Goedkoop / zuinig digitaal planbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik op zoek naar een constructieve oplossing om de kalender binnen ons huis te digitaliseren.

Er zijn digitale planborden te vinden, maar deze zijn vaak ronduit onbetaalbaar en duidelijk voor commercieel gebruik bedoeld.
Ook een pc/telefoon heeft vaak de functies die ik zoek paraat, dus standaard oplossingen worden niet snel ontwikkeld.

Toch lopen er bij ons in huis wel eens wat afspraken mis wanneer we niet standaard geconfronteerd worden met de agenda. (met name bij mij, moet ik bekennen.)
Dus wil ik een digitale versie creëren van de standaard kalender die in de keuken hangt.

Hierbij zoek ik graag jullie advies.

Enkele eisen.

Het scherm moet weinig stroom verbruiken en dus ook continu aan kunnen staan. (anders loop je er immers niet tegen aan.)
Het scherm moet niet al te groot zijn en het liefst ergens aan de wand te bevestigen.

De meest betaalbare oplossing die ik vooralsnog heb gevonden is een micro-pc in combinatie met een kleine monitor. Maar allicht hebben jullie nog beter oplossingen. Dus brand maar los :)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Het lijkt mij makkelijker om een ipad (of Android tablet) te kopen en die aan de muur te plakken. Is makkelijker qua vorm factor, typisch stroomzuinig, zit wifi en een een 'ups' in en minder geklooit met updates en software, virussen en weet ik veel wat meer dan een computer.

Hier zie ik die dingen regelmatig in sushi-restaurants ingezet worden als digitale menukaart, hij zit dan in een houder aan de muur. Geeft al wat vertrouwen mbt de robuustheid.

Heb je nog meer eisen? Want nu lijkt bijna alles te voldoen aan je vraag.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is op zich een prima optie, nu was het formaat scherm wat ik in gedachten had primair wel wat groter.
En eigenlijk wilde ik het apparaat continu aan hebben staan. Dus niet een auto standby (mijzelf kennende vergeet ik het dan alsnog ;) )

Maar een soort tablet of iets dergelijks zou best wel eens een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een TFT scherm en dan met een PIR (infrarood sensor) en wat knutselwerk het ding aan laten springen als je in de buurt bent? Dan een Raspberry Pi of iets anders simpels dat de webpagina van Google Calendar automatisch refreshed en op het scherm zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Je zou de oplossing uit deze post dan kunnen pakken:
http://android.stackexcha...-detector-external-device
wat eigenlijk motion detection via je camera is, om je scherm aan en uit te zetten bij beweging.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Misschien een Pi aan je spiegel hangen?

Afbeeldingslocatie: http://41.media.tumblr.com/da04c3454815fd1b2513967d965889df/tumblr_n4oop9y0981sha68ro7_1280.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door archi_wouter op 26-12-2015 09:09 ]

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ontzettend leuke creatieve oplossingen, met name de spiegel vind ik geweldig. Ik ben totaal blanco in deze techniek. Gretig ga ik mij hierin vastbijten.

Mochten jullie nog goede tips hebben om een dergelijk project te realiseren hou ik mij van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 06:12:
Wat een ontzettend leuke creatieve oplossingen, met name de spiegel vind ik geweldig. Ik ben totaal blanco in deze techniek. Gretig ga ik mij hierin vastbijten.

Mochten jullie nog goede tips hebben om een dergelijk project te realiseren hou ik mij van harte aanbevolen.
Een tijdje verder vraag ik mij af wat je uiteindelijk gedaan hebt en wat het resultaat is, ben zelf al tijden opzoek dus ben benieuwd!
Pagina: 1