Ik ben al een dag bezig om een nieuwe workflow voor het builden van javascript werkende te krijgen.
Wat ik wil bereiken is
Als ik via chrome een pagina met app.js open zie ik wel de sourcemap staan. En kan ik er ook doorheen debuggen echter is geen enkele variabele zichtbaar tijdens het debuggen. het lijkt op dat door uglify de mapping tussen de source en bundle niet meer juist is. Weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen? Op stackoverflow zie ik het probleem ook een aantal keer voorbij komen zonder antwoord. probeer ik iets wat onmogelijk is?
Wat ik wil bereiken is
- dat alle javascript files door Browserify samengevoegd worden tot een bundle
- Dat uglify de bundle minimaliseerd
- Met daarbij de sourcemap op basis van de niet samengevoegde bestanden
JavaScript: gulp.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| gulp.task('javascript', function () { // set up the browserify instance on a task basis var b = browserify({ entries: paths.source + 'xlf.js', debug: true }); return b.bundle() .pipe(source('app.js')) .pipe(buffer()) .pipe(sourcemaps.init({ loadMaps: false, debug: true })) // Add transformation tasks to the pipeline here. .pipe(uglify()) .on('error', gutil.log) .pipe(sourcemaps.write('./')) .pipe(gulp.dest(paths.build)); }); |
Als ik via chrome een pagina met app.js open zie ik wel de sourcemap staan. En kan ik er ook doorheen debuggen echter is geen enkele variabele zichtbaar tijdens het debuggen. het lijkt op dat door uglify de mapping tussen de source en bundle niet meer juist is. Weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen? Op stackoverflow zie ik het probleem ook een aantal keer voorbij komen zonder antwoord. probeer ik iets wat onmogelijk is?
Het oneindige X 0