In mijn oude build neem ik me SSD mee (waar windows enzo al op staat). Kan ik gewoon de SSD in mijn nieuwe doen zonder dat ik opnieuw windows er op moet zetten?
Ja. Maar het is doorgaans aan te raden een nieuwe install te doenRoon123 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:14:
In mijn oude build neem ik me SSD mee (waar windows enzo al op staat). Kan ik gewoon de SSD in mijn nieuwe doen zonder dat ik opnieuw windows er op moet zetten?
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Ja dat kan.
Of het ook daadwerkelijk werkt? Twijfelachtig.
Het zou kunnen dat Windows spontaan drivers e.d. gaat staan installeren om zichzelf aan te passen aan de nieuwe hardware, maar de kans is ook goed aanwezig dat hij niet eens zo ver komt en bluescreen geeft.
In princiepe moet je er vanuit gaan dat het niet gaat werken. Sowieso is een verse, op de hardware afgestemde install, het beste.
Ook als het wel werkt kan het alsnog in de toekomst veroorzaker zijn van allerlei rare problemen,
Of het ook daadwerkelijk werkt? Twijfelachtig.
Het zou kunnen dat Windows spontaan drivers e.d. gaat staan installeren om zichzelf aan te passen aan de nieuwe hardware, maar de kans is ook goed aanwezig dat hij niet eens zo ver komt en bluescreen geeft.
In princiepe moet je er vanuit gaan dat het niet gaat werken. Sowieso is een verse, op de hardware afgestemde install, het beste.
Ook als het wel werkt kan het alsnog in de toekomst veroorzaker zijn van allerlei rare problemen,
Ah top het is duidelijk. Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Daarnaast ben je in principe illegaal bezig als je de (nu legale) windows overzet in totaal andere hardware (en nee, ik ga hier de discussie over legaal/niet legaal niet aan, dat is mijn pakkie an niet). Ook krijg je waarschijnlijk problemen bij de eerste keer dat je door Windows tot (her-)activatie zou worden gedwongen.
Anoniem: 15758
Dit soort kleine vraagjes rechtvaardigt geen nieuw topic. Dit soort vragen kun je stellen in Het grote SSD topic ~ Deel 9.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.