Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsemans
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 21:16
Hallo allemaal,

Mijn vriendin wil heel graag haar Wii aansluiten op haar PC beeldscherm. Heeft een van jullie hier ervaring mee en wat is onze beste optie? Het beeldscherm heeft een HDMI, een DVI-D en een VGA ingang. Ik hoop dat jullie een mooie oplossing hebben voor ons :)

Groetjes,
Tessa en Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 12:18
Volgens mij heeft de originele Wii geen van die aansluitingen, dus zonder een adapter gaat het je niet lukken. Als je voor een adapter gaat lijkt een component (3 stekkers voor beeld + 2 voor geluid) naar VGA me de meest haalbare omdat alles dan analoog blijft. Je zult alleen even een adapter moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31
Geen ervaring mee (mijn monitor heeft een componentingang), maar volgens mij zoek je een wii2hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zoek naar een cvbs to vga converter
cvbs wordt ook wel composiet genoemd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 14:21
Dat moet je actief omzetten. Dit ding is er speciaal voor gemaakt (volgens mij doelde Xudonax hier ook op):
http://www.allekabels.nl/...i-naar-hdmi-omvormer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsemans
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb zo'n wii2hdmi converter gevonden op dealextreme. Iemand ervaring met dat ding? Is die kwaliteit wel een beetje aanvaarbaar? aangezien die van allekabels.nl 45 euro is en die van dealextreme maar 7 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

word de hdmi al gebruikt ? neem dan vga. of visa versa natuurlijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsemans
De HDMI is nog vrij dus ik denk dat ik die converter van dx.com aanschaf en het daar mee ga proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

Ik heb hier een Wii2HDMI adapter voor een euro of 9 van eBay. Werkt prima. Er zit 3,5mm op, waar je je speakers op kan aansluiten. Ook geeft het (als ik mij het goed herrinner) audio over HDMI door. Het was wel even een gekloot om de juiste output in te stellen op de Wii. Hij heeft 3 instellingen, waarvan de beste alleen te selecteren was als de Wii beeld geeft via de Wii2HDMI. Het probleem was dat mijn scherm de standaard instelling niet ondersteunde (de "hoogste" instelling wordt uiteraard prima ondersteund). Gelukkig ondersteunde mijn TV de "standaard" instelling wel. Dus terwijl de Wii was aangesloten op de TV, kon ik de beste instelling wel selecteren. Hierna kon ik de Wii prima op mijn Dell U2414H aansluiten.

Verwacht niet heel veel van de beeldkwaliteit, want het blijft natuurlijk SD. (De Wii kan simpelweg geen HD renderen.) Maar is het de 10 euro waard? Jazeker!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1