Beste Tweakers,
Onlangs heb ik een nieuw systeem gebouwd:
Hij werkt goed, Windows draait etc. Echter zit ik met een puntje, dat is het volgende:
Ik druk de powerbutton in, vervolgens beweegt de CPU fan voor <1 seconde en stopt. Een tel later beweegt de CPU fan nogmaals <1 seconde. Na een tel spins de CPU fan naar maximaal toerental en remt langzaam af tot een bepaald RPM.
Hij boot dan wel gewoon, maar ik vind het vreemd dat de CPU fan niet normaal opstart.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien wat de oorzaak van het probleem is? Ik heb al geprobeerd de RPM in de BIOS aan te passen, dit had geen effect.
Onlangs heb ik een nieuw systeem gebouwd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Tray | € 204,11 | € 204,11 |
| 1 | Asus B85M-G | € 76,- | € 76,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | BitFenix Colossus Micro-ATX | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 45,99 | € 45,99 |
| 1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,31 | € 80,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,36 | |
Hij werkt goed, Windows draait etc. Echter zit ik met een puntje, dat is het volgende:
Ik druk de powerbutton in, vervolgens beweegt de CPU fan voor <1 seconde en stopt. Een tel later beweegt de CPU fan nogmaals <1 seconde. Na een tel spins de CPU fan naar maximaal toerental en remt langzaam af tot een bepaald RPM.
Hij boot dan wel gewoon, maar ik vind het vreemd dat de CPU fan niet normaal opstart.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien wat de oorzaak van het probleem is? Ik heb al geprobeerd de RPM in de BIOS aan te passen, dit had geen effect.