iedereen koopt tweedehands spullen, en je gaat er niet vanuit dat je de garantie nodig hebt.
De zure smaak is dat men beweerde dat er garantie op zat "blah blah blah", maar jah als het puntje bij paaltje komt dan heb ik pech. Je kan er inderdaad een goede les uit trekken. Geen tweedehands zonder bon of uberhaupt tweedehands.

Ik heb reacties gehad van degene die hem direct via MSI heeft en die geeft ook aan dat er beperkt garantie op zit, dus ik vrees dat ik inderdaad pech heb.

Ik zou dom kunnen spelen en via social media garantie vragen, maar jah.

Pagina: 1