Fury X wil niet werken op X99-deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Vandaag mijn nieuwe Fury X ontvangen en meteen geinstalleerd. PC aan en na 30 seconden nogsteeds geen beeld. De PC heeft zich een aantal keer gereset wat ie altijd doet als ik met videokaarten wissel. Ik denk, #@$#%# kapotte kaart en een paar seconden later hoor ik windows opstarten. HUH? Een pc doet toch niks als er een kapotte videokaart in zit? De VGA LED bleef ook de hele tijd branden dus er is iets mis met de videokaart.

Heb een aantal dingen geprobeerd hierna, zoals videokaart opnieuw erin stoppen, PCIE connectors aandrukken en opnieuw aansluiten, DP kabel opnieuw erin stoppen en in andere poort. Niets hielp. De doos zegt dat de kaart een 750 watt voeding nodig heeft en ik heb 1000 watt dus dat is het probleem niet. Een oude PC met 520watt heb ik nog staan en ik heb daar maar de kaart in getest. De PC startte op en ik kreeg meteen beeld. Yay, geen kapotte kaart iig.

Toen zag ik dat er LEDs boven de PCIE connectors zitten. Deze waren niet aan toen de kaart in mijn X99-deluxe zat. Nog een keer gechecked voor de zekerheid en idd de LEDs gingen nooit aan. Iets kapot gedrukt met het installeren van de kaart dan? Nope, mijn oude 7970 werkt nogsteeds in deze pc.

Ik heb geprobeerd om de PCIE kabel te vervangen in de voeding. 2 kabels geprobeerd te gebruiken. maar niets helpt. Als laatste heb ik er een andere videokaart naast ingezet (oude 7770), waarna de fury nog altijd geen beeld geeft maar de 7770 wel. Als ik dan in de bios kijk bij het VGA Post scherm staat de 7770 in slot 3 @ 16x. Slot 1 staat no VGA card. Slot 1 werkt wel want ik heb daar de 7970 en 7770 in getest.

Kan iemand mij helpen om mijn fury x te laten werken op dit moederbord? Als ik zoek op x99-deluxe fury x krijg ik meerdere review sites die de fury x getest hebben op een x99-deluxe. De het bord moet het aankunnen maar ik heb geen ideeen meer om te proberen.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je de laatste bios al in je moederbord?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rikadoo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:37:
Heb je de laatste bios al in je moederbord?
Dit is inderdaad altijd stap 1 bij zulke problemen.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Laatst ook al gehad bij een asus sabertooth x99, inderdaad nieuwe bios erin en klaar

• Diamond4ever
helaas niet het geval dit keer. Dacht ik idd ook aan net nadat ik het topic opende en ik had de op 1 na laatste bios, dus ik verwachtte er al weinig van. Maar het heeft niet geholpen, de kaart werkt nog altijd niet.

zojuist de kaart ook maar getest in alle PCIE sloten, en in geen van allen werkt de kaart.

• utbone
  • Laatst online: 22:11
Zit er geen terminator kaartje bij je mobo? Die stop je in het crossfire slot dat leeg is.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Diamond4ever
nope, nooit gehad. De pc werkt ook gewoon met 1 7970, zonder iets te veranderen

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je PC reset zich altijd als je videokaart wisselt? Wat is dat voor raar gedrag?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Diamond4ever
ja tijdens het opstarten reset ie dan een paar keer.... instellingen ofzow.. weet ik wat het is. vond ik ook raar.. maar werkt wel allemaal.. alleen fury x dan niet :(

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kan je eens je bios instellingen resetten naar standaard waarde en alleen de primary graphics adapter op PCI-e zetten?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Diamond4ever
Ik heb de bios ook al een aantal keer gereset. En ook met het updaten wordt dit gedaan. Dit maakt dus helaas ook geen verschil.

EDIT: Ik heb ook "omdat het kan" even getest om de kaart zonder PCIE kabel aan te sluiten. Dit maakt ook GEEN verschil, hiermee bedoel ik dat de fan net zo hard gaat draaien en er nog altijd niets gebeurd. Alle LEDs branden dan ook en is hetzelfde als PCIE kabels eraan.

Ik heb overigens eerder ook al de 520watt voeding uit de oude PC gehaald en aangesloten op de x99. Ook dit maakte geen verschil. Ik ben dus echt gekke dingen aan het proberen nu....

[ Voor 64% gewijzigd door Diamond4ever op 24-12-2015 19:49 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoor je de pomp aangaan?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Diamond4ever
Ja ik heb in het begin zeker de pomp en het water rond horen gaan. Het valt nu wat minder op, moet je die echt duidelijk horen? Ik heb ook een AIO op me CPU draaien, en de fan van de GPU maakt nogal wat lawaai omdat ie op volle toeren draaid. Maar zoals ik al zei, de kaart werkt gewoon perfect in mijn oude AMD pc.

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 10:57
Misschien een domme vraag hoor. Maar is het een oude voeding? Ik heb zelf ook een fury x, en een tijd een 295x2 gehad, en voor die kaarten zijn ze altijd aan het hameren op single 12v rail voedingen. Ik had bijvoorbeeld een 850wat voeding (antec quattro) met verdeelde rails, en dat werkte dus niet.

• Diamond4ever
Het is een corsair RM1000 is denk ik een jaar oud ofzow. Van rails heb ik verder geen weet dus zeg maar of het goed of slecht van de reviews in de tijd hoorde ik niets anders als goede dingen dus ik nam aan dat de voeding goed was.

Edit: oh, zoals ik ook al eerder zei, de voeding van de oude pc waar de kaart wel in werkt, laat de kaart in de x99 ook niet werken. Dus het lijkt me dat de voeding niet het probleem is.

[ Voor 29% gewijzigd door Diamond4ever op 24-12-2015 20:13 ]

• DijkvanPieter
Nee, dat is een prima voeding. Ik heb de neiging om te denken dat het gewoon een kapotte kaart is.
Je zegt zelf dat de leds niet branden, je krijgt geen beeld, je hebt een recent bios, je hoort de pomp draaien, andere videokaarten werken wel.

• Diamond4ever
Klopt dat zou een kapotte kaart betekenen als de kaart in een andere pc ook niet werkt maar dit is vreemd genoeg wel het geval :(

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

DijkvanPieter schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:13:
Nee, dat is een prima voeding. Ik heb de neiging om te denken dat het gewoon een kapotte kaart is.
Je zegt zelf dat de leds niet branden, je krijgt geen beeld, je hebt een recent bios, je hoort de pomp draaien, andere videokaarten werken wel.
Hij geeft ook aan dat de kaart gewoon werkt in een andere PC. Dus om nou te zeggen dat de kaart defect is?

Ik zou hem nog in andere systemen proberen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• DijkvanPieter
Edit: ik moet wat zorgvuldiger lezen. Wat raar dat de leds uberhaupt nooit aangaan. Als ik in mijn eigen kast kijk gaan ze aan op het moment dat ik de pc opstart, dus ook voordat ik in windows zit.

[ Voor 65% gewijzigd door DijkvanPieter op 24-12-2015 20:19 ]

• Diamond4ever
Yup, heb em nu in mijn oud AMD systeem zitten en hier gaan de leds na een aantal seconden aan. Krijg meteen daarna beeld en alles werkt

• DijkvanPieter
Geeft het moederbord nog iets aan op het led schermpje onderop?

• Diamond4ever
Ja de code voor legacy boot event (AE). Dus ook geen foutmelding. Windows boot ook gewoon, ik zie alleen nooit beeld helaas.

• DijkvanPieter
Ik heb weinig verstand van foutmeldingen, maar volgens mij heeft AE iets te maken met het niet kunnen vinden van een OS. Zie ik ook langskomen op het forum van asus zelf. Begint wel erg raar te worden zo :9

Even wat anders, de kaart heeft een bios switch, vanuit de fabriek zouden dat 2 identieke bios moeten zijn, misschien dat dat wat oplevert?

[ Voor 5% gewijzigd door DijkvanPieter op 24-12-2015 20:49 ]

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:27
Je zou de stroomvoorziening kunnen testen door de 520 watt even naast die andere te zetten en alleen de kaart op die 520 te zetten, sluit je dat sowieso uit.

Voeding kun je los aankrijgen door 2 pinnen contact te laten maken, moet je even googlen welke dat zijn.

• Diamond4ever
Zojuist zat ik met de switch op het mobo te spelen, eens kijken wat ie doet als ik die op 2x crossfire zet. Ik zet de pc aan en schrik me rot, de ledjes springen ineens aan. Dus ik snel kijken naar me scherm, en zie niks, kijk op de grond, gvd dp kabel ligt eruit. Snel erin en OLE beeld. Yay, hij werkt, de switch heeft het gefixed.

Ff gelezen in het boekje, blijkt die switch alleen een paar ledjes aan te zetten op het mobo om te laten zien waar je het beste je gpus kan plaatsen. Dus ik even testen, pc uit. Weer aan, geen beeld en geen ledjes op de fury x. KUT!!!!!!! Even snel terug denken, waarom ging ie nou aan?

Het blijkt dus de DP kabel te zijn om 1 of andere reden. Wat raar is maar hier viel mij eerder al iets aan op. Namelijk als ik de stekker uit de voeding haalde bleef de LED ding voor de codes op 00 staan :|. Verder niet bij nagedacht, zal wel iets van DP zijn ofzow.... Mag iemand me uitleggen ;).

Dus mu werkt de kaart alleen als ik de pc ZONDER DP kabel aangesloten aanzet. Wacht tot de ledjes aangaan en dan de kabels aansluit :|.

• PilatuS
  • Niet online
Andere kabel en ander scherm proberen ?

• Diamond4ever
Ja klopt, bedacht ik me ook net nadat ik het poste, mijn andere DP kabel met mijn ander scherm werkt wel gewoon. Zou ik dus nooit bedacht hebben dat het daaraan kan liggen want die kabel is dus ook gewoon een splinter nieuwe die ik ook vandaag ontvangen heb.

Bagger kabel gewoon dus ofzow? Heel vaag, maar inpluggen nadat de pc aanstaat werkt wel gewoon. Het is een delock, gewoon een pleuris merk ofzow?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DijkvanPieter schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:08:
Misschien een domme vraag hoor. Maar is het een oude voeding? Ik heb zelf ook een fury x, en een tijd een 295x2 gehad, en voor die kaarten zijn ze altijd aan het hameren op single 12v rail voedingen. Ik had bijvoorbeeld een 850wat voeding (antec quattro) met verdeelde rails, en dat werkte dus niet.
Weet je wel wat een single rail voeding is? Dat is een voeding zonder meerdere Over Current Protection op de 12V rails, er mist dus een beveiliging, niet meer en niet minder.

Als je een probleem hebt met de meerdere 12V rails dan kan je twee problemen krijgen. De PC gaat niet aan, doet helemaal niks, hooguit de fans doen een half slagje in de rondte en stoppen dan. Of de PC valt onder belasting uit vanuit het niks, één keer uit.

Maar het enige waarbij dit in de praktijk voorkomt is een slecht ontworpen multi-rail voeding, maar die zie je al jaren niet meer. Als ze al multi-rail zijn dan zijn ze altijd wel goed ontworpen, maar er zijn bijna geen multi-rail voedingen meer. Door de simpele reden dat single rail veel goedkoper is, je hoeft immers een vrij lastige beveiliging niet te implementeren, gooi er een beetje marketing tegen aan dat single rail beter is en je verkoopt als fabrikant een minder product voor meer winst. :z

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:02

rdejongjr

Gnome

Waarschijnlijk een Dell monitor met een DP-DP kabel van delock (bingo!) of Startech er tussen?
Deze geeft namelijk 3.3v retour over DP en sommige kaarten/moederborden vinden dat niet fijn.
Niet schadelijk, wel irritant.

Originele mDP-DP kabel van dell heeft dat euvel niet.

Je kabel is hoogstwaarschijnlijk niet stuk, echter niet 100% volgens aangegeven standaard.
Startech en Delock is dure rommel maar ze hebben wel alles.

Helaas een aantal keer in de winkel gehad, "meer is niet altijd beter"

(edit) links met lees en voer gevonden!

Komt er op neer dat losse snoeren pin 20 niet mogen gebruiken enkel bij apparaten die stroom vragen op pin 20 moet dit duidelijk aangegeven zijn of een vast snoer aan zitten.

Groetjes.

[ Voor 48% gewijzigd door rdejongjr op 25-12-2015 00:45 ]

Pagina: 1